SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA W RAMACH PROJEKTU „MŁODZI GŁOSUJĄ” LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM MŁODZIEZOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY KWIDZYN.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Advertisements

Działalność Samorządu Szkolnego Gimnazjum nr 18 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Wielkiego w Częstochowie.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Wybory do samorządu uczniowskiego 2013/2014
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Fotoreportaż. PROJEKT Młody obywatel będzie realizowany w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Kwidzynie przez grupę wolontariuszek. W placówce, pod opieką
„Moja szkoła jest atrakcyjna dla uczniów”
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
My w Europie.
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Szkoła Współpracy.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Dlaczego ten temat jest ważny?
Kwiecień 2014 r. Debata.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
M Ł ODZI G Ł OSUJ Ą – LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM. DEBATA Z UDZIA Ł EM POS Ł A KOZ Ł OWSKIEGO W M Ł ODZIE Ż OWYM O Ś RODKU WYCHOWAWCZYM W KWIDZYNIE.
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
„Młodzież w społeczeństwie”
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam Unia Europejska?
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Czy Pana/Pani zdaniem zaangażowanie młodzieży w sprawie demokracji zmieniło się na przestrzeni kilku lat?
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Idea oceniania kształtującego
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasza „mała” demokracja
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".

{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Symulacja wyborów do parlamentu Rzeczypospolitej w gimnazjum w Lubaszu.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
PROJEKT NIE BIERZESZ- NIE DAJESZ- WZOREM SIĘ STAJESZ GIMNAZJUM NR 1 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO.
Gdańska Rada Oświatowa Podstawa prawna powołania oraz kompetencje.
Projekt „Uczeń Obywatel”. W Dzielnicy XVII Wzgórza Krzesławickie realizowano program „Uczeń Obywatel”
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Filmoteka szkolna akcja – się działo
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Zapis prezentacji:

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA W RAMACH PROJEKTU „MŁODZI GŁOSUJĄ” LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM MŁODZIEZOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY KWIDZYN

O nas W placówce pod opieką Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego znajduje się sześćdziesiąt wychowanek (różna liczba w różnych okresach). Są to dziewczęta w wieku od trzynastu do dziewiętnastu lat. Wszystkie zostały skierowane do naszej placówki postanowieniem sądu. Otrzymują tu wszechstronną pomoc wychowawczą, psychologiczną , pedagogiczną logopedyczną, a także medyczną. Przede wszystkim realizują u nas obowiązek szkolny – uczą się w klasach: I, II i III Gimnazjum Specjalnego oraz w Zasadniczej Szkole Zawodowej Specjalnej o kierunku kucharz małej gastronomii. Potrzeba wiele pracy, cierpliwości a może najbardziej miłości, by nabrały zaufania do ludzi i odzyskały radość życia. Z naszej strony robimy wszystko, aby wychowanka opuszczająca MOW potrafiła dobrze funkcjonować w rodzinie, w szkole lub w pracy oraz społeczeństwie; żeby adekwatnie oceniała swoje możliwości i umiała wykorzystać swoje, choćby minimalne, zdolności, zainteresowania i dobre chęci. A najważniejsze – żeby nie traciła nadziei i dostrzegała wartość zwykłej, szarej codzienności (w MOW funkcjonuje autorski program wychowawczy „Radość Codzienności”). WYCHOWANKI CHĘTNIE UCZESTNICZYŁU W ZAJECIACH - lekcja o Parlamencie Europejskim. UZUPELNIŁY WIEDZĘ NA TEN TEMAT. Zajęcia wzbogaciła obecność studentki pani Karoliny, która również omawiała zadania parlamentu , członkostwo w UE (PANI Karolina zaproszona została w ramach XX sesji sejmu dzieci i młodzieży do MOW, jednak wykorzystałyśmy obecność i porozmawiałyśmy ze studentką na temat parlamentu).

I cześć Realizacja zadania obyła się na terenie MOW Kwidzyn. W zajęciach uczestniczyło 52 wychowanki. Pierwsza cześć poprowadzona była w formie dyskusji przez studentkę Karolinę Szymanek. Pani Karolina przedstawiła wychowankom podstawowe wydarzenia z historii UE, omówiła czym jest Parlament Europejski , czym zajmuje się przewodniczący Parlamentu itp. Podczas spotkania wykorzystano materiały „ Parlament Europejski Pytania, które chcielibyście zadać……” Uczestniczki spotkania były bardzo zainteresowane tematyką spotkania, angażowały się podczas dyskusji.

Zdjęcia - spotkanie z panią Karolina

Z uczestnictwa w zajęciach wychowanki wyniosły wychowanki znają i rozumieją pojęcie parlamentu oraz istotę parlamentaryzmu. Wychowanki potrafią przedstawić najważniejsze informacje o Parlamencie Europejskim. wychowanki dostrzegają związki podobieństwa i różnice między funkcjami i zadaniami parlamentów krajowego i europejskiego wychowanki potrafią przedstawić zakres kompetencji Parlamentu Europejskiego, Komisji Europejskiej, Rady Europejskiej, Rady UE, Trybunału Europejskiego

Część II Część druga zajęć odbyła sią w grupach wychowawczych na terenie Ośrodka. Wychowawcy poszczególnych grup wykorzystując materiału udostępnione na stronie CEO zrealizowali zajęcia na temat Parlamentu Europejskiego. W zajęciach wzięło udział 52 wychowanki. (w ośrodku funkcjonują 4 grupy wychowawcze oraz gr. usamodzielnienia).

Zajęcia w gr. I Cel zajęć: wychowanki poznają znaczenie pojęć: „rzecznictwo powyborcze” oraz „lobbing” i są w stanie podać kilka konkretnych przykładów działań rzeczniczych w okresie między wyborami. wychowanki poznają sposoby wpływania na pracę eurodeputowanych. wychowanki dowiadują się, czym jest i czego dotyczy petycja do Parlamentu Europejskiego i jak ją sformułować.

Zdjęcia z zajęć

Efekty zajęć Wychowanki znają i rozumieją definicję parlamentu oraz istotę parlamentaryzmu. Wychowanki potrafią wymienić i umiejscowić w czasie najważniejsze etapy w historii parlamentaryzmu. Wychowanki dostrzegają związki między funkcjami i zadaniami parlamentów krajowych i Parlamentu Europejskiego.

Gr.II Omówienie warunków powstania parlamentu. Cel zajęć; Omówienie warunków powstania parlamentu. Przedstawienie zasad działania parlamentu. Omówienie zadań parlamentu. Omówienie oraz przedstawienie zasady wyborów.

Zdjęcia z dyskusji

Efekty z zajęć Wychowanki znają i rozumieją podstawowe zasady wyborów w systemie demokratycznym. Wychowanki potrafią przedstawić podstawowe informacje dotyczące ordynacji do Parlamentu Europejskiego i cechy wyróżniające ją spośród innych ordynacji. wychowanki wiedzą, w jaki sposób głosować i jak dopisać się do spisu wyborczego.

Grupa III Cel zajęć: wychowanki poznają najważniejsze osiągnięcia Parlamentu Europejskiego. wyjaśnienie wychowankom, w jaki sposób Parlament Europejski wpływa na życie obywateli Unii Europejskiej.

Zdjęcia z zajęć

Efekty zajęć Wychowanki rozumieją znaczenie pojęcia parlamentu. Znają ważne informacje o Parlamencie Europejskim. Wychowanki zrozumiały sens wyborów parlamentarnych.

Grupa IV Cel zajęć: Uczniowie wiedzą, jak następował rozwój praw wyborczych. · Uczniowie rozumieją znaczenie udziału w wyborach. · Uczniowie potrafią sformułować argumenty za i przeciw udziałowi w wyborach.

Zdjęcia z zajęć

Efekty zajęć wychowanki wiedzą, jak następował rozwój praw wyborczych. · wychowanki rozumieją znaczenie udziału w wyborach. · wychowanki potrafią sformułować argumenty za i przeciw udziałowi w wyborach.

Koordynatorka wspierająca wychowawcę w realizacji zadania Jako wychowanka , przewodnicząca samorządu uczniowskiego z ogromną satysfakcją wspierałam panią Barbarę Dzich w realizacji zadania w ramach projektu „Młodzi głosują”. Udział w państwa projekcie dla wszystkich wychowanek był nowym wyzwaniem. Dowiedziałyśmy się wielu ciekawych rzeczy na temat Parlamentu Europejskiego. Paulina Moskaluk

Podsumowanie Wychowanki chętnie uczestniczyły w zajęciach lekcyjnych na temat Parlamentu Europejskiego. Uzupełniły wiedze na temat parlamentu. Zrozumiały jak ważną instytucją w życiu każdego człowieka jest parlament. Zrozumiały znaczenie wyborów parlamentarnych. Koordynator projektu, wychowawca w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Kwidzynie Barbara Dzich