Fizyka da się lubić Ważę pierzę.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Równowaga chemiczna - odwracalność reakcji chemicznych
Advertisements

Ul. Harcerska Komorno Tel
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
W tym etapie gry, byliśmy w Muzeum W Gliwicach na Oddziale Odlewnictwa Artystycznego.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Piłka Siatkowa Wykonał: Filip Babiec. Ogólne Informacje Podstawowe zasady Urządzenia i sprzęt Zawodnicy Podstawowe błędy Podział boiska Dalej  Dalej.
Excel 2007 dla średniozaawansowanych zajęcia z dnia
Niepewności pomiarowe. Pomiary fizyczne. Pomiar fizyczny polega na porównywaniu wielkości mierzonej z przyjętym wzorcem, czyli jednostką. Rodzaje pomiarów.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Pomiar przyspieszenia ziemskiego za pomocą piłeczki tenisowej.
„SKRZATY” Chcesz wiedzieć, czym „Skrzaty” zajmowały się w STYCZNIU? Sam zobacz, jak u nas wesoło… Prezentacja została stworzona dla dzieci i rodziców z.
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie.
Filozofia na lata jesieni
Klasa If na wycieczce. Ogólny harmonogram wycieczki  Dnia 9 maja 2016 roku klasa 1f pod opieką Pani Katarzyny Haberny, Pana Marcina Gmyrka i Pana przewodnika.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
{ Prezentacja ważnych wydarzeń oraz osiągnięć dzieci w grupie Biedronek Grudzień 2015 r. Opracowała wychowawczyni Daria Suchomska.
Bajkowy wąż Praca wykonana przez uczennice: kl. 2b – Aleksandrę Czyżowicz i 3 – Martynę Staszczyk Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Starym.
TWIERDZENIE TALESA. Tales z Miletu to jeden z najwybitniejszych mędrców starożytności. Zasłynął nie tylko jako filozof ale także jako matematyk i astronom.
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Woda O tym, dlaczego powinniśmy ją oszczędzać Jan Stasiewicz, kl. II C.
Liceum Ogólnokształcące w ZSP w Drawsku Pomorskim Opiekun: Sylwia Tomaszewska MAŁA MANUFAKTURA spółka jawna.
# Analiza cech taksacyjnych drzewostanów przy wykorzystaniu technologii LIDAR 1 15 Sep 2010 Analiza cech taksacyjnych drzewostanów przy wykorzystaniu technologii.
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt? konkurs 2016.
Transformacja Lorentza i jej konsekwencje
Przez długi czas ludzie porozumiewali się wyłącznie bezpośrednio-oko w oko, twarzą w twarz. Gdy nadeszła era listów, początkowo dostarczał je posłaniec,
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
Łukasz Socha KL1cT – Rejestracja uczniów  Ja i mój kompan Mateusz Z. zarejestrowaliśmy się o godz w II Liceum Ogólnokształcącym w Świdnicy.
Dorota Kwaśniewska OBRAZY OTRZYMYWA NE W SOCZEWKAC H.
O PARADOKSIE BRAESSA Zbigniew Świtalski Paweł Skałecki Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii Uniwersytet Zielonogórski Zakopane 2016.
Wyjazd do niemiec, 2016r..
Instrukcja, krok po kroku jak wykonałem wagę,
Schematy blokowe.
DEFINICJA I ZASTOSOWANIE W JĘZYKU HASKELL
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
ILE WAŻY PIÓRKO ?.
Ile waży piórko? Doświadczenie.
KOMPONENTY ORAZ ZASADA DZIAŁANIA
Fizyka da się lubić 2016 Część eksperymentalna 1.
Wyznaczanie gęstości ciała
WYZNACZANIE WARTOŚCI PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO
Optymalizacja programów Open-Source
Jak zważyć piórko?.
Prezentację wykonali: Uczniowie klasy VI Rok szkolny 2009/2010
Stulecie Niepodległości w Barwach Biało - Czerwonych
Problem Plecakowy (Problem złodzieja okradającego sklep)
Nasza szkoła w liczbach
“Ważę pierze”- czyli jak zważyliśmy piórko
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
100 rocznica odzyskania przez Polskę NIEPODLEGŁOŚCI
To naprawdę bardzo proste!
FORMUŁOWANIE HIPOTEZ STATYSTYCZNYCH
Implementacja rekurencji w języku Haskell
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
B&L Bags and Lumber Gdzie nas znajdziecie? XI Liceum Ogólnokształcące im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Białymstoku.
3. Wykres przedstawia współrzędną prędkości
To naprawdę bardzo proste!
Najważniejsze operacje graficzne w programie GIMP
Zapis prezentacji:

Fizyka da się lubić Ważę pierzę

Jak to wszystko się zaczęło Kiedy pani od fizyki ogłosiła konkurs „Fizyka da się lubić” polegający na stworzeniu wagi będącej w stanie zwarzyć pióro od razu do głowy wpadł nam jeden pomysł który postanowiliśmy natychmiast wykonać.

Pomysł Postanowiliśmy zrobić coś kreatywnego i ciekawego, coś na co nikt inny by nie wpadł. Naszym pomysłem jest mająca prawie 2 metry wysokości konstrukcja opierająca się na działaniu wielokrążków.

Praca Wykonanie tego nie było prostym zadaniem. Zajęło nam to wiele czasu spędzonego na ciężkiej i mozolnej pracy w przyjaznej atmosferze.

Jak to zrobiliśmy ? Kantówki drewniane pozostałe po remoncie domu Kacpra pocieliśmy na trajzedze. Następnie nawierciliśmy otwory w pociętych kantówkach. Kolejnie wszystko skręciliśmy wkrętami znalezionymi w garażu. Po skręceniu całej konstrukcji użyliśmy naszych starych klocków Lego do zbudowania mechanizmu wagi. Cały mechanizm oparty jest na żyłce wędkarskiej kupionej za 6 zł w sklepie zoologicznym.

Górną belkę przewierciliśmy w odległościach co cztery centymetry od dołu po obywóch stronach. Przez nią przewlekliśmy skrócone odpowiednio o 30 centymetrów każdą np. 210 cm- 180cm itd. Rzyłki przewlekliśmy w sposób pokazany na zdjęciach w poprzednich slajdach a na nich zawiesiliśmy kółka z samochodzików Lego pełniących funkcję wielokrążków.

Nie było jednak tak prosto jak się wydaje Największe problemy przy konstruowaniu wagi napotkaliśmy już w początkowej fazie tworzenia naszego projektu. Żyłki założone w wadze. Były wiele razy wymieniane z powodu ich długości, zerwań się żyłek oraz licznych poplątań żyłek. Kółka zakładane w kolejnych fazach co chwilę spadały co powodowało liczne komplikacje w działaniu projektu.

3. Kółka których użyliśmy w projekcie wywoływały bardzo duże tarcia w wyniku których nasze próbne pomiary okazały się daleko odbiegające od ideału a nawet nie dało się ich wcale wykonać(Musieliśmy przewiercić kółka). 4. Po przewierceniu kółek nasze pomiary polepszyły się, jednak następnym problemem okazało się dobranie metody mierzenia. Finalnie wybraliśmy metodę mierzenia siłomierzem, w wyniku, której nasze wyniki były zadowalające.

Wyniki naszego doświadczenia Po doprowadzeniu naszej wagi do równowagi, wykonaliśmy obliczenia, z których wynikło, że układ wielokrążkowy zmniejsza siłę potrzebną do podniesienia danej masy czterdziestokrotnie. Dzięki tej informacji i później wykonanym pomiarom mogliśmy obliczyć przybliżoną masę piórka, początkowo w Newtonach, następnie przekształciliśmy ją na kilogramy. Do obliczenia niepewności pomiarowej uwzględniliśmy dokładność Newtonomierza, następnie uwzględniliśmy także odchylenie standardowe co dało nam w efekcie niepewność pomiaru masy piórka. Finalnie porównaliśmy masę piórka uzyskaną dzięki pomiarą naszej wagi ze standardową masą kratek podaną na stronie konkursowej. Ostatecznie w naszych obliczeniach upewnił nas pomiar wykonany przy użyciu wyliczonej przez nas liczby kratek.

Podsumowanie Wszystkie obliczenia dołączyliśmy do naszej prezentacji w pliku excel. Mamy nadzieję że nasz niekonwencjonalny pomysł zostanie uwzględniony przy ocenie naszego dzieła.

W projekcie udział wzieli: Lider-Remigiusz Siwiec Kacper Antolski Marcin Młyński Kuba Moskwa Z Liceum Ogólnokształcącego im.Tadeusza Kościuszki w Miechowie z klasy Ic