SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
„Sześciolatek w szkole”
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Krakowskie szkoły w oczach rodziców sześciolatków.
PUNKT PRZEDSZKOLNY DOLINA MUMINKÓW ZAPISY DZIECI OD 3-5 LAT CZESNE ZA MIESIĄC: 70 ZŁ.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
Teresa Lewandowska nauczyciel jęz. angielskiego. Ogólne informacje 1. Termin wprowadzenia i czas trwania programu – Program wprowadzony.
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
„POZNAJMY SIĘ” Z A P R O S Z E N I E NA DNI OTWARTE
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Łużna 723 wspólne wycieczki, prezentacje teatrzyków, udział w większych uroczystościach, integracyjne zajęcia i zabawy, organizacji zawodów sportowych,
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Z A P R O S Z E N I E do Punktów Przedszkolnych ZŁOTA RYBKA I,II na DNI OTWARTE 2014 pod hasłem: „Poznajmy się” pod hasłem: „Poznajmy się”
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Przedszkole nr 4 im. T. Kościuszki w Staszowie
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
„Sześciolatek w szkole”
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
„Sześciolatek w szkole”
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 32 UL. BAŁTYCKA 59 85-707 BYDGOSZCZ rok szkolny 2016/2017 Program wspomagający adaptację dzieci w wieku przedszkolnym przygotowujący do nauki w szkole

Program adaptacyjny jest ważnym elementem pracy wychowawczej szkoły Program adaptacyjny jest ważnym elementem pracy wychowawczej szkoły. Chciałyśmy stworzyć dzieciom warunki umożliwiające szybką i łatwą adaptację w nowym środowisku społecznym jakim jest szkoła. Nawiązać współpracę z rodziną dziecka w celu określenia wspólnych działań odnośnie adaptacji i stworzyć atmosferę wzajemnego zaufania i akceptacji. Pierwsze dni dzieci w szkole są momentem mającym wpływ na dalsze ich losy, na  rozwój umysłowy, emocjonalny, fizyczny i społeczny. Dziecko wstępujące do szkoły musi przystosować się do warunków nowego otoczenia, wymagań nauczycieli i pozostałych pracowników szkoły, nowego rozkładu dnia oraz nowej pozycji społecznej, innej niż w rodzinie czy przedszkolu. Zajęcia adaptacyjne miały na celu stworzenie u rodziców i dzieci przekonania, że szkoła jest atrakcyjna, bezpieczna, że jest miejscem pozwalającym w sposób przyjazny i twórczy spędzić czas.

Przejście dziecka z przedszkola do szkoły wiąże się z przebywaniem w zupełnie nowych warunkach. Dziecku stawiane są nowe wymagania, co może wiązać się z sytuacjami trudnymi. Aby ten proces możliwie najbardziej dziecku ułatwić- wskazana jest również przemyślana współpraca przedszkola ze szkołą, zapoznanie przedszkolaków z czekającymi je zmianami, przyzwyczajenie do nich poprzez organizowanie wizyt przedszkolaków w szkole, wspólnych zajęć z uczniami klas I, II, III. Dobrze zorganizowana współpraca stanowi zachętę do bezstresowego rozpoczęcia nauki w szkole, a lęk przed nieznanym zastąpiło zaciekawienie i oczekiwanie na zmiany, jakie niesie ze sobą bycie uczniem.

Od wychowawców przedszkola i nauczycieli szkoły, ich zaangażowania i pomysłowości zależy, czy kontakty przedszkolaków ze szkołą wywołają lęk przed nowymi nauczycielami, starszymi kolegami, czy też wręcz przeciwnie- kojarzyć się będą z sympatycznymi pracownikami szkoły i miłymi starszymi kolegami. Zadanie łagodnego wprowadzenia dzieci w realia szkolne może być realizowane już od najmłodszej grupy wiekowej. Naszym nadrzędnym celem jest budowanie u dzieci poczucia bezpieczeństwa, pokonywanie nieśmiałości i poczucia niepewności, przezwyciężenie strachu przed nowym otoczeniem. Ważne jest także stwarzanie sytuacji sprzyjających poznaniu szkoły i jej pracowników, nawiązanie kontaktów interpersonalnych oraz kształtowanie umiejętności zgodnej zabawy, pracy według ustalonych reguł.

Na tej podstawie został opracowany harmonogram współpracy przedszkola ze szkołą adresowany do dzieci i ich rodziców, oparty na wiedzy o rozwoju dzieci, oczekiwaniach i wzajemnych oddziaływaniach przedszkola, rodziców i nauczycieli, w celu stworzenia dzieciom lepszego startu szkolnego.

A oto fotoreportaż z udziału dzieci przedszkolnych w różnorodnych, pozalekcyjnych zajęciach szkolnych 

Warsztaty muzyczne- Jeden zuch w zastępie- figle z instrumentami perkusyjnymi

Mały magik- doświadczenia przyrodnicze

Zajęcia ruchowe- rozwijanie zainteresowań i zamiłowań ruchowych dzieci przedszkolnych- metoda stacji

Gry i zabawy Choć mam rączki małe

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ! Organizatorzy: Szkoła Podstawowa nr 32 przy Zespole Szkół nr 21 w Bydgoszczy)