KOBIETA I MĘŻCZYNA OBDAROWANI SOBĄ CZY SKAZANI NA SIEBIE?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Teresa Grąziewicz - Jóźwik
Advertisements

DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Teoria harmonii prof. Marii Braun –Gałkowskiej
TEMPERAMENT.
Zadanie publiczne pt. Przyszłość jest Kobietą, projekt realizowany w ramach Konkursu Dotacji – Fundusze strukturalne na poziomie NSS, edycja II, organizowanego.
Procesy poznawcze cd Uwaga.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
STRUKTURA INTERAKCJI WYCHOWAWCZYCH W RODZINIE
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Dojrzałość szkolna dziecka
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Wysockiego 10
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
WĘDRÓWKA KU MĘSKIEJ MIŁOŚCI
KOBIECOŚĆ I MĘSKOŚĆ.
CECHY DOBREGO SPRZEDAWCY
MIŁOŚĆ W EPOCE ROMANTYZMU…
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Definicja miłości Miłość to decyzja troski o czyjś rozwój, dobro drugiej osoby, wyrażona w gestach i słowach dostosowanych do zachowania tej osoby. Czy.
Pierwsza miłość.
Rola matki i ojca w wychowaniu dziecka.
warsztaty dla rodziców
Zdrowe relacje międzyludzkie
DEKALOG NAUCZYCIELA.
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
TOTUS TUUS – „Cały twój”
Poradnik szczęśliwej rodziny
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Spotkanie 7 Miłość w działaniu.
,,Rodzina- źródłem życia, szacunku i miłości’’
Temperament – czyli trudny świat emocji
WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE KOLORÓW DLA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Opracowanie: mgr Hanna Oleszak mgr Justyna Sieletycka mgr Bernadeta Budzińska.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
AKCEPTACJA UCZUĆ CZYLI JAK SKUTECZNIE SIĘ KOMUNIKOWAĆ
Język Serca (Nonviolent Comunication) jako filozofia wspierania rozwoju ucznia oraz budowania współpracy w szkole Jerzy Rządzki.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Podstawy fizjologii i ergonomii pracy
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Psychopatologia emocji
Pracowni Badań Psychologicznych Kierowców
1. Narządy mowy zaczynają funkcjonować w życiu płodowym dziecka
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
Funkcja i jej zaburzenia Maciej Kopera
1 WOBCOWANE POKOLENIE CZYLI JAK ZBUDOWAĆ TRWAŁE WIĘZI Z DZIEĆMI ABY PRZEKAZYWAĆ IM WIARĘ W RODZINIE I KOŚCIELE.
WSZYSTKIE KOLORY EMOCJI
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
Sfera emocjonalna u dzieci z dysfunkcją słuchu
KODEKS PRZEDSZKOLAKA PRAWA I OBOWIĄZKI DZIECKA
Stres w pracy nauczyciela
…łączy się ze swą żoną…. …łączy się ze swą żoną…
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Świetlica – czas zabawy !
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
SKAZANI NA SIEBIE CZY OBDAROWANI SOBĄ?
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Zapis prezentacji:

KOBIETA I MĘŻCZYNA OBDAROWANI SOBĄ CZY SKAZANI NA SIEBIE?

JAKO PODSTAWOWY WZORZEC RELACJI INTERPERSONALNYCH RODZICE JAKO PODSTAWOWY WZORZEC RELACJI INTERPERSONALNYCH

SPOSÓB FUNKCJONOWANIA MĘŻCZYZNA KOBIETA życie w świecie rzeczy poświęcanie się pracy zawodowej życie w świecie ludzi troska o osoby, o relacje, o wychowanie

SPOSTRZEGAWCZOŚĆ I PAMIĘTANIE DROBIAZGÓW MĘŻCZYZNA KOBIETA selektywna spostrzegawczość widzi tylko to, co jest potrzebne i przydatne, spostrzegawczość - kobieta widzi dookoła wszystko pamiętanie drobiazgów,

PODZIELNOŚĆ UWAGI MĘŻCZYZNA KOBIETA koncentracja na jednej wykonywanej czynności, dokładność, szczegółowość, aby usłyszeć, co się do niego mówi, musi odłożyć wykonywaną czynność i skoncentrować uwagę na osobie mówiącej wykonywanie wielu czynności równocześnie, podzielność uwagi

SPOSÓB MÓWIENIA MĘŻCZYZNA KOBIETA wyrażanie rzeczy przemyślanych (wnioski) oszczędność w słowach krótkie, rzeczowe odpowiedzi wyraża na głos to, co czuje, do wniosków dochodzi w miarę mówienia (tzw. głośne myślenie) łatwość mówienia, wyrażania emocji kobiecy “przymus komunikowania się"

SPOSÓB MYŚLENIA MĘŻCZYZNA KOBIETA myśli, jak przekształcić czynność tak, by wkładać jak najmniej wysiłku oddanie inicjatywy mężczyźnie do zaprowadzania zmian w domu jest szansą na znalezienie wielu nowych rozwiązań. myśli, jak poukładać wiele rzeczy do zrobienia, żeby wszystko zrobić naraz w jednym czasie, zdominowanie życia rodzinnego przez kobietę grozi zupełnym wycofaniem z życia rodzinnego mężczyzny.

PRACA I WYPOCZYNEK MĘŻCZYZNA KOBIETA zmęczona odpoczywa przy innej czynności, lubi prace urozmaicone cel wysiłku: ważny jest odbiór adresata wykonywanie kilku czynności równocześnie ważna jest użyteczność i przydatność, po pracy musi odpocząć (drzemka) działanie według planu, patrzenie w przyszłość: selekcja informacji na ważne, mniej ważne, nieważne,

WYRAŻANIE UCZUĆ I EMOCJI MĘŻCZYZNA KOBIETA pragnie poczucia stabilności, że zdobył już kobietę i ją posiada, dystans do wyrażania emocji i trudność w ich werbalizowaniu, skłonność do mówienia o świecie rzeczy pragnie być stale zdobywana; łatwość wyrażania uczuć i emocji skłonność mówienia o uczuciach o świecie ludzi, empatia, pełna paleta uczuć

REAGOWANIE MĘŻCZYZNA KOBIETA przez rozum, nie można go do niczego zmusić, jeśli to się sprzeciwia jego rozumowi przez uczucia, nie można jej do niczego zmusić, jeśli to się sprzeciwia jej uczuciom.

POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI MĘŻCZYZNA KOBIETA w kategoriach rozumu, siły, sprawności. lubi, by doceniono jego zdolności, organizacyjne, intelektualne w sferze seksualnej - nie doznania seksualne ale świadomość, że “moja żona mnie chce”, przeżywanie wartości w kategoriach moralnych i estetycznych chce być piękna, chce tworzyć dobro i piękno oraz chce, by to było zauważone

REAKCJE PSYCHOSEKSUALNE MĘŻCZYZNA KOBIETA działania seksualne łączy z głębokim oddaniem uczuciowym mężczyzny, wrażliwa na dotyk, słuch i zapach oraz wrażliwość mężczyzny, “uduchowiona" seksualność silnie połączona z potrzebą bycia kochaną, przeżycia kobiety można porównać do płonącego węgla wyraża miłość przez działanie, aktywność, zaloty kobiety odczytuje jako zaproszenie do współżycia, pobudzają go bodźce wzrokowe, szybkie dążenie do momentu współżycia, przeżycia mężczyzny można porównać do ognia z zeschłych liści