LUDZIE POPEŁNIAJĄ BŁĘDY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Teoria poszukiwania doznań Marvina Zuckermana (1)
Bezpieczeństwo aplikacji WWW
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
ALGORYTM Co to jest algorytm?
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Koordynacji i Wdrażania Programów Regionalnych Bydgoszcz, 2-3 grudnia 2010 r.
Sprzężenie zwrotne Patryk Sobczyk.
Ustawa z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
Procesy poznawcze cd Uwaga.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Kontrola projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Koszt pieniądza dla samorządów dziś i jutro Bank Gospodarstwa Krajowego Warszawa, 6-7 października 2009.
Statystyka w doświadczalnictwie
Kontrola jakości.
Cykle życia oprogramowania
Anna Paszkowska-Rogacz
Temat nr 10: System przerwań
Programowanie obiektowe Andrzej Ziółkowski Wykład 7.
Dalsze elementy metodologii projektowania. Naszym celem jest...
Psychologiczne aspekty pracy testera oprogramowania
C.d. wstępu do tematyki RUP
Analiza kosztów i przychodów
POJĘCIE ALGORYTMU Pojęcie algorytmu Etapy rozwiązywania zadań
Innowacje organizacyjne w usługach
Search Engine Optimization
Zachowania niepożądane
Uruchomiliśmy dla Państwa możliwość tworzenia swoich własnych domen MSB. Domena internetowa jest całkowicie bezpłatna dla naszych DYSTRYBUTORÓW.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
warsztaty dla rodziców
Algorytmy.
EGZAMIN MATURALNY Z WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE
Tajniki rekrutacji do IT - czyli ile warta jest moja wiedza, gdy nie potrafię jej zaprezentować?
TESTOWANIE OPROGRAMOWANIA
Uczenie się, pamięć , wyższe czynności nerwowe
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Idea oceniania kształtującego
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Patrycjusz Nowakowski Praktyka pracy z osobami stosującymi przemoc w rodzinie z perspektyw członka Zespołu Interdyscyplinarnego i grupy roboczej.
Parę słów do młodszych kolegów i koleżanek od absolwenta.
Metody sprawnego uczenia się.
Proces tworzenia oprogramowania Proces tworzenia oprogramowania jest zbiorem czynności i związanych z nimi wyników, które prowadzą do powstania produktu.
Sejm Dzieci i Młodzieży DEBATA Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i w życiu społecznym?
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Jak pomagać dziecku w nauce?
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Idea falsyfikacji Przy użyciu danych obserwacyjnych nie można udowodnić prawdziwości teorii lub określić prawdopodobieństwo, że teoria jest prawdziwa.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
Jak pomóc dziecku w odrabianiu zadań domowych?. Dobrze jest ustalić stałe godziny pracy, dostosowane do indywidualnych możliwości dziecka z uwzględnieniem.
Temat 3: Podstawy programowania Algorytmy – 2 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Weryfikacja hipotez statystycznych dr hab. Mieczysław Kowerski
Z. Korzeniewski, DODN.  „Ważniejsze, aby sprawnie myśleć, niż nałykać się wiedzy o faktach”. Z. Korzeniewski, DODN.
DOBRA ORGANIZACJA CZASU NAUKI SYSTEMATYCZNOŚĆ POZYTYWNA OCENA REZULTATÓW WŁASNEJ PRACY.
Instytut Ochrony Zdrowia przedstawia Index Nastrojów Branży Zdrowotnej czyli pierwszy z serii pomiar temperatury i ciśnienia wśród głównych uczestników.
Motywacja- podstawowe koncepcje. Punkty 1, 2, 3 – nie będzie pytań z tych tematów na kolokwium! Punkty 4, 5, 6 – będą na kolokwium! 1. Podstawowe pojęcia.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Modele nieliniowe sprowadzane do liniowych
Algorytmy, sposoby ich zapisu.1 Algorytm to uporządkowany opis postępowania przy rozwiązywaniu problemu z uwzględnieniem opisu danych oraz opisu kolejnych.
Rachunkowość finansowa - wykłady
Rachunkowość finansowa - wykłady
Proces przewodzenia i kontrolowania
Innowacyjne podejście do ryzyka rynkowego w Spółce
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Przyczyny powstawania, wykrywanie i poprawianie błędów księgowych
Aleksandra Spychalska
AJ: Prawa Yerkesa-Dodsona sformułowane w 1908 roku przez Roberta Yerkesa i Johna D. Dodsona opisują zależność między pobudzeniem.
Zapis prezentacji:

LUDZIE POPEŁNIAJĄ BŁĘDY CZYLI 100 RZECZY, KTÓRE KAŻDY PROJEKTANT POWINIEN WIEDZIEĆ O POTENCJALNYCH KLIENTACH

ZAWSZE SIĘ SPODZIEWAJ, ŻE COŚ PÓJDZIE NIE TAK Błędy w domu i firmie. Nie istnieją bezbłędne systemy. Koszty zawsze rosną wprost proporcjonalnie do bezpieczeństwa systemu.

JAK SFORMUŁOWAĆ KOMUNIKAT O BŁĘDZIE Informuje, co użytkownik zrobił. Wyjaśnia naturę problemu. Wskazuje użytkownikowi, jak poprawić błąd. Jest napisany zrozumiałym językiem, w stronie czynnej, a nie biernej. Zawiera przykład.

ZŁOTE ZASADY TWORZENIA SYSTEMU Staraj się przewidzieć rodzaje błędów. Stwórz prototyp projektu i poproś o ocenę użytkowników. Testuj projekt na swojej grupie docelowej.

PRAWO YERKESA-DODSONA Teoria ta sprowadza się do dwóch stwierdzeń: W miarę jak rośnie pobudzenie fizjologiczne (regulowane przez twór siatkowaty), to coraz łatwiej jest wykonywać daną czynność, ale tylko do pewnego poziomu. Później następuje już tylko spadek efektywności, prowadzący w skrajnej sytuacji do całkowitej dezintegracji zachowania. Dla zadań trudnych optymalny poziom pobudzenia jest niższy, niż dla zadań łatwych.

NIE WSZYSTKIE BŁĘDY SĄ ZŁE Konsekwencje pozytywne  nie dają pożądanych wyników ALE stanowią informację ułatwiającą osiągnięcie celu. Konsekwencje negatywne  prowadzą w ślepą uliczkę, brak pozytywnych następstw, powrót do punktu wyjścia. Konsekwencje neutralne  nie wpływają na realizację zadania.

RODZAJE BŁĘDÓW SĄ PRZEWIDYWALNE Błędy czynności: Błędy czynności nadmiarowej – wykonywanie czynności zbędnych. Błędy braku czynności – niewykonanie wszystkich niezbędnych czynności. Błędy nieprawidłowej czynności – np. podanie błędnego adresu strony. Błędy sterowania – popełniane w trakcie sterowania urządzeniem.

RÓŻNE STRATEGIE POPRAWIANIA BŁĘDÓW Systematyczne poszukiwania – przeszukiwanie względem określonej procedury. Poszukiwanie na chybił trafił – sprawdzanie wybranych, najczęstszych błędów. Poszukiwanie nieustępliwe – przeszukiwanie w pętli, powtarzanie mimo braku rezultatu.

WYKONYWANIE ZADAŃ A WIEK UŻYTKOWNIKA Starsi dorośli: Częściej mają problemy ze sterowaniem na witrynie. W mniejszym stopniu wykorzystują doświadczenia z przeszłości. Mają wątpliwości czy postąpili prawidłowo. Wykorzystują w większym stopniu strategię chybił trafił.

Bibliografia SUSAN M.WEINSCHENK ,,100 RZECZY, KTÓRE KAŻDY PROJEKTANT POWINIEN WIEDZIEĆO POTENCJALNYCH KLIENTACH.’’