Agresja wśród dzieci prezentacja dla rodziców

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Advertisements

POSTAW RODZICIELSKICH
Agresja i przemoc przygotowały i opracowały: mgr Barbara Więckowska
AGRESJA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Oddziaływanie mediów na osobowość człowieka
TEMPERAMENT.
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Opracowała: mgr Agnieszka Szymańska - Gunia pedagog szkolny
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
Agresja wśród dzieci prezentacja dla rodziców
Uczeń z trudnościami - problem czy wyzwanie?.
Cele spotkania: Uświadomienie rodzicom problemu jakim staje się nasilające się wśród dzieci i młodzieży zjawisko agresji. Zapoznanie rodziców z pojęciem.
PRELEKCJA DLA RODZICÓW
Profilaktyka agresji i przemocy
Rośnie nowe pokolenie, które zmieni świat
PRZEMOC I AGRESJA.
Dojrzałość szkolna dziecka
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
Negatywne wpływy TV 1. Pokonuje bariery wiekowe Zniewala umysły. 3. Pobudza zachowania aspołeczne. 4. Popularyzuje negatywne wzorce. 5. Zaciera.
Prawa Dziecka.
Wychowanie dziecka według Janusza Korczaka
Uzależnienia a rozwój dziecka
DZIECI UCZĄ SIĘ TEGO, CZEGO DOŚWIADCZAJĄ…
A PROBLEM UZALEŻNIEŃ OD NARKOTYKÓW
Agresja i przemoc u dzieci.
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
Rola matki i ojca w wychowaniu dziecka.
20 reguł dobrego wychowania dzieci.
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
rodzaje przyczyny rozpoznanie
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym?
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
O korzeniach i skrzydłach…
PRAWA człowieka zaczynają się od praw dziecka Janusz Korczak
Placówki specjalistyczne świadczące pomoc Szkole, Rodzinie i Uczniowi
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
Postawa wychowawcza rodzica wobec przypadków przemocy i agresji
NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI NASZE RODZINY UKSZTAŁTOWAŁY NAS MY BĘDZIEMY KSZTAŁTOWAĆ NASZE DZIECI JAK MĄDRZE KOCHAĆ.
Gabinet Pedagogiczny. Pierwsze zmagania… … czyli o buncie dwulatka i nie tylko mgr Łukasz Majorek.
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
AGRESJA WŚRÓD DZIECI – SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ ?
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Godność ucznia a postawa nauczyciela
PRZEMOC I AGRESJA.
APEL TWOJEGO DZIECKA. NN ie psuj mnie, dając mi wszystko, o co cię proszę. Niektórymi prośbami wystawiam cię jedynie na próbę.  Nie psuj mnie, …wystawiam.
Agresji i przemocy mówię
AGRESJA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
Wychowawcy: Alicja Buczek i Magdalena Błaszczyk- Grzyb
Przygotowała mgr Katarzyna Kamińska-Jurkiewicz. (Kol. 3,20)
Podstawowe założenia dotyczące rozwoju Rozwój to proces dokonujących się przez całe życie zmian, względnie nieodwracalnych, ilościowo-jakościowych, progresywno-
AGRESJA- przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub czemuś szkody, krzywdy, straty, bólu fizycznego czy.
KOMPETENCJE WYCHOWAWCZE RODZICÒW.  „ Dziecko jest jak skarb o nka, ile do niej włożymy, tyle wyjmiemy.”
Rodzaje agresji oraz sposoby jej diagnozowania w szkole
Czym jest agresja i przemoc?
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
STOP PRZEMOCY I AGRESJI !!!
KINGA REJ V G.
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
AGRESJA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
„POSTAW NA RODZINĘ” KAMPANIA PROFILAKTYCZNA
Zapis prezentacji:

Agresja wśród dzieci prezentacja dla rodziców

Co to jest agresja? Agresja (łac. agressio – napad) jest pierwotną pozytywną siłą życiową zapewniającą organizmowi przetrwanie. Jest naturalnym stanem organizmu, który może podlegać różnym transformacjom. Przez zachowanie agresywne rozumie się zachowanie przeciw określonym osobom lub rzeczom, przynoszące formę ataku, czyli napaści fizycznej lub słownej.

Wśród form zachowań agresywnych wyróżniamy: W zakresie agresji słownej: * wyśmiewanie, kpiny, złośliwe uwagi, * odtrącanie od zabawy, * używanie przykrych, poniżających przezwisk, * przeklinanie, * grożenie , straszenie, * zachęcanie do agresji, * przezywanie innych z użyciem wulgarnych słów * obmawianie, plotkowanie. W zakresie agresji fizycznej: * poszturchiwanie, * podstawianie nogi, * niszczenie wytworów, * bicie, kopanie, * reakcje mimiczne: wykrzywianie się, przedrzeźnianie, * posługiwanie się w toku agresji przedmiotami martwymi, rzucanie, uderzanie, kłucie.

Przyczyny agresji W literaturze naukowej nie ma zgodności na temat źródeł agresji. Może być ona: reakcją na frustrację, zachowaniem wyuczonym społecznie. tendencją wrodzoną.

Agresja jako cecha wrodzona Oznacza, że chodzi o instynktowną skłonność do agresji, która poszukuje ujścia. Jeżeli dziecko ma słaby system nerwowy, to szybciej i mocniej reaguje na nieprawidłowe sytuacje środowiskowe.

Agresja – zachowanie wyuczone społecznie Dziecko obserwuje rozmaite zachowania w otoczeniu i mimowolnie je naśladuje. Najczęściej negatywne zachowania są przekazywane dzieciom przez: bohaterów bajek , filmów, książek, ulubionych piosenkarzy, grupę rówieśniczą, rodziców, rodzeństwo i innych krewnych. Błędy popełniane przez rodziców mogą stanowić przyczynę agresji ich dzieci: częste karanie, uleganie dziecku, niekonsekwencja, sprzeczność postaw ojca i matki.

Jak postępować z dziećmi przejawiającymi zachowania agresywne?

* Stwórzmy spokojną nasyconą ciepłem i życzliwością atmosferę emocjonalną w rodzinie. Okazujmy dzieciom miłość i zainteresowanie. Rozmawiajmy z nimi. * Ustalmy jasne reguły i zasady rządzące w rodzinie i konsekwentnie ich przestrzegajmy. * Stosujmy z rozwagą kary, gdyż kara często nie likwiduje zachowań agresywnych. * Organizujmy dzieciom aktywność ruchową (sportową, zabawową), aby mogły w sposób kontrolowany wyładować nadmiar drzemiącej w nich energii. * Starajmy się być dla swoich dzieci pozytywnym wzorem do naśladowania. * Chrońmy dzieci przed szkodliwym wpływem modeli agresywnego zachowania się. * Uczmy dzieci tolerancji i poszanowania drugiego człowieka, gdyż są to wartości niezbędne do poprawnego funkcjonowania w społeczeństwie.

Dziecko akceptowane uczy się kochać.

Dziecko otoczone przyjaźnią uczy się radości życia.

Dziecko traktowane uczciwie uczy się prawdy i sprawiedliwości.

Dziecko zachęcane uczy się wiary w siebie.

Dziecko otoczone wyrozumiałością uczy się cierpliwości.

Dziecko żyjące w poczuciu bezpieczeństwa uczy się ufności.

Dziecko darzone uznaniem uczy się, że dobrze mieć cel.

Dzieci uczą się tego czego doświadczają.

List Twojego dziecka Nie psuj mnie, dając mi wszystko o co Cię poproszę. Nie obawiaj się postępować wobec mnie twardo i zdecydowanie. Nie pozwól mi ukształtować złych nawyków. Nie rób tak, abym czuł się mniejszym niż jestem. Nie karć mnie w obecności innych. Nie ochraniaj mnie przed konsekwencjami. Nie rób tak, abym swoje pomyłki uważał za grzechy. Nie dawaj mi pochopnych obietnic, bo czuję się zawiedziony, gdy ich później nie dotrzymujesz Poświęć mi trochę więcej swojego wolnego czasu.