Otrzymywanie wodoru.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
metody otrzymywania soli
Advertisements

Budowa atomu Porównanie aktywności metali i wodoru
Problem naszej grupy: Jakie właściwości i zastosowania mają takie dwa składniki powietrza jak: wodór i hel?
Budowa atomu aktywność chemiczna metali
Budowa atomu aktywność chemiczna niemetali
Scenariusz lekcji dla klasy II liceum ogólnokształcącego
Doświadczenie z wodą i atramentem
Sucha destylacja węgla i jego produkty
Reakcje chemiczne Krystyna Sitko.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
  OK konspekt z chemii.
BUDOWA, PODZIAŁ I OTRZYMYWANIE KWASÓW
POWIETRZE I JEGO TAJEMNICE
H2OBŁĘDNI w laboratorium chemicznym UAM
Gimnazjum im. Królowej Jadwigi w Działdowie
Sprawozdanie z doświadczenia
Andrzej Widomski Katarzyna Miłkowska Maciej Młynarczyk
CIŚNIENIE ATMOSFERYCZNE
Kwasy nieorganiczne Opracowanie: Bożena S..
Wodorotlenki i kwasy.
Doświadczenia chemiczne
Autor: Mateusz Marszałek Klasa IIIz. Alkany nazywane są często węglowodorami nasyconymi lub parafinami. Ogólny wzór alkanów ma postać: C n H 2n+2 gdzie.
Nauka przez obserwacje
Sztuczki chemiczne Projekt realizowany w Zespole Szkół – Szkoła P{odstawowa i Gimnazjum im. Ziemi Kujawskiej pod opieką mgr inż. Lidii Tuszyńskiej i Centrum.
DOŚWIADCZENIA Magda Woźnikowska Ewelina Drąg
Budowa, właściwości, Zastosowanie, otrzymywanie
,,JAK WYKORZYSTAĆ PASJE BADACZA’’
Temat: Reakcje strąceniowe
Zajęcia z chemii – doświadczenia
Średniowieczna pracownia alchemiczna
DLACZEGO MYDŁO SIĘ PIENI?
Temat: Utrwalenie wiadomości o kwasach.
Biologia, jako nauka eksperymentalna
GĘSTOŚĆ.
Różnobarwny świat chemii
Woda i roztwory wodne.
POWTÓRKA TYPY ROZTWORÓW I ICH PH.
Co dzieje się z solą kuchenną po wsypaniu do wody?
KWASY NIEORGANICZNE POZIOM PONADPODSTAWOWY Opracowanie
„Zaczarowany Świat Chemii”
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Z MANGANIANU (VII) POTASU (KMnO4)
Repetytorium z chemii.
Ciekawe doświadczenia chemiczne.
Tlen, wodór i tlenek węgla (IV)- otrzymywanie i badanie właściwości
Informacje na temat lekcji
Doświadczenie z atramentem
BARTEK KOSIŃSKI klasa III E
Potęga Eksperymentu.
Disacharydy.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Chemia to premia Od Boga dla człowieka Klucz do świata By można było
Kwasy Będę potrafił/a: definiować pojęcie: kwasu;
Sole cz. 1– budowa, otrzymywanie i zastosowanie
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z chemii CZŁOWIEK.
Wyniki badań Prezentację wykonał: Marek Kurańda Grupa 3
CHEMIA OD KUCHNI.
Substancje i ich przemiany
Reakcja krystalizacji bezwodnego Octanu sodu (CH3COONa)
Scenariusz lekcji chemii: „Krzemionka – składnik skorupy ziemskiej.” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
Scenariusz lekcji chemii: „Woda jako rozpuszczalnik”
Białka i ich znaczenie biologiczne.. REAKCJA BIURETOWA Charakterystyczna reakcja chemiczna pozwalająca na wykrywanie wiązań peptydowych w rozmaitych związkach.
Poznajemy kwasy nieorganiczne
Czy substancje można przetwarzać?
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
Magnez i jego związki Właściwości fizyczne magnezu
Ciekawe doświadczenia chemiczne. Cel projektu Zainteresowanie chemią jako przedmiotem.
Który gaz ma najmniejszą gęstość?
POWTÓRZENIE CHEMIA.
Zapis prezentacji:

Otrzymywanie wodoru

Do doświadczenia potrzebne będą: Sprzęt: Stojak z łapką 2 probówki Krystalizator Rurka z korkiem Pipeta Substancje: Magnez Woda Kwas solny

Wykonanie Na statywie umieszczamy probówkę, do której wsypujemy kilka wstążek Mg. Za pomocą pipety nabieramy HCl i wlewamy do probówki z Mg. Probówkę zatykamy rurką z korkiem, a jej koniec wkładamy do probówki z wodą znajdująca się w krystalizatorze.

Obserwacje: Probówka, w której był magnez i kwas solny rozgrzała się. W probówce z wodą znajdował się gaz, który wypierał wodę. Wniosek: Zaszła reakcja egzoenergetyczna. Gazem był wodór. 2HCl + Mg → MgCl2 + H2