Innowacja pedagogiczna Beata Kubsik

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Zespół Szkół w Starzynie
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Gimnazjum Integracyjne nr 75
Wykorzystaj czas.
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
GŁÓWNYM CELEM GIMNAZJUM JEST STWORZENIE ODPOWIEDNICH KRYTERIÓW NAUCZANIA UMOŻLIWIAJĄCYCH WSZECHSTRONNY ROZWÓJ KAŻDEGO UCZNIA NA MIARĘ JEGO MOŻLIWOŚCI.
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO HISTORYCZNO - PRZYRODNICZE SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH.
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
SZKOŁA PODSTAWOWA ZESPOŁU SZKÓŁ im. HENRYKA SIENKIEWICZA w GRABOWCU
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Beata Pieńczykowska. Z okazji Festiwalu Nauki dostaliśmy zaproszenie od uczniów z ekozespołu, prowadzonego w naszej szkole przez Panią Krystynę Janus,
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
Mam 6 lat chcę poznawać świat…
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Rozwijam skrzydła cykl szkoleń dla uczniów oraz prezentacji dla rodziców
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
TYDZIEŃ NAUKOWCA Przedszkole nr 4 KRAINA ODKRYWCÓW w Nidzicy.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
„Koło Młodych Odkrywców”
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Marii Skłodowskiej – Curie w Piastowie Al. Krakowska 20 Tel. /fax
Szkoła Podstawowa Nr 55 im. Eugeniusza Lokajskiego szkoła z klasami sportowymi: lekkoatletyka pływanie Adres: Łódź, ul. Mackiewicza 9, tel
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 173 im. 1 Dywizji Kościuszkowskiej 90 – 009 Łódź ul. Sienkiewicza 46 Zapraszamy.
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
„KAŻDY MOŻE BYĆ ARTYSTĄ - MAŁE ORIGAMI” Opracowała: mgr Marta Gozdek
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Szkoła Promująca Zdrowie
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
Społeczna Szkoła Podstawowa w Budziskach
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Zapis prezentacji:

Rosnę i rozwijam się, czyli o eksperymentowaniu w edukacji wczesnoszkolnej Innowacja pedagogiczna Beata Kubsik Szkoła Podstawowa nr 15 im. Polskich Olimpijczyków w Koninie

Dlaczego warto? Otaczający nas świat jest bardzo ciekawy i kryje w sobie wiele tajemnic. Każdego dnia jesteśmy obserwatorami wielu zjawisk. Dzieci od najmłodszych lat uwielbiają eksperymenty. Doświadczanie na każdym polu jest podstawą ich rozwoju i nauki. To poprzez eksperymentowanie i doświadczanie poznają prawdy rządzące światem. Wiedza i umiejętności zdobywane w ten właśnie sposób na długo zapadają w pamięć.

Główne założenia Głównym założeniem programu innowacji było rozbudzenie i rozwijanie pasji badawczej uczniów w młodszym wieku szkolnym. Adresatami programu innowacji „Rosnę i rozwijam się, czyli o eksperymentowaniu w edukacji wczesnoszkolnej” byli uczniowie klas pierwszych i trzecich, którzy wykazywali zainteresowania przyrodniczo - matematyczne. Takie połączenie pozwoliło osiągnąć optymalne wyniki na wielu płaszczyznach – naukowej, emocjonalnej i społecznej. Na zajęciach panowała zasada wzajemnej pomocy, gdzie dzieci starsze pomagały dzieciom młodszym, a dzieci młodsze uczyły dzieci starsze wytrwałości i cierpliwości w pokonywaniu trudności.

W pracowni…

Czy kwas lubi się z zasadą…

H2O

Doświadczenia z wodą …

Ocean w butelce…

Co pływa, a co tonie…

Ciecz nienewtonowska…

Samopompujące się balony…

Zmysł dotyku…

Co nas zaciekawiło…

Mleko…

Kraina lodu…

Ogień… WOW !

Piasek…

Ułamki…

Wulkany…

Radość z sukcesu innych!!! i ich erupcja… Radość z sukcesu innych!!!

Radość z odkrywania!

W fabryce kredy…

Nasz sukces – kreda rysuje

Pakujemy kredę…

Bańki mydlane…

Kostki kąpielowe…

Nasze certyfikaty….. Jesteśmy Eksperymenciakami !!!

Podsumowanie… Radość dzieci z zajęć, systematyczny udział i cotygodniowe pytanie; „Proszę pani, a dziś co będziemy odkrywać” są bezcenną nagrodą 

„Jeśli chcesz zbudować statek, nie zwołuj ludzi, aby ci przynieśli drewno, przygotowali narzędzia, nie przydzielaj zadań i pracy, lecz wzbudź w nich tęsknotę za dalekim, bezkresnym morzem”. Antoine de Saint-Exupery Dziękuję za uwagę.