Wojewódzka konferencja „Programowanie w szkole”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Piszemy proste programy i tworzymy animacje w Logomocji .
Advertisements

Grafika komputerowa Wykład 2 Wykorzystanie podstawowych usług bibliotecznych (API) w operacjach graficznych.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Komputery pod ręką Jak zapewnić dostępność komputerów w szkole, zamiast zamykać je w pracowni Komputerowej ? 1.Na każdej długiej przerwie mógłby być dyżur.
Wstęp do programowania obiektowego
C.a.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
E-Twinning w naszej szkole - konkurs plastyczny dla klas IV – VI Tydzień E-Twinningu w Szkole Podstawowej nr 14 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza.
Dlaczego warto zostać uczniem ZSI w Sokółce
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Język programowania Logo - na przykładzie programu LOGOMOCJA
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
W rytmach muzyki europejskiej Tydzień E-Twinningu w Szkole Podstawowej nr 14 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Zabrzu.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
Zajęcia pozalekcyjne i inicjatywy społeczności lokalnej
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Logo Środowisko pracy.
Logomocja Polska edycja Imagine.
Regulamin Pracowni Informatyki
Kodeks klasy 1B.
KODEKS 2.0.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Program Logomocja.
Logomocja - podstawowe polecenia języka Logo
Logomocja - tworzenie procedur
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Wstęp do Podstawy Programowania
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Regulamin pracowni komputerowej
ul. Więckowskiego – 734 ŁÓDŹ tel/fax (0-42) Szkoła Podstawowa nr 36 im. Zenona Wasilewskiego.
Zespół Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica i Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostródzie.
 Cele operacyjne:  Uczeń:   doskonali:   · zasady tworzenia tabeli;  · sposoby formatowania tekstu w programie Word;  · umiejętność wyrównania.
Wprowadzenie do Scratch’a Scenariusz zajęć komputerowych w klasie II Małgorzata Tkacz-Rutkowska Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie.
Innowacja pedagogiczna „Programowanie w klasach szkoły podstawowej” klasa I i IV Szkoła Podstawowa im. Św. Eugeniusza de Mazenoda w Jeziorku.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
Programowanie dla każdego
INSPIRACJE UCZNIA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
Innowacja pedagogiczna „Szkolne programowanie”
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Szkoła Podstawowa nr 9 w Zespole Szkół nr 9 w Szczecinie
Innowacja pedagogiczna: „Poznajemy, rozumiemy, programujemy”
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Innowacja pedagogiczna „Pasja programowania”
Sprawozdanie z Pilotażu Programowania
w Gminnej Bibliotece Publicznej w Pruszczu
Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
„Pilotażowe wdrożenia programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach” Zespół Szkół w Gardnie.
Programowanie z eTwinning
Schemat przykładowej lekcji, podczas której uczniowie samodzielnie wykonali program – „horoskop”. Nauczyciel: Anna Noworzyn.
3 lutego 2017 roku odbył się konkurs „Mistrz Bezpiecznego Internetu” dla klas 4 – 6, w którym wzięło udział 49 uczniów.
Zapraszamy 17 marca 2018r w godz – 13.00
Innowacja pedagogiczna „Mistrzowie Kodowania” w ramach pilotażowego wdrożenia programowania w edukacji formalnej Szkoła Podstawowa nr 8 w Skoczowie.
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Matematyka małego informatyka
czyli wstęp do programowania
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
MOJE INFORMATYCZNE OSIĄGNIĘCIA
„Od grafika komputerowego do twórcy gier”
Zapis prezentacji:

Wojewódzka konferencja „Programowanie w szkole” Lekcje programowania w Szkole Podstawowej nr 114 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jędrzeja Cierniaka w Warszawie Wojewódzka konferencja „Programowanie w szkole” Warszawa, 8 czerwca 2016r.

O historii programowania w naszej szkole W 2003 roku w naszej szkole powstała pierwsza pracownia komputerowa, a rok później wprowadziliśmy naukę programowania z wykorzystaniem środowiska Logomocja. Rok 2016 Trzeci rok bierzemy udział w programie Mistrzowie Kodowania Klasy 1 – 3 Scratch; cztery grupy prowadzone przez chętne przeszkolone nauczycielki Klasy 4 – 6 Lekcje: Logo (środowisko Logomocja) i Scratch Koło zainteresowań: Logo, Scratch, App Inventor

Podstawa programowa Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji z wykorzystaniem komputera. Uczeń: za pomocą ciągu poleceń tworzy proste motywy lub steruje obiektem na ekranie

Lekcja: Kot artysta Część pierwsza lekcji - serwetka

Część pierwsza

Część druga lekcji - abstrakcja

Modyfikacje Uczniowie zaproponowali m.in.: Zmienić grubość pisaka Różnicować prędkości duszków (jeden duszek porusza się szybko, drugi wolno) Zawęzić zakres losowania położenia jednego z duszków Rezygnować z jednego z duszków – duszek rysujący idzie do kursora myszy lub w losowy punkt sceny. Dodać trzeci punkt ustawiania się duszka rysującego. Utworzyć zmienną i wykorzystywać ją (poprzez suwak) np. do zmiany grubości pisaka lub koloru

Przykład modyfikacji

Dziękuję za uwagę