M Ł ODZI G Ł OSUJ Ą – LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM. DEBATA Z UDZIA Ł EM POS Ł A KOZ Ł OWSKIEGO W M Ł ODZIE Ż OWYM O Ś RODKU WYCHOWAWCZYM W KWIDZYNIE
spotkanie Janem Kozłowskim Dnia r., na terenie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego odbyła się debata z udziałem europosła Jana Kozłowskiego. Pan Kozłowski przyjechał do Nas specjalnie z Brukseli aby porozmawiać na temat Parlamentu europejskiego oraz wyborów. Debata Wychowanki zadawały wiele pytań, były bardzo zainteresowane dyskusją. Na stronie internetowej Ośrodka oraz fecbook umieszczone zostały materiały na temat spotkania ( Wychowawczy-w-Kwidzynie/ ?fref=ts). Dnia r., ukazał się w gazecie lokalnej Kurier Kwidzyński artykuł na temat debaty z posłem. Wychowawczy-w-Kwidzynie/ ?fref=ts
Zdjęcia - spotkanie z posłem Janem Kozłowskim
Zdjęcia – spotkanie z posłem Kozłowskim
Zdjęcia – spotkanie z posłem Janem Kozłowskim
Zdjęcia – spotkanie z Posłem Janem Kozłowskim
Wypowiedź uczestniczki debaty Spotkanie z panem Janem Kozłowskim wywarło na mnie ogromne wrażenie. Nie mogłam uwierzyć, że przyjechał do Nas prosto z Brukseli aby porozmawiać z nami na temat Parlamentu Europejskiego oraz zbilżających się wyborów.. Omówił nam w jaki sposób korzystać z możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej. Jestem dumna, że mogłam wziąć udział w debacie. Karolina Pudło
Debata wychowanek poprowadzona przez przewodnicząca samorządu uczniowskiego oraz Trybuna Młodzieżowego Koordynatorki zespołu Dominika Szachta oraz Karolina Pudło poprosiły do współpracy przewodnicząca samorządu uczniowskiego Paulina Moskaluk (w zeszłym roku została posłanką sejmu dzieci i młodzieży) oraz asystenta Trybuna Młodzieżowego do przeprowadzenia wśród wychowanek sondażu na temat korzyści z członkostwa Polski w Unii Europejskiej?
Wypowiedź Dominiki oraz Karoliny JAKO WYCHOWANKI Ośrodka jesteśmy bardzo dumne, że wzięłyśmy udział w programie Młodzi głosują. Dzięki obecności posła Kozłowskiego dowiedziałyśmy się wiele ciekawych rzeczy na temat parlamentu, zrozumiałyśmy, że warto oddać głos podczas wyborów.
WNIOSKI Uczniowie poznają znaczenie pojęć: rzecznictwo powyborcze oraz lobbing i są w stanie podać kilka konkretnych przykładów działań orzeczniczych w okresie między wyborami. Uczniowie poznają sposoby wpływania na pracę eurodeputowanych. Uczniowie dowiadują się, czym jest i czego dotyczy petycja do Parlamentu Europejskiego i jak ją sformułować. Uczniowie znają i rozumieją pojęcie parlamentu oraz istotę parlamentaryzmu. Uczniowie potrafią przedstawić najważniejsze informacje o Parlamencie Europejskim. Uczniowie dostrzegają związki podobieństwa i różnice między funkcjami i zadaniami parlamentów krajowego i europejskiego. Koordynator - wychowawca w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Kwidzynie Barbara Dzich