M Ł ODZI G Ł OSUJ Ą – LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM. DEBATA Z UDZIA Ł EM POS Ł A KOZ Ł OWSKIEGO W M Ł ODZIE Ż OWYM O Ś RODKU WYCHOWAWCZYM W KWIDZYNIE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Droga kształcenia naszych kolegów w wybranych krajach UE
Advertisements

NASZA DROGA DO SAMORZĄDNOŚCI OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY IM. WALDEMARA KIKOLSKIEGO W BIAŁYMSTOKU.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
MŁODZI GŁOSUJĄ WYBORY DO EUROPARLAMENTU Jak powstał Parlament Europejski ? Jak powstał Parlament Europejski ? Pierwszym krokiem do integracji europejskiej.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Kwidzynie Klasy I - III.
Autorytety wśród młodzieży
Wybory do samorządu uczniowskiego 2013/2014
KRONIKA Czy każda kwestia jest warta demokratycznych rozstrzygnięć – o czym powinniśmy decydować wspólnie? demokratki.pl.
Debata na temat szkolnej demokracji i samorządności.
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
NA TROPIE ELEKTROŚMIECI PODSUMOWANIE KAMPANII
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
My w Europie.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
DEBATA Jak wykorzystywa ć mo ż liwo ś ci, które daje nam cz ł onkostwo w Unii Europejskiej? Zadanie rekrutacyjne na XX Sesj ę Sejmu Dzieci i M ł odzie.
Frekwencja w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2004 i 2009 roku w obrębie kęckiej komisji wyborczej. Frekwencja w głosowaniu do Parlamentu.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Publiczne Gimnazjum nr 5 w KĘdzierzynie–koźlu
,,Głosowanie to instrument i symbol władzy wolnego człowieka. ~Ambrose Bierce.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
,,Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej’’
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Projekt XX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży – W drogę do samorządności.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZADANIA W RAMACH PROJEKTU „MŁODZI GŁOSUJĄ” LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM MŁODZIEZOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY KWIDZYN.
Zespół Szkół Gastronomicznych im. Karola Libelta w Poznaniu Młodzi Głosują.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
Temat :Czy uczniowie wiedz ą jak funkcjonuje samorz ą d szkolny i jaki maj ą wp ł yw na podejmowane decyzje ?
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam Unia Europejska?
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Gimnazjum nr 4 im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Tychach w projekcie „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY”
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
XIX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEZY 2013 „LOKALNY EKOROZWÓJ” MŁODZIEŻOWY OŚRODEK WYCHOWAWCZY W KWIDZYNIE.
Młodzi aktywni? Co zrobić żeby młodzież koźmińska brała udział w wyborach i życiu społecznym.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
DEBATA 2014,,Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” Nie tylko wybory - jak młodzi mogą wpływać.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
IGA KURECZKO Twoja kandydatka na Przewodniczącą SU w Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Żywcu.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
Szko ł a demokracji Martyna Pankowska 3c Zuzanna G ł ogowska 3c.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
22 marca )Proces legislacyjny w Rzeczpospolitej Polskiej i zasady funkcjonowania Sejmu przedstawi nam Pani Elżbieta Rafalska 2)Proces legislacyjny.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Nie tylko wybory? Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasza „mała” demokracja
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".

Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Przyszłością edukacji
Zapis prezentacji:

M Ł ODZI G Ł OSUJ Ą – LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM. DEBATA Z UDZIA Ł EM POS Ł A KOZ Ł OWSKIEGO W M Ł ODZIE Ż OWYM O Ś RODKU WYCHOWAWCZYM W KWIDZYNIE

spotkanie Janem Kozłowskim Dnia r., na terenie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego odbyła się debata z udziałem europosła Jana Kozłowskiego. Pan Kozłowski przyjechał do Nas specjalnie z Brukseli aby porozmawiać na temat Parlamentu europejskiego oraz wyborów. Debata Wychowanki zadawały wiele pytań, były bardzo zainteresowane dyskusją. Na stronie internetowej Ośrodka oraz fecbook umieszczone zostały materiały na temat spotkania ( Wychowawczy-w-Kwidzynie/ ?fref=ts). Dnia r., ukazał się w gazecie lokalnej Kurier Kwidzyński artykuł na temat debaty z posłem. Wychowawczy-w-Kwidzynie/ ?fref=ts

Zdjęcia - spotkanie z posłem Janem Kozłowskim

Zdjęcia – spotkanie z posłem Kozłowskim

Zdjęcia – spotkanie z posłem Janem Kozłowskim

Zdjęcia – spotkanie z Posłem Janem Kozłowskim

Wypowiedź uczestniczki debaty Spotkanie z panem Janem Kozłowskim wywarło na mnie ogromne wrażenie. Nie mogłam uwierzyć, że przyjechał do Nas prosto z Brukseli aby porozmawiać z nami na temat Parlamentu Europejskiego oraz zbilżających się wyborów.. Omówił nam w jaki sposób korzystać z możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej. Jestem dumna, że mogłam wziąć udział w debacie. Karolina Pudło

Debata wychowanek poprowadzona przez przewodnicząca samorządu uczniowskiego oraz Trybuna Młodzieżowego Koordynatorki zespołu Dominika Szachta oraz Karolina Pudło poprosiły do współpracy przewodnicząca samorządu uczniowskiego Paulina Moskaluk (w zeszłym roku została posłanką sejmu dzieci i młodzieży) oraz asystenta Trybuna Młodzieżowego do przeprowadzenia wśród wychowanek sondażu na temat korzyści z członkostwa Polski w Unii Europejskiej?

Wypowiedź Dominiki oraz Karoliny JAKO WYCHOWANKI Ośrodka jesteśmy bardzo dumne, że wzięłyśmy udział w programie Młodzi głosują. Dzięki obecności posła Kozłowskiego dowiedziałyśmy się wiele ciekawych rzeczy na temat parlamentu, zrozumiałyśmy, że warto oddać głos podczas wyborów.

WNIOSKI Uczniowie poznają znaczenie pojęć: rzecznictwo powyborcze oraz lobbing i są w stanie podać kilka konkretnych przykładów działań orzeczniczych w okresie między wyborami. Uczniowie poznają sposoby wpływania na pracę eurodeputowanych. Uczniowie dowiadują się, czym jest i czego dotyczy petycja do Parlamentu Europejskiego i jak ją sformułować. Uczniowie znają i rozumieją pojęcie parlamentu oraz istotę parlamentaryzmu. Uczniowie potrafią przedstawić najważniejsze informacje o Parlamencie Europejskim. Uczniowie dostrzegają związki podobieństwa i różnice między funkcjami i zadaniami parlamentów krajowego i europejskiego. Koordynator - wychowawca w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Kwidzynie Barbara Dzich