3-Latki Ul. Hallera Justyna Olkowska-Korczak MARZEC 3-Latki Ul. Hallera Justyna Olkowska-Korczak
„Czy to siostra czy to brat kolorowy z nimi świat” W pierwszym tygodniu marca rozmawialiśmy o relacjach pokrewieństwa i właściwie nazywaliśmy członków rodziny. Utrwaliliśmy pojęcie „para”. Współdziałaliśmy i uczyliśmy się współpracy.
Dzień Dentysty W dniu 5 marca 2014 roku w grupie 3-latków odbyły się zajęcia związane z obchodami „Dnia Dentysty”. Podczas zajęć poruszane zostały różne zagadnienia związane z profilaktyką stomatologiczną: m.in. jak prawidłowo dbać o zęby, skąd się biorą zęby, dlaczego należy chodzić do dentysty oraz co należy jeść, by mieć zdrowe zęby. Celem zajęć było zwrócenie uwagi najmłodszych na konieczność dbania o higienę jamy ustnej. W czasie zajęć dzieci zapoznały się z bohaterami „Pastusiowej Krainy”, którzy są ekspertami w prawidłowym myciu zębów. Dzięki ich podpowiedziom dzieci uczyły się jak należy prawidłowo dbać o zęby.
Dzień Dentysty W dalszej części zajęć dzieci zapoznawały się z prawidłowymi zasadami żywieniowymi czyli dowiedziały się „Co należy jeść by mieć zdrowe zęby”. Przedszkolaki poznały nazwy produktów spożywczych, które należy spożywać aby mieć zdrowe zęby jak również produkty, które ze względu na dużą zawartość cukru należy ograniczać. W czasie trwania zajęć dzieci w ramach utrwalenia wiadomości wykonały karty pracy dotyczące produktów spożywczych które mają pozytywny (nabiał, owoce, warzywa) i negatywy (czekolada, cukierki). wpływ na zdrowie naszych zębów. Zakolorowały również przedmioty, które przydają się do pielęgnacji jamy ustnej (pasta, szczoteczka, płyn do płukania jamy ustnej, nić dentystyczna) przekreślały te które się nie przydają. Na zakończenie zajęć dzieci pomalowały białą pastę do zębów kontur „Zęba” oraz przypomniały najważniejsze zasady dbania o higienę jamy ustanej.
Dzień Dentysty
Dzień Dentysty
Dzień Dentysty
Dzień Dentysty
Dzień Dentysty
Dzień Kobiet 8 marca to wyjątkowy dzień szczególnie dla wszystkich pań zarówno tych dużych jak i małych. W tym dniu jest obchodzony „Dzień Kobiet”. W piątek 7 marca 2014 roku Przedszkolaki z grupy 3-latków, obchodzili w przedszkolu święto wszystkich Pań. Chłopcy składali życzenia dziewczynkom a na dziewczęcych buziach uśmiech gościł przez cały dzień. Chłopcy zachowywali się wyjątkowo w tym dniu byli mili i uczynni, cudownie by było, gdyby to dobre zachowanie udało się przenieść na wszystkie pozostałe dni. Wszystkie przedszkolaki z okazji „Dnia Kobiet” przygotowały dla swoich mam wspaniałego kwiatka.
Dzień Kobiet
Dzień Kobiet
Dzień Kobiet
„Wiosna zaraz tu przybędzie kolorowo będzie wszędzie” W drugim tygodniu marca obserwowaliśmy zmiany zachodzące w przyrodzie wczesną wiosną i wiązaliśmy te zmiany z aktualną porą roku.
Biblioteka Miejska W dniu 12 marca 3 i 4-latki wyszły do Miejskiej Biblioteki Publicznej w Olsztynie na warsztaty literacko – artystyczne” pt. „Kopciuszek- nikt nie lubi być przezywany”. Celem warsztatów była nauka wyrażania odczuwanych emocji, rozbudzenie uczucia wrażliwości i współczucia oraz tolerancji wobec innych. Zajęcia w bibliotece rozpoczęły się od wspólnego zaśpiewania piosenki pt. „Wszyscy są, Witam Was” oraz przedstawienia się wszystkich przedszkolaków. Następnie dzieci rozwiązały zagadkę tematyczną dotyczącą tytułu bajki, gdzie dodatkową podpowiedzią były rekwizyty charakterystyczne dla bajki: pantofelek, suknia i dynia. W dalszej części zajęć dzieci uważnie wysłuchały bajki o Kopciuszku czytanej przez Panią bibliotekarkę oraz odpowiadały na pytania dotyczące jej wydarzeń. Następnie określały cechy charakteru Kopciuszka oraz rozmawiały o przezwiskach w naszym życiu. Kto lubi być przezywany? Co oznaczało przezwisko „Kopciuszek”? Jakie emocje wywołała w nas bajka? Na zakończenie dzieci wzięły udział w kilku zabawach ruchowych zaproponowanych przez Panią prowadzącą zajęcia m.in. przeglądały się w lusterkach, tworzyły gazetową orkiestrę oraz tańczyły do muzyki na balu Kopciuszka.
Biblioteka Miejska
Biblioteka Miejska
Biblioteka Miejska
Biblioteka Miejska
Biblioteka Miejska
„Słychać śpiew wśród drzew i chmur- to artystów ptasich chór” W trzecim tygodniu marca obserwowaliśmy świat przyrody: dostrzegaliśmy bieżące zmiany i pogłębialiśmy wiedzę z zakresu ornitologii. Poznawaliśmy kształt niektórych figur geometrycznych.
Dzień Świętego Patryka W poniedziałek, 17 marca 2014 r. dzieci z grupy trzylatków obchodziły w przedszkolu dzień Św. Patryka. Tego dnia przedszkolaki dowiedziały się, gdzie leży Irlandia i dlaczego nazywana jest zieloną wyspą. Ponadto poznały legendę o Św. Patryku. Następnie wyruszyliśmy na spacer ulicami miasta z kolorowymi balonami z logo przedszkola gdzie rozdając ulotki przechodniom promowaliśmy nasze przedszkole.
Dzień Świętego Patryka
Dzień Morza W dniu 18 marca 2014 roku obchodziliśmy w Przedszkolu „Dzień Morza”. Zajęcia rozpoczęliśmy od wyobrażenia sobie, że znajdujemy się nad morzem gdzie swobodnie spacerujemy sobie po plaży i spotykamy znajomych. W rytmie spokojnej pogodnej muzyki spacerowaliśmy po sali a na dźwięk trójkąta witaliśmy się z innymi zbliżając do siebie swoje dłonie energicznie poruszając paluszkami rozgrzanymi jak promyki słońca. W dalszej części zajęć przedszkolaki rozwiązywały plażowe zagadki, uciekały od zbliżającej się fali oraz wysłuchały opowiadania pt „Piaskuś”, zapoznając się z historią pewnej Ani, proponującej Piaskusiowi różne zabawy plażowe. Następnie chętne osoby powiedziały, co najbardziej lubią robić na plaży oraz za pomocą ruchu ciała pokazywały dowolne zabawy plażowe. Na zakończenie zajęć dzieci wykonały morskie obrazki oraz kolorowe rybki z płytą CD.
Dzień Morza
Dzień Morza
Dzień Morza
Pierwszy Dzień Wiosny W dniu 21 marca obchodziliśmy w przedszkolu Pierwszy Dzień Wiosny oraz „Dzień Koloru Zielonego” , wszystkie przedszkolaki przyszły do przedszkola ubrane w coś w kolorze zielonym. Wspólnie wykonaliśmy z kolorowej bibuły piękną „Marzannę” słowiańską boginię, która symbolizowała zimę. Zwyczajem jest palenie bądź topienie „Marzanny”, aby przywołać wiosnę my jednak aby nie czynić szkody dla środowiska nie utopiliśmy jej ani nie spaliliśmy naszej „Marzanny” ale śpiewem przywoływaliśmy wiosnę. Głośno i radośnie śpiewaliśmy piosenki pt. „Uciekaj zimo”, „Maszeruje wiosna” oraz „Królewna wiosna”. Następnie wybraliśmy się na długi spacer do lasu aby poszukać pierwszych oznak nowej pory roku.
Pierwszy Dzień Wiosny
Pierwszy Dzień Wiosny
Pierwszy Dzień Wiosny
Pierwszy Dzień Wiosny
Pierwszy Dzień Wiosny
Pierwszy Dzień Wiosny
Pierwszy Dzień Wiosny
„Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem” W czwartym tygodniu marca rozmawialiśmy o zmianach we własnej osobie. Uświadamialiśmy sobie konsekwencje upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu.
ŚWIATOWY DZIEŃ WODY W dniu 24 marca obchodziliśmy w przedszkolu „Światowy Dzień Wody”. Tego dnia zajęcia rozpoczęliśmy od ciekawych zajęć badawczych „Co pływa, co tonie, co rozpuszcza się w wodzie?....”. Przedszkolaki dowiedziały się „Dlaczego jedne przedmioty pływają, a inne toną”. W dalszej części zajęć odkrywaliśmy właściwości wody: barwę, zapach, smak, kształt. Wytwarzaliśmy „Wesołe bąbelki” poprzez dmuchanie przez słonkę w kubek z wodą na początku spokojnie, a potem coraz mocniej. Przy dźwiękach muzyki naśladowaliśmy fale na morzu i spadające krople deszczu. Tańczyliśmy zgodnie ze swoim pomysłem poruszając kawałkiem bibuły w kolorze wody. Wspólnie odkrywaliśmy znaczenie wody dla ludzi i całej przyrody, segregowaliśmy ilustracje przedstawiające różne miejsca występowania wody na podstawie ilustracji staraliśmy odpowiedzieć na pytanie „Komu potrzebna jest woda?. Na zakończenie wykonaliśmy kartę pracy kolorując ilustracje przedstawiające przydatność wody w codziennym życiu m.in do podlewania kwiatów, gotowania, mycia, picia, sprzątania itd. oraz wykonaliśmy prace plastyczną przedstawiającą krople wody.
ŚWIATOWY DZIEŃ WODY
ŚWIATOWY DZIEŃ WODY
ŚWIATOWY DZIEŃ WODY
ŚWIATOWY DZIEŃ WODY
ŚWIATOWY DZIEŃ WODY
Zajęcia otwarte W dniu 25 marca odbyły się zajęcia otwarte dla rodziców naszych przedszkolaków. Rodzice 3-latków mieli możliwość obserwacji swoich pociech podczas zajęć dodatkowych z języka angielskiego i rytmiki. Umożliwiło to rodzicom obserwację swoich dzieci w trakcie zabawy oraz zajęć w grupie rówieśniczej; ocenę ich aktywności, koncentracji uwagi, a także posiadanych wiadomości i umiejętności.
Zajęcia otwarte
Zajęcia otwarte
Zajęcia otwarte
Zajęcia otwarte
Zajęcia otwarte
Dom Gazety Olsztyńskiej W dniu 27 marca wybraliśmy się na wycieczkę do Domu Gazety Olsztyńskiej na zajęcia warsztatowo- historyczne pt. „Dzieckiem być-dawne zabawki ludowe”. W czasie zajęć przedszkolaki dowiedziały się, że dzieci dawniej bawiły się przeważnie zabawkami wykonanymi z naturalnych i łatwo dostępnych surowców, jak: słoma, sitowie, skrawki tkanin, drewno i glina. W ten oto sposób powstawały gliniane: „gwizdawki”, fujarki i miniaturowe naczynia oraz zabawki drewniane dwu- i trzykonne bryczki, „karuzeli”, motyle i ptaki z ruchomymi skrzydłami, wózki, konie na biegunach. Szmaciane lalki, proce czy grzechotki wykonywały dla siebie same dzieci, ich starsze rodzeństwo bądź rodzice. Dawniej dzieci dostawały bardzo skromne zabawki tylko raz do roku na Święta Bożego Narodzenia. W czasie wizyty w Domu Gazety Olsztyńskiej przedszkolaki obejrzały również wystawę przedstawiającą wyposażenie dawnej chaty wiejskiej-wnętrze wiejskiego domu oraz życie codzienne wsi warmińskiej. Na zakończenie zajęć wykonaliśmy konika z papieru doklejając mu oczka, grzywę, ogonek i przywiązując dzwoneczek na szyi.
Dom Gazety Olsztyńskiej
Dom Gazety Olsztyńskiej
Dom Gazety Olsztyńskiej
Dom Gazety Olsztyńskiej
Dom Gazety Olsztyńskiej
TEATRZYK „MAGIA SŁÓW” W dniu 28 marca dla dzieci z naszego przedszkola wystąpili aktorzy Teatru Horyzont w spektaklu pt. „Magia słów”. Przedstawienie w bardzo humorystyczny sposób ukazało znamienne znaczenie trzech magicznych słów: „proszę, przepraszam, dziękuję”. Istotnym wątkiem wychowawczym była tutaj przestroga, by dzieci unikały kontaktu z obcymi, aby nic od nich nie brały i nie oddalały się od swoich opiekunów. Atrakcyjny scenariusz bajki umożliwiał przedszkolakom aktywny udział w spektaklu, które skutecznie mogły wpłynąć na dalsze losy bohaterów, odpowiadać na pytania aktorów, udzielać im rad. Ponadto, pomagały sprzątać śmieci pozostawione przez Rumburaka. Bajka niosła za sobą morał oraz cel wychowawczy kształtujący charakter młodego widza.
TEATRZYK „MAGIA SŁÓW”
TEATRZYK „MAGIA SŁÓW”
TEATRZYK „MAGIA SŁÓW”
TEATRZYK „MAGIA SŁÓW”
TEATRZYK „MAGIA SŁÓW”
TEATRZYK „MAGIA SŁÓW”
TEATRZYK „MAGIA SŁÓW”