Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak zachęcać do oszczędzania energii odbiorcę końcowego?
Advertisements

Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Lokalny ekorozwój-XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Małgorzata Szymla klasa V B
KODEKS 2.0.
Ekorozwój naszej okolicy
Oszczędzanie energii elektrycznej
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Z zajęć korzystają uczniowie klas I – III ze specyficznymi trudnościami w nauce. Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych. Część zajęć prowadzona jest w sali.
ku lepszej przyszłości”
Jak oszczędzać energię?
WITAMY W BOLEWICACH.
1 Prawo do udziału w życiu kulturalnym Autor: Patrycja Kowalczyk.
Realizacja programu edukacyjnego „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Projekt Energetyczny This presentation demonstrates the new capabilities of PowerPoint and it is best viewed in Slide Show. These slides are designed to.
Szkoła z energią.
Jak wyglądała praca nad projektem „Młodzi Przedsiębiorczy”?
Ekoprojekt Tak jak każda z trzecich klas mieliśmy za zadanie wziąć udział w projekcie edukacyjnym. Za dziedzine obraliśmy sobie ekologię, a naszym tematem.
Debata 2013 XIX edycja Sejmu Dzieci i Młodzieży. Tegoroczna XIX edycja Sejmu Dzieci i Młodzieży odbywa się pod hasłem Lokalnego ekorozwoju. Ekologia to.
Czy twoja rodzina, decydując się na zakup nowego urządzenia gospodarstwa domowego zwraca uwagę na Etykietę Efektywności Energetycznej?
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Temat: Jak oszczędzać energię elektryczną i cieplną w domu?
OSZCZĘDZANIE ENERGII.
Autorzy : Dominika Nowakowska Karol Mzyk
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
PROJEKT „Bez wody nie ma życia”
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
OSZCZĘDZANIE ENERGII…
Analiza ankiety dot. świadomości ekologicznej
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Czy możliwe jest życie bez elektryczności?
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Jak Marek i Darek korzystali z energii elektrycznej
Hanna Woźniak.
Nawyki ekologiczne mieszkańców gminy Kępno
Jak to się dzieje, że żarówka świeci?
Jak oszczędzam energię
„Oszczędzanie energii – to proste”
Zadania w ramach projektu Czysta Małopolska
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Prezentację wykonała Katarzyna Konefał kl. IIa
„Ortograffiti w mojej szkole”
Bezpieczne wakacje.
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
Pomóż naszej planecie – oszczędzaj Energię...
10 zasad oszczędzania energii w domu
SZKOŁA DEMOKRACJI SZKOŁA SAMORZĄDNOŚCI SZKOŁA PODSTAWOWA klasy IV – VI Kuźnica Czarnkowska.
Od łuczywa do żarówki energooszczędnej
1.W twoim domu są używane żarówki energooszczędne?
Prezent dla naszej Planety Przygotowany przez uczniów klasy szóstej
Z naszej szkoły udział w projekcie biorą: -Agata Pietrzyk kl. IIa -Debora Początek kl. IIa -Patrycja Szczepańska kl. IIb -Szymon Skrzypiec kl. IIb -Klaudia.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Organizator uroczystości: pani Agnieszka Kalińska.
 Zaangażowanie całej szkoły do pracy nad kodeksem.  Przygotowanie uczniów do debat.  Zbieranie materiałów.  Utworzenie skrzynki mailowej do kontaktów.
Dnia maja uczniowie klas I wzięli udział w pokazowej lekcji o Unii Europejskiej przeprowadzonej przez Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Zajęcia edukacji ekologicznej Prowadzący: Beata Rychlik.
WSTĘP DO LEKCJI Powtórzenie treści poznanych na poprzedniej lekcji.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
Oszczędzanie energii elektrycznej to oszczędności:  ochrona środowiska.  w naszych budżetach domowych  oszczędność naturalnych źródeł energii.
KRONIKA. Cele metodologii 50/50 * wzrost wiedzy i świadomości związanej z oszczędzaniem energii * redukcja zużycia energii * bezinwestycyjne oszczędzanie.
Organizator projektu: Miasto Poznań Współorganizator: Miasto Gniezno Zielona Energia.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
Projekt ma na celu ograniczenie zużycia energii w budynkach publicznych poprzez zastosowanie innowacyjnej metodologii 50/50, która aktywnie.
Zapis prezentacji:

Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego i przyrody

1 – A 2 – B 3 – C … 23 – Y 24 - Z Zajęcia rozpoczęliśmy od rozwiązania tajemniczego szyfru: liczby na tablicy oznaczały kolejność liter w alfabecie.

Po odgadnięciu i odczytaniu tematu zajęć wyjaśniliśmy pojęcie „racjonalnie”.

Przeprowadziłam krótką pogadankę na temat żarówek tradycyjnych i energooszczędnych, dzieci mogły je obejrzeć i przeczytać informacje na opakowaniach.

Uczniowie w parach mieli za zadanie wypisać jak największą liczbę urządzeń elektrycznych, z których korzystamy w domach (załącznik XV z Zeszytu Metodycznego).

Wszystkie prace wywiesiliśmy na tablicy, przeczytaliśmy nazwy wypisanych urządzeń, a dzieci zastanawiały się, z których mogłyby zrezygnować lub ograniczyć ich używanie.

Na podstawie przygotowanych informacji mogliśmy się przekonać, jakie urządzenia zużywają najwięcej energii, zastanawialiśmy się, dlaczego tak się dzieje.

Przy okazji dowiedzieliśmy się, co oznaczają klasy energetyczne urządzeń AGD, i mieliśmy okazję zastanowić się, dlaczego nie zawsze oszczędzamy energię i jak to zmienić.

Zmniejszamy zużycie energii w naszych pokojach, domach, szkole i w naszej miejscowości – praca w grupach.

Efekt grupowej „burzy mózgów” – pisownia oryginalna.

Zaproponowałam dzieciom sformułowanie haseł zachęcających do racjonalnego korzystania z energii i zapisywania ich na tablicy.

Niektóre propozycje były naprawdę ciekawe, pewnie zostaną wykorzystane w plakatach, nad którymi pracują uczniowie.

A na koniec praca domowa w zeszytach przedmiotowych.

Były to zajęcia, które dały dzieciom wiele do myślenia i zachęciły do racjonalnego korzystania z energii dla dobra własnego i przyrody.