Promotor: dr inż. Leszek Koszałka Autor: Markuszewski Kamil

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wstęp do Informatyki, część 1
Advertisements

TRADYCYJNE METODY PLANOWANIA I ORGANIZACJI PROCESÓW PRODUKCYJNYCH
Data Mining w e-commerce
Wstęp do Informatyki, WSZ, część 1
Życiorys mgr inż. Waldemar Korłub Katedra Architektury Systemów Komputerowych WETI PG Urodzony: r. Wykształcenie: studia II stopnia.
Dlaczego warto wybrać specjalność CYBERNETYKA EKONOMICZNA
Programowanie genetyczne (Genetic Programming)
Algorytm Dijkstry (przykład)
Microsoft Professional Developer Days 2004
Projekt modułu Gra strategiczna „Strusia jama” Wyrzutnie
Architektura systemu Gra strategiczna „Strusia Jama”
Optymalizacja własności mikrostruktury przy pomocy algorytmów genetycznych na bazie Cyfrowej Reprezentacji Materiału Autor: Daniel Musiał Promotor: dr.
Inżynieria Oprogramowania II
Opracowała: Elżbieta Fedko
Biblioteka do tworzenia agentów w środowisku RoboCup
Szachy komputerowe. Ogólna idea silnika szachowego.
Sposoby wykorzystania sieci
Specjalność: Metody i systemy wspomagania decyzji II
Promotor: dr inż. Leszek Koszałka Autor: Markuszewski Kamil
Analiza porównawcza wybranych metod sztucznej inteligencji w komputerowych grach strategicznych Comparative analysis of artificial iteligece methods applied.
SPECJALNOŚĆ: Interaktywna Grafika Trójwymiarowa
mgr inż. Krzysztof E. Oliński Katedra Systemów Decyzyjnych WETI PG
mgr inż. Adam Ryszewski Katedra Inżynierii Wiedzy WETI PG
Algorytmy i struktury danych
wykonał Jarosław Orski promotor pracy: mgr Szymon Smaga
Projekt i implementacja narzędzia wspierającego zarządzanie siecią komputerową Dyplomant: Piotr Kodzis Promotor: mgr inż. Krzysztof Nierodka.
5. Problemy lokalizacji w projektowaniu międzynarodowych struktur logistycznych – przegląd metod i technik.
Katedra Informatyki i Ekonometrii
Codename: GJumper inż. Krzysztof Grześkowiak inż. Kamil Niezręcki.
Zastosowanie technologii CUDA w sztucznej inteligencji
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Techniki programowania gier - Fizyka
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Projekt systemu Seminarium.
Możliwości biblioteki logiczno-fizycznej opartej na systemie masa-sprężyna jako środowiska modelowania rzeczywistości wirtualnej. Przegląd zagadnień Seminarium.
ALGORYTMY I STRUKTURY DANYCH
Gra Scrabble ® na urządzenie Nokia N800 Autor: Michał Filipowicz Promotor: dr inż. Jerzy Zaczek Konsultant: mgr inż. Krzysztof Rzecki.
Inżynieria Oprogramowania
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
Badania operacyjne Wykład 5.
AI w grach komputerowych
Gry strategiczne Plusy i minusy grania KAROLINA DUDA.
Reprezentacja grafów i operacje na grafach na przykładzie algorytmu Dijkstry i algorytmu na odnajdywanie Silnych Spójnych Składowych Temat Opracowali:
Gra mobilna wykorzystująca GPS „Dead City”
Problemy rynku pracy..
Modelowanie populacji i przepływu opinii pomiędzy aktorami sztucznej inteligencji za pomocą sieci społecznej Wojciech Toman.
Sztuczna Inteligencja
KINECT Jakub Hossa Microsoft Student Partner. KINECT Jakub Hossa Microsoft Student Partner.
Model inteligentnego agenta wspomagającego decyzje zakupu komputerów.
Bazy danych, sieci i systemy komputerowe
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
SYSTEMY EKSPERTOWE I SZTUCZNA INTELIGENCJA
Politechniki Poznańskiej
Temat: Optymalizacja synchronizacji świateł drogowych
METODY PODEJMOWANIA DECYZJI
Projektowanie Aplikacji Internetowych Artur Niewiarowski Wydział Fizyki, Matematyki i Informatyki Politechnika Krakowska.
GRY PLANSZOWE. RODZAJ GRY Familijne Familijne Familijne Imprezowe Imprezowe Imprezowe Ekonomiczne Ekonomiczne Ekonomiczne Strategiczne Strategiczne Strategiczne.
Adaptacyjne Systemy Inteligentne Maciej Bielski, s4049.
4 lipca 2015 godz pok września 2015 godz pok. 212.
Autor: Michał Salewski
Wybrane zagadnienia inteligencji obliczeniowej Zakład Układów i Systemów Nieliniowych I-12 oraz Katedra Mikroelektroniki i Technik Informatycznych proponują.
AI - Sztuczna inteligencja w oprogramowaniu dla przedsiębiorstw
SZTUCZNA INTELIGENCJA
Badania operacyjne i teoria optymalizacji semestr zimowy 2015/2016
Modelowanie matematyczne – złożoność obliczeniowa, teoria a praktyka
Narzędzia AI Dominik Ślęzak, Pokój Wykład dostępny na:
GeneracjeTechnologia Architektura przetwarzania 0. Przekaźniki elektromechaniczne 1. Lampy elektronowe 2. Tranzystory 3. Układy scalone 3.5.Układy dużej.
Działania na grafach Autor: Anna Targońska.
Systemy neuronowo – rozmyte
Zmiany w programie kierunku Kognitywistyka
Systemy eksperckie i sztuczna inteligencja
Zapis prezentacji:

Promotor: dr inż. Leszek Koszałka Autor: Markuszewski Kamil 171016 Analiza porównawcza wybranych metod sztucznej inteligencji w komputerowych grach strategicznych Comparative analysis of artificial iteligece methods applied to strategy games Promotor: dr inż. Leszek Koszałka Autor: Markuszewski Kamil 171016

Komputerowe gry strategiczne Początki Kartka i ołówek – gra turowa Aktualnie Komputerowe gry strategiczne Turowe lub czasu rzeczywistego (RTS) Rywalizacja dwóch lub więcej graczy W moim projekcie: Gra turowa Rozgrywka na siatce złożonej w kwadratów Gracz przeciwko SI

SI w grach - praktyka Stworzenie wrażenia realizmu Sterowanie NPC NPC ma swoją wiedze i nie może poza nią wykroczyć Wszelkie zdarzenia muszą być racjonalne Sterowanie NPC Ludzkie zachowania i cechy Symulacja rozmowy Nastawienie do gracza Cele, priorytety (działania strategiczne, taktyczne i operacyjne) Zachowanie Wrażenie inteligencji Algorytmy stadne

SI w grach - praktyka Komentowanie wydarzeń Wspomaganie decyzji gracza Proponowanie kilku sensownych rozwiązań spośród wielu Algorytmy grafowe Rozmieszczenie graczy, NPC, obiektów na planszy Wyszukiwanie najkrótszej drogi Definiowanie celów w oparciu o odległości Sztuczne sieci neuronowe Uczenie NPC w oparciu o rozwiązania używane przez gracza Szukanie optymalnych taktyk

Cele Wybór problemów do analizy Implementacja rozwiązań Propozycja własnych modyfikacji Porównanie rozwiązań, efektywności algorytmów Stworzenie prostej gry strategicznej

Sztuczna inteligencja Co postanowiłem poruszyć: Szukanie ścieżki (algorytmy ewolucyjne, operacje na grafach) Logika rozmyta i automaty stanów skończonych (cele i zachowania) Drzewa decyzyjne (wybór taktyki) Wspomaganie decyzji Sterowanie Czym się nie zajmę: Sztuczne sieci neuronowe Naśladowanie zachowań

Sztuczna inteligencja Co postanowiłem poruszyć: Szukanie ścieżki Przekształcanie siatki na graf (różne metody) Algorytm A* i jego modyfikacje Najkrótsza droga (różna wydajność) Logika rozmyta i Automaty stanów skończonych Cele i ocena stanu „agentów” Nasłuchiwanie, a komunikaty Drzewa decyzyjne Zastosowanie w wyborze optymalnej taktyki operacyjnej Ograniczony stan wiedzy Uwzględnienie w grafach ograniczonej wiedzy Algorytmy stadne Na przykładzie „agentów neutralnych”

Kryteria analizy rozwiązań Czas działania Wpływ na skomplikowanie gry Wpływ na realizm Niezawodność realizmu

Projekt gry 2 graczy Plansza – siatka odwzorowana na graf Obiekty: przeszkoda, zasoby, jednostki, budynki Warunek wygranej: zniszczenie budynku przeciwnika

Technologie Strona logiki: Algorytmy Strona Wizualna C# .Net 3.5 Unity 3d JavaScript

Bibliografia: SI w grach Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. Dante Treglia, Mark DeLoura. Tom 1. http://aigamedev.com/ Forum, artykuły, gotowe rozwiązania (ang.) http://www.gameai.com/ Lista dyskusyjna, zbiór publikacji (ang.)

Bibliografia: Unity 3d Unity 3D Game Development by Example Beginner's Guide - Ryan Creighton (ang.) Unity Game Development Essentials - Will Goldstone (ang.) unity3d.com/ Unity: Game Development Tool (ang.) unity3d.com/support/documentation/ScriptReference/index.html (ang.) unity3d.com/support/documentation/Manual/index.html (ang.)

Bibliografia: Algorytmy Grafy, drzewa, algorytmy genetyczne Algorytmy i struktury danych - Alfred V. Aho, John E. Hopcroft, Jeffrey D. Ullman P# http://zine.net.pl/blogs/mgrzeg/archive/2007/04/10/psharpintro.aspx Algorytmy stadne http://zsi.ii.us.edu.pl/~mboryczka/IntStad/ http://zsi.ii.us.edu.pl/~mboryczka/materialy.html

Wykres Ganta

Wykres Ganta – Zagadnienia SI