HARALD KAJZER ZST NR 2 im. M. Batko

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w szkole średniej Wykonały: Alicja Makowska i Beata Karwowska
Advertisements

HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko
Skale pomiarowe – BARDZO WAŻNE
PODSUMOWANIE WIADOMOŚCI ZE STATYSTYKI
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska? Wykład 4. Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji (zmienności, zróżnicowania, rozproszenia) Miary asymetrii.
Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji Miary asymetrii (skośności)
Właściwości średniej arytmetycznej
ANALIZA STRUKTURY SZEREGU NA PODSTAWIE MIAR STATYSTYCZNYCH
Krzysztof Jurek Statystyka Spotkanie 4. Miary zmienności m ó wią na ile wyniki są rozproszone na konkretne jednostki, pokazują na ile wyniki odbiegają
PROCENTY - HARALD KAJZER ZST NR 2
WARTOŚĆ BEZWZGLĘDNA I PRZEDZIAŁY
WARTOŚĆ BEZWZGLĘDNA Z LICZBY
ELEMENTARNE RÓWNANIA WYMIERNE
WIELOMIANY HARALD KAJZER ZST NR 2 HARALD KAJZER ZST NR 2.
WARTOŚĆ BEZWZGLĘDNA W RÓWNANIACH I NIERÓNOŚCIACH
NIERÓWNOŚCI LINIOWE Z JEDNĄ NIEWIADOMĄ
(dla szeregu szczegółowego) Średnia arytmetyczna (dla szeregu szczegółowego) Średnią arytmetyczną nazywamy sumę wartości zmiennej wszystkich jednostek.
BIOSTATYSTYKA I METODY DOKUMENTACJI
BIOSTATYSTYKA I METODY DOKUMENTACJI
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane informacyjne: Gimnazjum im. Marii Skłodowskiej-Curie
Wzory ułatwiające obliczenia
Metody Symulacyjne w Telekomunikacji (MEST) Wykład 6/7: Analiza statystyczna wyników symulacyjnych  Dr inż. Halina Tarasiuk
Średnie i miary zmienności
Estymacja przedziałowa i korzystanie z tablic rozkładów statystycznych
Co to są rozkłady normalne?
Co to są rozkłady normalne?
Opracowała: Joanna Wasiak
Konstrukcja, estymacja parametrów
Ciąg liczbowy Ciąg arytmetyczny Ciąg geometryczny
Kurs specjalistyczny dla pielęgniarek, mgr Adam Dudek, PWSZ Nysa 2007
dla klas gimnazjalnych
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku i Zespół Szkół w Opalenicy ID grupy: 97/41_mf_g2 i 97/71_mf_g1 Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Statystyka ©M.
ZBIORY I DZIAŁANIA NA ZBIORACH
WYKRES I WŁASNOŚCI FUNKCJI KWADRATOWEJ W POSTACI KANONICZNEJ
HARALD KAJZER ZST nr 2 im. Mariana Batko
Statystyka i opracowanie wyników badań
Statystyka matematyczna czyli rozmowa o znaczeniu liczb Jan Bołtuć Piotr Pastusiak Wykorzystano materiały z:
STATYSTYKA Pochodzenie nazwy:
Statystyka medyczna Piotr Kozłowski
Statystyczna analiza danych
1 informatyka +. 2 TYTUŁ: Podstawowe statystyki wykorzystywane do analizowania danych AUTOR: A. Brzostek, P. Królikowski.
Prezentacja dla klasy II liceum
TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych.
„Ile lat ma Guś”.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
Podstawowe pojęcia i terminy stosowane w statystyce
Nr w dzienniku Wzrost w cm Tablica.
Statystyczna analiza danych w praktyce
Statystyczna analiza danych
Średnia arytmetyczna, mediana i dominanta
Statystyczna analiza danych
URZĄD STATYSTYCZNY WE WROCŁAWIU. Tablica nr 1. Minimalny zakres wiadomości i umiejętności statystycznych absolwenta szkoły podstawowej, pożądanych z punktu.
ze statystyki opisowej
Rozkłady statystyk z próby dr Marta Marszałek Zakład Statystyki Stosowanej Instytut Statystyki i Demografii Kolegium.
Średnia arytmetyczna, mediana, modalna. Opracowanie: Beata Szabat.
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Parametry rozkładów Metodologia badań w naukach behawioralnych II.
Wyrażenia algebraiczne
Niepewności pomiarów. Błąd pomiaru - różnica między wynikiem pomiaru a wartością mierzonej wielkości fizycznej. Bywa też nazywany błędem bezwzględnym.
Rozkład z próby Jacek Szanduła.
Statystyka matematyczna
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
MIARY STATYSTYCZNE Warunki egzaminu.
Ankieta statystyki.
Zapis prezentacji:

HARALD KAJZER ZST NR 2 im. M. Batko STATYSTYKA HARALD KAJZER ZST NR 2 im. M. Batko

HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko ŚREDNIA ARYTMETYCZNA JEST JEDNĄ Z PODSTAWOWYCH WIELKOŚCI OPISUJĄCYCH ZESTAW DANYCH STATYSTYCZNYCH. ZESTAW DANYCH ŚREDNIA ARYTMETYCZNA HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko

HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko PRZYKŁAD PRÓBNA MATURA Z OPERONEM 2012 ROZWIĄZANIE: Odp. Bracia mają po 176 cm wzrostu. HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko

HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko MEDIANA JEŻELI USTAWIMY DANE STATYSTYCZNE W NIEMALEJĄCY CIĄG TO JEŻELI n JEST LICZBĄ NIEPARZYSTĄ MEDIANĄ JEST ŚRODKOWA LICZBA TEGO ZESTAWU LUB JEŻELI n JEST LICZBĄ PARZYSTĄ MEDIANĄ JEST ŚREDNIA ARYTMETYCZNA DWÓCH ŚRODKOWYCH LICZB TEGO ZESTAWU HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko

HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko MEDIANA przykłady 1,1,2,3,4,4,4 – UPORZĄDKOWANY ZESTAW 7 DANYCH MEDIANA - 3 1,1,2,3,4,4,4,4 – UPORZĄDKOWANY ZESTAW 8 DANYCH MEDIANA - MEDIANA MÓWI, ŻE POŁOWA WYNIKÓW NIE PRZEKRACZA MEDIANY ORAZ POŁOWA WYNIKÓW JEST NIE MNIEJSZA OD MEDIANY. HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko

HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko DOMINANTA JEST TO WARTOŚĆ WYSTĘPUJĄCA NAJCZĘŚCIEJ W ZESTAWIE DANYCH NP. 1,1,2,3,4,4,4,4 DOMINANTA - 4 HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko

HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko PRZYKŁAD GWO MATEMATYKA Z PLUSEM OBLICZ WARTOŚĆ a ORAZ OKREŚL MEDIANĘ I DOMINANTĘ ZESTAWU DANYCH, JEŚLI WIADOMO, ŻE ŚREDNIA ARYTMETYCZNA WYNOSI . MEDIANA: 6 DOMINANTA: 10 HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko

HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko PRZYKŁAD GWO MATEMATYKA Z PLUSEM PEWIEN WŁAŚCICIEL KAWIARNI POLICZYŁ ILE KOSTEK CUKRU KLIENCI UŻYWAJĄ DO SŁODZENIA KAWY I USTALIŁ ŚREDNIĄ ARYTMETYCZNĄ, MEDIANĘ I DOMINTĘ TYCH DANYCH. KTÓRY Z PARAMETRÓW POWINIEN WZIĄĆ POD UWAGĘ, ABY: PRZEWIDZIEĆ ILE KOSTEK CUKRU NALEŻY ZAKUPIĆ; ŚREDNIA ARYTMETYCZNA TAK DOBRAĆ LICZBĘ PODAWANYCH KOSTEK CUKRU, ABY MOŻLIWIE NAJWIĘKSZA LICZBA KLIENTÓW BYŁA ZADOWOLONA Z PODANEJ LICZBY KOSTEK CUKRU; DOMINANTA TAK DOBRAĆ LICZBE PODAWANYCH KOSTEK CUKRU, ABY CO NAJMNIEJ POŁOWA KLIENTÓW BAŁA ZADOWOLONA Z LICZBY PODANYCH KOSTEK CUKRU; MADIANA HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko

HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko PRZYKŁAD ROZWAŻMY TRZY SERIE DANYCH: 5, 5, 5, 5, 5 4, 5, 5, 5, 6 1, 5, 5, 5, 9 ŚREDNIA ARYTMETYCZNA, MEDIANA I DOMINANTA WSZYSTKICH TRZECH ZESTAWÓW WYNOSZĄ 5 WOBEC TEGO Z PUNKTU WIDZENIA STATYSTYKI ZESTAWY TE SĄ IDENTYCZNE. HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko

ODCHYLENIE STANDARDOWE ODCHYLENIE STANDARDOWE ZESTAWU DANYCH DLA KTÓRYCH JEST ŚREDNIĄ ARYTMETYCZNĄ HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko

HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko PRZYKŁAD OBLICZMY ODCHYLENIE STANDARDOWE DLA ZESTAWÓW DANYCH (5,5,5,5,5), (4,5,5,5,6), (1,5,5,5,9). HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko

HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA ZESATWU DANYCH Z WAGAMI ODPOWIEDNIO JEST TO LICZBA: JEŻELI WSZYSTKIE WAGI SĄ RÓWNE TO ŚREDNIA WAŻONA JEST RÓWNA ŚREDNIEJ ARYTMETYCZNEJ HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko

HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko PRZYKŁAD OCENĘ SEMESTRALNĄ Z MATEMATYKI WYSTAWIA SIĘ JAKO ZAOKRĄGLENIE ŚREDNIEJ WAŻONEJ OCEN CZASTKOWYCH. JAKA BĘDZIE OCENA SEMESTRALNA Z PODANYCH OCEN? OCENA: 2 HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko

HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko ZADANIA 1. OKREŚL MEDIANĘ I DOMINANTĘ ZESTWU DANYCH: 1,1,1,1,1,2,2,2,2,2,2,2,2,a,a,a,a,a,12,12,12,12,12,12,12 ŚREDNIA ARYTMETYCZNA TEGO ZESTAWU . 2. OBLICZ ŚREDNIĄ WAŻONĄ ZESTAWU DANYCH 3. OBLICZ ODCHYLENIE STANDARDOWE ZESTWU DANYCH 1,3,3,3,4,5,6,6,7. HARALD KAJZER ZST nr 2 im. M. Batko