Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej? -debata.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
projekty stypendialne Centrum Studiów Zaawansowanych PW
Advertisements

ROK PO AKCESJI DO UE SZANSE I WYZWANIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Regionalny Ośrodek EFS w Olsztynie prowadzony jest przez Elbląskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Pozarządowych ul. Staromiejska 16/7, Olsztyn.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
SPOSÓB NA BEZROBOCIE Dofinansowane przez Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu w ramach Programu Aktywizacji Zawodowej Absolwentów PIERWSZA PRACA GMINNE CENTRUM.
Program ERASMUS w naszej Uczelni.
Komplementarność + POKL RPO Olsztyn, 2 i 9 marca 2012 r. Last Minute – ostatnia szansa! O dotacjach unijnych na kilka sposobów" =
W O L N T A R I.
Regionalne Ośrodki Europejskiego Funduszu Społecznego w Województwie Warmińsko-Mazurskim.
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Chcemy studiować za granicą… Może na Erasmusa? Erasmus - mobilność studentów i współpraca uniwersytetów.
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
PROGRAM COMENIUS.
JEST TYLE MOŻLIWOŚCI TA PREZENTACJA POMOŻE CI WYBRAĆ NAJLEPSZĄ
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wypływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Natalia Barcz, Martyna Doziwska r.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
DEBATA Jak wykorzystywa ć mo ż liwo ś ci, które daje nam cz ł onkostwo w Unii Europejskiej? Zadanie rekrutacyjne na XX Sesj ę Sejmu Dzieci i M ł odzie.
Strefa Schengen Jakub Bartoszewski i Michał Mazur
W jakich aspektach życia (np. kultura, infrastruktura, gospodarka) i dlaczego wspierałbyś swój region, gdybyś posiadał euro z budżetu Unii Europejskiej.
Angażować się w życie społeczne? TAK czy NIE. Nie tylko wybory, Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Kwiecień 2014 r. Debata.
Rodzaje Funduszy: „Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego”
Projekt XX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży – W drogę do samorządności.
Jak wykorzystać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej, w naszej gminie.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
OMÓWIENIE ANKIETY NA TEMAT „CO DAJE NAM CZŁONKOWSTWO W UNII EUROPEJSKIEJ’’
Zmiany w Polsce po wstąpieniu do Unii Europejskiej
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
Organizatorzy: Kornelia Serwata Sebastian Kisiel
Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam Unia Europejska?
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
POZYSKIWANIE FUNDUSZY Z UNII EUROPEJSKIEJ W GMINIE POŚWIĘTNE
Debata "Jak wykorzystać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?"
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
10 LAT WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO W UNII EUROPEJSKIEJ
MŁODZIEŻOWE RADY GMINY – tworzenie i funkcjonowanie Szkolenie w ramach projektów Obywatel PRO Dramowi Obywatele.
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Telefony komórkowe w szkole
Trochę o unii europejskiej na świecie
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Spis Treści  1. Czy ktokolwiek z Twoich znajomych, rodziny, przyjaciół skorzystał bezpośrednio z funduszy europejskich? 1. Czy ktokolwiek z Twoich znajomych,
Materiał do dyskusji: Diagnoza prowadzona przez lokalne instytucje – przykład domów kultury na Mazowszu. Jakie stosują metody, jakie widać dobre praktyki.
Jak młodzi Sądeczanie mogą skutecznie wykorzystać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
XX SESJA SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY „Młodzi aktywni?... … czyli co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?”
{ "Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?" Paszko Natalia, Półchłopek Aleksandra.
Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej ? Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
„Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Z tradycją za pan brat: Izba Regionalna. Historia Izby Regionalnej Izba Regionalna działa w naszej szkole od 2004 roku. Zebranie eksponatów i pamiątek.
Zapraszamy do biura podróży Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 4 Wolontariat Europejski Wolontariat Europejski to forma wolontariatu zagranicznego oferowana w.
Regranting – Bon na aktywność Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Zadanie „Pomorski aktywator społeczny –
Erasmus+ spotkanie organizacyjne ETAP 2 – PRZED WYJAZDEM – Zgłoszenie się do uczelni zagranicznej - formularz aplikacyjny dostępny na stronie.
Nowosolna, 29 sierpnia 2016 r. Fundusz sołecki w praktyce.
Zagraniczne wyjazdy edukacyjno-szkoleniowe
Program English Teaching
Zmieniamy Łódzkie z Funduszami Europejskimi
Daniel Pasternak Projekt Erasmus+.
Zapis prezentacji:

Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej? -debata

CEL zebranie pomysłów, jak młodzi mieszkańcy naszej miejscowości mogą czerpać korzyści, jakie niesie ze sobą proces integracji europejskiej

Zadanie aktywizujące Prosimy o wypisanie jak największej ilości skojarzeń związanych z Unią.

Zadanie aktywizujące Prosimy o wpisanie w okręgi bez jakich dwóch czynników, grup osób etc. Nie istniałaby Unia Europejska

Zadanie aktywizujące Prosimy o wypisanie na kartkach korzyści, jakie wniosła dla Państwa Unia Europejska.

Korzyści płynące z członkostwa: Bezproblemowe wyjazdy do innych krajów członkowskich Prawie jednolita waluta w krajach członkowskich Możliwa edukacja i praca w krajach członkowskich Tańsze rozmowy telefoniczne,sms-y,mms-y Tanie linie lotnicze Nowe drogi Nowe nowoczesne laboratoria Rozwój i modernizacja przedsiębiorstw Stypendia Erasmus Pokojowa sytuacja między krajami członkowskimi

Jak często Pani wyjeżdża za granicę? Czy macie jakichkolwiek znajomych w innym kraju europejskim? Czy ktoś z Waszych starszych znajomych wyjechał na stypendium za granicę? Czy widzieliście w swojej gminie choć jedną tablicę na drodze lub na ścianie budynku, która informuje, że dana inwestycja finansowana była z funduszy europejskich? Czy chcielibyście podróżować dobrymi i szybkimi drogami? Oczekiwać na przyjazd pociągu na czystych i nowoczesnych dworcach? Zwiedzać odrestaurowane zabytki?

W jakich dziedzinach życia zauważacie wpływ integracji europejskiej? Co Unia Europejska mogłaby jeszcze poprawić? Czy chcielibyście uczyć się z tych samych podręczników z jakich uczą się Francuzi czy Hiszpanie? Czy chcielibyście odbywać wizyty studyjne w szkołach w innych krajach? Czy chcielibyście, żeby Polska przyjęła euro? Czego powinniśmy oczekiwać od Unii Europejskiej? Czy wyobrażacie sobie, że Polska mogłaby wyjść z Unii Europejskiej? Jak wtedy wyglądałaby rzeczywistość wokół nas?

Czy ktokolwiek z waszych znajomych, rodziny, przyjaciół skorzystał bezpośrednio z funduszy europejskich? Czy potraficie wymienić choć jedną jego nazwę? Czy trzeba posiadać specjalistyczną wiedzę, żeby napisać wniosek o dotację?

Czy Wy, jako młodzi, niepełnoletni ludzie możecie otrzymać grant europejski na realizację własnego pomysłu? Czy słyszeliście o jakiejkolwiek europejskiej organizacji młodzieżowej? Czy chcielibyście wyjechać za granicę na konferencję, warsztat, szkolenie lub festiwal, w którym biorą udział Wasi rówieśnicy z innych krajów członkowskich? Czy takie wydarzenia są w ogóle organizowane? Jeśli tak, to po co?

Co zrobić, aby młodzi ludzie częściej korzystali z oferty programów europejskich i korzyści, jakie niesie ze sobą proces integracji europejskiej? Czy potrzebują oni doradcy w urzędzie gminy czy może wystarczy portal informacyjny? Co ułatwiłoby młodym ludziom wnioskowanie o granty europejskie na ich realizację ich własnych pomysłów? Komu należy zgłosić takie postulaty?

Czas na propozycje i wnioski

Dziękujemy za obecność! Martyna Wolańska Aleksandra Lisicka