Na wysokościach myślenia jest sfera,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
T E M A T 3 : C O T O J E S T I N F O R M A T Y K A I J A K I E S Ą A S P E K T Y J E J R O Z W O J U ?
Advertisements

Technologia informacyjna według MENiS
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Informatyka to podstawa
Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
NASZA WIEDZA O PROGRAMACH KOMPUTEROWYCH Podsumowanie wiadomości zdobytych na lekcjach informatyki.
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Opracowała: Elżbieta Fedko
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
Algorytmika w drugim arkuszu maturalnym. Standardy wymagań I. WIADOMOŚCI I ROZUMIENIE I. WIADOMOŚCI I ROZUMIENIE II.KORZYSTANIE Z INFORMACJI II.KORZYSTANIE.
Wstęp do interpretacji algorytmów
Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów Warszawa l matura.oeiizk.waw.pl doradca.oeiizk.waw.pl.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
ALGORYTMY Opracowała: ELŻBIETA SARKOWICZ
ECDL.
Jak przygotować prezentację w programie Power Point
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
POJĘCIE ALGORYTMU Pojęcie algorytmu Etapy rozwiązywania zadań
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
Technologia informacyjna
Co to jest TIK?.
nie technologia informacyjna!
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Jak przygotować ucznia do matury z matematyki
Technologia informacyjna
Metodyka nauczania informatyki
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
Ucz z zapałem dzieci swoje,.... bo, Ja chętnie Cię wyręczę ;)
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
LICEUM PROFILOWANE O PROFILU ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Algorytmika.
Algorytmika Iteracje autor: Tadeusz Lachawiec.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Obliczalność czyli co da się policzyć i jak Model obliczeń maszyna licznikowa dr Kamila Barylska.
Autor: Szkoła z Klasą 2.0, domena publiczna CC0Szkoła z Klasą 2.0CC0.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Algorytm to przepis prowadzący do osiągnięcia celu lub rozwiązania problemu, opisujący każdy krok. Algorytmika to dziedzina zajmująca się algorytmami (własnościami,
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Algorytmy.
III Forum Gospodarcze Województwo Kujawsko-Pomorskie.
Lekcje z komputerem, 2006.
Nauczanie z pomocą technologii informacyjnej Ewa Kołczyk Instytut Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Wstęp do interpretacji algorytmów
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Algorytmy. Co to jest algorytm? Przepis prowadzący do rozwiązania zadania.
Co to jest algorytm? Uporządkowany i uściślony sposób rozwiązania danego problemu, zawierzający szczegółowy opis wykonywanych czynności w skończonej.
Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli INFORMATYKA DLA WSZYSTKICH Konferencja OTWARCIA ROKU SZKOLEGO 2015/2016 dla NAUCZYCYCIELI INFORMATYKI Wrocław.
Algorytmy, sposoby ich zapisu.1 Algorytm to uporządkowany opis postępowania przy rozwiązywaniu problemu z uwzględnieniem opisu danych oraz opisu kolejnych.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Konkursy i seminaria metodyczne dla nauczycieli informatyki.
Innowacja pedagogiczna „Szkolne programowanie”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Algorytm to przepis prowadzący do osiągnięcia celu lub rozwiązania problemu, opisujący każdy krok. Algorytmika to dziedzina zajmująca się algorytmami (własnościami,
POJĘCIE ALGORYTMU Wstęp do informatyki Pojęcie algorytmu
Zapis prezentacji:

Na wysokościach myślenia jest sfera, skąd widok stromy… C.K. Norwid Grażyna Koba

Czy zrealizowałeś technologię informacyjną? NIE TAK

Polecamy zestaw do technologii informacyjnej Podręcznik – 20 zł CD dla ucznia – 5 zł Program nauczania – 9 zł Poradnik + CD – 29 zł 17 zł 4,25 zł

Zaczynamy od źródeł… INFORMACJI przez metody jej przetwarzania do jej prezentacji

Źródła informacji i metody komunikacji Środki i narzędzia TI Opracowanie informacji w dokumencie tekstowym Informacje w bazach danych TI w rozwiązywaniu problemów Prezentacja informacji

Uczeń poznaje najnowsze metody korzystania z e-usług

Uczeń dowiaduje się, jak funkcjonować w społeczeństwie informacyjnym zgodnie z przepisami prawa

Uczeń poznaje podstawowe formy organizowania informacji w bazie danych na znanym i ciekawym przykładzie oraz korzysta z właściwego do tego celu narzędzia.

Uczeń pracuje na gotowej tabeli bazy danych

Uczy się projektować gazetkę szkolną…

Poznaje etapy tworzenia gazetki i najważniejsze pojęcia Etap 0: Organizowanie zespołu Etap 1: Przygotowanie artykułów Etap 2: Porządkowanie materiałów Etap 3: Opracowanie graficznej koncepcji gazetki Etap 4: Wykonanie adiustacji tekstu Etap 5: Makietowanie Etap 6: Skanowanie Etap 7: Łamanie Etap 8: Korekta Etap 9: Ocena publikacji Etap 10: Drukowanie

W poradniku nauczyciel znajdzie nie tylko wskazówki metodyczne

Ale i organizacyjne

Przykłady ćwiczeń z CD

Polecamy zestaw do informatyki Podręcznik. Część 1 – 18 zł CD dla ucznia – 5 zł Program nauczania – 8 zł Poradnik + CD – 23 zł Część 2 zestawu w przygotowaniu 15,30 zł 4,25 zł

Kształcenie informatyczne w zakresie rozszerzonym rozumiemy jako START Kształcenie informatyczne w zakresie rozszerzonym rozumiemy jako rozwijanie zainteresowań informatycznych uczniów

Część I podręcznika: I. Wokół algorytmiki i programowania II. W sieci komputerów III. Wśród multimediów

Część II podręcznika: Przetwarzanie danych w bazach danych Publikacje w Internecie Algorytmika i programowanie – problemy zaawansowane Projektowanie systemów informatycznych

Wokół algorytmiki i programowania Związek między problemem, algorytmem a programem komputerowym Graficzna prezentacja algorytmów Czym różni się algorytm liniowy od algorytmu z warunkami? Algorytmy zapisywane w pseudojęzyku programowania Problemy z pętlą Prezentacja algorytmów w arkuszu kalkulacyjnym

Wokół algorytmiki i programowania Zapisywanie algorytmów w języku programowania wysokiego poziomu Na czym polega programowanie strukturalne? Dobór struktur danych do algorytmu Stosowanie techniki iteracji w zadaniach Grafika w języku programowania Przykłady realizacji algorytmów sortowania Czy rekurencję można porównać do iteracji?

Algorytmikę łączymy z programowaniem, pokazując związki i zależności

Z wymagań maturalnych: Zdający [...] zapisuje rozwiązanie zadania w postaci algorytmu ze specyfikacją w wybranej przez siebie notacji (listy kroków, schematu blokowego, w języku lub pseudojęzyku programowania).

Maksimum z dwóch liczb – specyfikacja zadania, lista kroków i schemat blokowy

Maksimum z trzech liczb – schemat blokowy

Max z trzech liczb – w pseudojęzyku Temat 4, zadanie 1, str. 37 PROGRAM wybór największej z trzech liczb; ZMIENNE a, b, c: rzeczywiste; ZACZNIJ WPROWADŹ (a, b, c); JEŚLI a>b TO JEŚLI a>c TO max:=a W PRZECIWNYM WYPADKU max:=c W PRZECIWNYM WYPADKU JEŚLI b>c TO max:=b W PRZECIWNYM WYPADKU max:=c; WYPROWADŹ (’największa z liczb to: ’, max); ZAKOŃCZ.

Minimum z trzech liczb – w języku programowania

w arkuszu kalkulacyjnym Algorytmy w arkuszu kalkulacyjnym liniowe z warunkami z warunkami zagnieżdżonymi iteracyjne

Rozmnażamy króliki Fibonacciego…

To zależy po ilu miesiącach zwariujemy, licząc te króliki… Odpowiedź: To zależy po ilu miesiącach zwariujemy, licząc te króliki…

Zaczynamy od pojęcia zmiennej

Wyjaśniamy pojęcie zmiennej indeksowanej

Co to jest zmienna? Kobieta zmienną jest… ;-)

Wprowadzamy do programowania grafiki

Pokazujemy możliwości edycji obrazu

Pokazujemy działanie komputera

Uczeń poznaje komputer od środka

Jako element sieci komputerowej

I jako centrum multimedialne

Na wysokościach myślenia jest sfera, skąd widok stromy… C.K. Norwid

pokazaliśmy, w jaki sposób wspinać się na… drzewa. Czy? ułatwiliśmy bezpieczną i skuteczną wspinaczkę na wysokość… myślenia, zwłaszcza algorytmicznego oraz pokazaliśmy, w jaki sposób wspinać się na… drzewa.

Na zakończenie rzecz o wiedzy…

Wiedzieć, że wiemy, co wiemy, i że nie wiemy tego, czego nie wiemy oto prawdziwa wiedza. Konfucjusz

KONIEC