Na wysokościach myślenia jest sfera, skąd widok stromy… C.K. Norwid Grażyna Koba
Czy zrealizowałeś technologię informacyjną? NIE TAK
Polecamy zestaw do technologii informacyjnej Podręcznik – 20 zł CD dla ucznia – 5 zł Program nauczania – 9 zł Poradnik + CD – 29 zł 17 zł 4,25 zł
Zaczynamy od źródeł… INFORMACJI przez metody jej przetwarzania do jej prezentacji
Źródła informacji i metody komunikacji Środki i narzędzia TI Opracowanie informacji w dokumencie tekstowym Informacje w bazach danych TI w rozwiązywaniu problemów Prezentacja informacji
Uczeń poznaje najnowsze metody korzystania z e-usług
Uczeń dowiaduje się, jak funkcjonować w społeczeństwie informacyjnym zgodnie z przepisami prawa
Uczeń poznaje podstawowe formy organizowania informacji w bazie danych na znanym i ciekawym przykładzie oraz korzysta z właściwego do tego celu narzędzia.
Uczeń pracuje na gotowej tabeli bazy danych
Uczy się projektować gazetkę szkolną…
Poznaje etapy tworzenia gazetki i najważniejsze pojęcia Etap 0: Organizowanie zespołu Etap 1: Przygotowanie artykułów Etap 2: Porządkowanie materiałów Etap 3: Opracowanie graficznej koncepcji gazetki Etap 4: Wykonanie adiustacji tekstu Etap 5: Makietowanie Etap 6: Skanowanie Etap 7: Łamanie Etap 8: Korekta Etap 9: Ocena publikacji Etap 10: Drukowanie
W poradniku nauczyciel znajdzie nie tylko wskazówki metodyczne
Ale i organizacyjne
Przykłady ćwiczeń z CD
Polecamy zestaw do informatyki Podręcznik. Część 1 – 18 zł CD dla ucznia – 5 zł Program nauczania – 8 zł Poradnik + CD – 23 zł Część 2 zestawu w przygotowaniu 15,30 zł 4,25 zł
Kształcenie informatyczne w zakresie rozszerzonym rozumiemy jako START Kształcenie informatyczne w zakresie rozszerzonym rozumiemy jako rozwijanie zainteresowań informatycznych uczniów
Część I podręcznika: I. Wokół algorytmiki i programowania II. W sieci komputerów III. Wśród multimediów
Część II podręcznika: Przetwarzanie danych w bazach danych Publikacje w Internecie Algorytmika i programowanie – problemy zaawansowane Projektowanie systemów informatycznych
Wokół algorytmiki i programowania Związek między problemem, algorytmem a programem komputerowym Graficzna prezentacja algorytmów Czym różni się algorytm liniowy od algorytmu z warunkami? Algorytmy zapisywane w pseudojęzyku programowania Problemy z pętlą Prezentacja algorytmów w arkuszu kalkulacyjnym
Wokół algorytmiki i programowania Zapisywanie algorytmów w języku programowania wysokiego poziomu Na czym polega programowanie strukturalne? Dobór struktur danych do algorytmu Stosowanie techniki iteracji w zadaniach Grafika w języku programowania Przykłady realizacji algorytmów sortowania Czy rekurencję można porównać do iteracji?
Algorytmikę łączymy z programowaniem, pokazując związki i zależności
Z wymagań maturalnych: Zdający [...] zapisuje rozwiązanie zadania w postaci algorytmu ze specyfikacją w wybranej przez siebie notacji (listy kroków, schematu blokowego, w języku lub pseudojęzyku programowania).
Maksimum z dwóch liczb – specyfikacja zadania, lista kroków i schemat blokowy
Maksimum z trzech liczb – schemat blokowy
Max z trzech liczb – w pseudojęzyku Temat 4, zadanie 1, str. 37 PROGRAM wybór największej z trzech liczb; ZMIENNE a, b, c: rzeczywiste; ZACZNIJ WPROWADŹ (a, b, c); JEŚLI a>b TO JEŚLI a>c TO max:=a W PRZECIWNYM WYPADKU max:=c W PRZECIWNYM WYPADKU JEŚLI b>c TO max:=b W PRZECIWNYM WYPADKU max:=c; WYPROWADŹ (’największa z liczb to: ’, max); ZAKOŃCZ.
Minimum z trzech liczb – w języku programowania
w arkuszu kalkulacyjnym Algorytmy w arkuszu kalkulacyjnym liniowe z warunkami z warunkami zagnieżdżonymi iteracyjne
Rozmnażamy króliki Fibonacciego…
To zależy po ilu miesiącach zwariujemy, licząc te króliki… Odpowiedź: To zależy po ilu miesiącach zwariujemy, licząc te króliki…
Zaczynamy od pojęcia zmiennej
Wyjaśniamy pojęcie zmiennej indeksowanej
Co to jest zmienna? Kobieta zmienną jest… ;-)
Wprowadzamy do programowania grafiki
Pokazujemy możliwości edycji obrazu
Pokazujemy działanie komputera
Uczeń poznaje komputer od środka
Jako element sieci komputerowej
I jako centrum multimedialne
Na wysokościach myślenia jest sfera, skąd widok stromy… C.K. Norwid
pokazaliśmy, w jaki sposób wspinać się na… drzewa. Czy? ułatwiliśmy bezpieczną i skuteczną wspinaczkę na wysokość… myślenia, zwłaszcza algorytmicznego oraz pokazaliśmy, w jaki sposób wspinać się na… drzewa.
Na zakończenie rzecz o wiedzy…
Wiedzieć, że wiemy, co wiemy, i że nie wiemy tego, czego nie wiemy oto prawdziwa wiedza. Konfucjusz
KONIEC