Jak to się dzieje, że żarówka świeci?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obwody elektryczne, zasada przepływu prądu elektrycznego
Advertisements

Alternatywne Źródła Energii
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
Budowa zestawu komputerowego
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
Jak moje miasto jeździ z głową?. Nasze Gimnazjum wzięło udział w nowym projekcie edukacyjnym banku BGŻ pt. Jeżdżę z Głową. W inicjatywie udział wzięły.
„Co to jest indukcja elektrostatyczna – czyli dlaczego dioda świeci?”
Prąd elektryczny Wiadomości ogólne Gęstość prądu Prąd ciepła.
w Salezjańskim Gimnazjum Niepublicznym
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY”
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
Fotografia naszym życiem
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Autorzy : Dominika Nowakowska Karol Mzyk
PROJEKT „Bez wody nie ma życia”
Temat: Równoległoboki i romby oraz ich własności.
Publiczne Przedszkole nr 18
Odnawialne źródła energii
Jak to działa? Zajęcia ekologiczne z elementami fizyki dla uczniów ZET IV-VI przygotowane przez uczniów klasy I Gimnazjum.
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
PODSUMOWANIE DOTYCHCZASOWYCH DZIAŁAŃ CO ZROBIŁYŚMY PRZED DEBATĄ?
Przedszkole Miejskie Nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” Rawa Mazowiecka
Czy możliwe jest życie bez elektryczności?
Gdy zostaję sam w domu Hanna Woźniak.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Hanna Woźniak.
Racjonalnie korzystam z energii dla dobra mojego
JAK TO Z OŚWIETLENIEM BYŁO....
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Przepływ prądu w obwodzie elektrycznym
Zadanie TIK – lekcja pt. Nasza klasowa netykieta
Przedstawienie działań naszej grupy w czasie projektu.
,,Zdrowa ekologiczna żywność’’
Prezentację wykonała Katarzyna Konefał kl. IIa
Idea oceniania kształtującego
PRZEDSZKOLAK BEZPIECZNY W PODRÓŻY I NA WAKACJACH
Bezpieczne wakacje.
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
W Zespole Szkół w Pałecznicy
Czym jest dla ucznia drugie śniadanie
Od łuczywa do żarówki energooszczędnej
O B W Ó D E L K T R Y C Z N.
ANKIETA 1. Czy segregujecie odpady? 2. Czym są elektrośmieci? 3. Czy stanowią one zagrożenie dla środowiska i dlaczego? 4. Co należy zrobić ze zużytym.
WITAJCIE NA „FESTIWALU Z TIK”. W NASZEJ PREZENTACJI PODSUMUJEMY PROGRAM „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0”
Projekt uczniowski „Jak ekonomicznie wykorzystać wodę” podsumowanie pracy Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Borkach.
GENERATOR ELEKTROWNI WIATROWEJ.  Generator wiatrowy przetwarza energię wiatru na światło diody LED. Wiatr popycha łopatki wirnika, dzięki czemu wirnik.
EKO BATERIA ZEGAR ZASILANY ZA POMOCĄ ROŚLIN DONICZKOWYCH.
Wiatrak na energię słoneczną
ŚNIADANIE DAJE MOC! 8 listopada przyłączyliśmy się do akcji i zorganizowaliśmy w klasie wspólne śniadanie. Wydarzenie to poprzedziły przygotowania. Dzieci.
ZEGAR ZASILANY ZA POMOCĄ ZIEMNIAKA
Wycieczka uczniów XV LO Elektrownia w Łaziskach Górnych i Centrum Techniki w Goczałkowicach Zdrój oraz Muzeum Elektryki w Łaziskach Górnych.
Projekt edukacyjny „Układ słoneczny” grupa III „średniaki”
Prąd wokół świata! Zobacz jak działa prąd.
Pogoda – Das Wetter Zajęcia przeprowadzono r. w klasie II a
MOC ŚNIADANIA Szkoła Podstawowa im. J. Korczaka w Broniewicach.
Dnia maja uczniowie klas I wzięli udział w pokazowej lekcji o Unii Europejskiej przeprowadzonej przez Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct.
Spotkanie z przeszłością. Lekcja historii klasy III B w Muzeum Powstania Warszawskiego, 18 września 2015r.
Transformacja wiedzy przyrodniczej na poziom kształcenia szkolnego – projekt realizowany w ramach Funduszu Innowacji Dydaktycznych Uniwersytetu Warszawskiego.
WARSZTATY W ZSCH Program kampanii „Zdrowy oddech” obejmował 4 sobotnie spotkania ( ) w ZSCH w celu przeprowadzenia zajęć warsztatowych.
„Czysta energia w mieście” Konkurs dla szkół podstawowych w ramach konkursu „Szanuj energię, chroń klimat” – VI edycja 2016.
O ALTERNATYWNYCH ŹRÓDŁACH ENERGII. Wiemy, że paliwa kopalne, dzięki którym produkowana jest energia elektryczna, kiedyś się wyczerpią. I co wtedy? Czy.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Jak wyznaczyć masę przedmiotu codziennego użytku bez użycia.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Prąd stały ma stałą wartość i płynie w jednym kierunku: od plusa do minusa. Prąd zmienny (przemienny) aż 50 razy na sekundę zmienia swój kierunek, wciąż.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Wprowadzenie do Scratch’a Scenariusz zajęć komputerowych w klasie II Małgorzata Tkacz-Rutkowska Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie.
w Gminnej Bibliotece Publicznej w Pruszczu
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
PRĄD ELEKTRYCZNY Bartosz Darowski.
Zapis prezentacji:

Jak to się dzieje, że żarówka świeci?

Tym razem zadaniem wprowadzającym w tematykę zajęć było ułożenie z puzzli hasła – pytania, na które dzieci miały odpowiedzieć sobie w czasie lekcji.

Uczniowie z dużym zapałem zabrali się do rozwikłania zagadki.

W kilka minut ułożyli hasło: „Skąd się bierze prąd?”

Po takim wstępie dzieci sprawdziły, czy potrafią sprawić, że żarówka się zaświeci, i pod okiem zaproszonego rodzica zbudowały proste obwody elektryczne z wykorzystaniem żarówki, płaskiej baterii i przewodów elektrycznych. Ich radość była ogromna, kiedy żarówka się zaświeciła.

Następnie pan Tomasz wyjaśnił, czym jest prąd elektryczny, co to są elektrony i dlaczego się poruszają. Wykorzystał do tego rysunek przewodnika prądu w ogromnym powiększeniu.

Wyjaśnień dopełnił rysunek atomu i opowieść o elektronach walencyjnych.

Uczniowie otrzymali małe karteczki, na których każdy narysował, jak wyobraża sobie elektron, a następnie umieścił swój elektron na tablicy, aby zobrazować przepływ prądu od baterii do żarówki.

Po przeprowadzonej rozmowie dzieci stwierdziły, że baterie to nie jedyne źródła energii elektrycznej. Pan Tomek pokazał dynamo rowerowe, wyjaśnił, do czego służy i jak działa.

Dzieci z zapałem śledziły, jak obracają się kółka elektrycznego samochodzika podłączonego do baterii oraz do silniczka wytwarzającego prąd dzięki wprawianiu go w ruch przez pociągnięcie nici, nawiniętej na jego obrotową końcówkę. A tak to wyglądało naprawdę – kliknij 

Po wypowiedziach dzieci na temat: „Skąd się bierze prąd elektryczny w mieszkaniu?” uczniowie mogli zweryfikować swoje przypuszczenia oglądając prezentację, pt. „Skąd się bierze prąd?”. Pan Tomek dodatkowo objaśniał niektóre slajdy.

Dzięki prezentacji uczniowie poznali m. in Dzięki prezentacji uczniowie poznali m.in. różne rodzaje elektrowni, dowiedzieli się, z jakimi mogą spotkać się w Polsce. To ułatwiło im wykonanie następnego grupowego zadania.

Każda grupa otrzymała kartę z wybraną kategorią (elektrownie przyjazne środowisku, korzystające ze źródeł odnawialnych, kopalnych i zanieczyszczające powietrze)i kopertę zawierającą karteczki z rodzajami elektrowni.

Dzieci bardzo sprawnie poradziły sobie z przyporządkowaniem elektrowni do odpowiednich kategorii i zaprezentowały kolegom efekty swojej pracy.

Jedną z ciekawostek naszych zajęć były zabawki działające na energię pochodzącą od Słońca. Tańczący kwiatek i chodzący robot – to było dopiero coś!

Na zakończenie ogłosiliśmy konkurs na najładniejszy rysunek wybranego rodzaju elektrowni. Zadaniem domowym było dokończenie rozpoczętego w klasie rysunku oraz zrobienie listy urządzeń, w których zastosowana jest żarówka i napisanie, z jakiego źródła jest zasilana.

Teraz to już wszystko było jasne