Algorytm testujący czy liczba jest liczbą pierwszą czy złożoną

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Algorytmy sortowania i porządkowania
Advertisements

Algorytmy sortowania i przeszukiwania
Ćwiczenie (1) Dostosuj poniższy program do potrzeb zdefiniowanych w treści programu zaliczeniowego: #include void dodaj(){}; void edytuj(){}; void usun(){};
Klasa listy jednokierunkowej Przekazywanie parametrów do funkcji
Programowanie obiektowe
1 Wskaźniki w C Podstawy podstaw podstaw podstaw.....
Język ANSI C Funkcje Wykład: Programowanie komputerów
Algorytmy – zapis struktur programowania
Programowanie I Rekurencja.
ALLEGRO PIERWSZA GRA: WYŚCIG
Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta
argumenty wiersza poleceń: getopt
Dziel – Rządź - Złącz.
1 1 Przykład 1/3 main() { int i,j,k,m; /* i-m : $s0-$s3 */... i = mult(j,k);... m = mult(i,i);... } int mult (int mcand, int mlier){ int product; product.
STL - Standard Template Library Autor: Błażej Chodarcewicz rainbow.mimuw.edu.pl/~bc189380/STL/
pseudokody algorytmów
Programowanie imperatywne i język C
Modularyzacja i struktury danych w C Copyright, 2005 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Modularyzacja i struktury danych w C Copyright, 2005 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2005 © Jerzy R. Nawrocki Wstęp.
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie.
Język C – Część II Copyright, 2004 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki.
Podstawy informatyki Informatyka stosowana Prowadzący: Grzegorz Smyk
1 Przestrzenie nazw. 2 Globalna przestrzeń nazw jest jedna W programach pisanych przez wiele osób, lub korzystających z bibliotek napisanych przez innych,
Wykład nr 7: Synchronizacja procesów
142 JAVA – sterowanie i wątki public class A20 extends javax.swing.JApplet implements ActionListener { private int licznik = 0; private JTextField t =
Zachodniopomorskie Centrum Edukacyjne Zadanie domowe.
#include #include main () { cout
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2006 © Jerzy R. Nawrocki Wstęp do.
Podstawy programowania
Wczytywanie danych z klawiatury, komentarze, zmienne.
Instrukcje sterujące część 2
Pierwsze programy.
Algorytmy i Struktury Danych Typy algorytmów
Semantyczna poprawność algorytmów – dowodzenie za pomocą niezmienników
Zadanie Dev C++.
Przekazywanie argumentów
Pętla do ... While C++ Źródło:
Jerzy F. Kotowski1 Informatyka I Wykład 8 STRUKTURA PROGRAMU n Funkcje n Klasy zmiennych n Projekt.
Programowanie strukturalne i obiektowe
Instrukcja for. Instrukcja warunkowa mgr inż. Agata Pacek.
Wzory Cramera (metoda wyznacznikowa)
Tablice.
ALGORYTMY.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Instrukcje sterujące: W instrukcjach sterujących podejmowane są decyzje o wykonaniu tych czy innych instrukcji programu. Decyzje te podejmowane są w zależności.
Podstawy informatyki 2013/2014 Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
INSTRUKCJE Umożliwiają zapis algorytmu, służą do sterowania przebiegiem programu. warunkowe (podejmowanie decyzji) 1. if-else „jeżeli”, 2. switch-case.
Programowanie obiektowe 2013/2014 Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
jeszcze dygresja o macierzach...
Składnia pętli do … while do instrukcja while (wyrażenie); gdzie: instrukcja – instrukcja pojedyncza lub blok instrukcji wyrażenie – wyrażenie przyjmujące.
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Iteracje w C# Informatyka Cele lekcji: Wiadomości: Uczeń potrafi:
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
1 Zagadnienia na egzamin. 2 Język C podsumowanie Struktura programu w języku C Zmienne, Stałe Operacje arytmetyczne Operatory logiczne Priorytety operatorów.
1 dynamiczny przydział pamięci malloc() free() realloc() calloc() memset() memcpy( ) mempcpy( ) memmove() (wskaźniki!! )
Metody matematyczne w inżynierii chemicznej
Pliki tekstowe – odczyt i zapis Zajęcia 11. Zapis do pliku tekstowego Prosty program pokazujący sposób zapisu do pliku tekstowego: // writing on a text.
Funkcje - rekurencja Zajęcia 8. Funkcje - definicja Ogólna postać funkcji w C++: typZwracany nazwaFunkcji(listaParametrówWejściowychFunkcji) { ciało funkcji.
Programowanie imperatywne i język C Copyright, 2007 © Jerzy R. Nawrocki Wstęp do.
Wstęp do programowania wykład 3 Typy wyliczeniowe, tablice.
Programowanie I Rekurencja.
ALGORYTMY I STRUKTURY DANYCH
Patryk Jasik pok. 415 GB Języki programowania Patryk Jasik pok. 415 GB
Instrukcje wyboru.
Zapis prezentacji:

Algorytm testujący czy liczba jest liczbą pierwszą czy złożoną

Postać pierwotna algorytmu: #include <iostream.h> #include <conio.h> #include <math.h> main() { int i=2; cout<<"Podaj liczbe calkowita wieksza od 1 "; cin>>n; while(n%i!=0 && i<=sqrt(n)) i++; if(i<=sqrt(n))cout<<"Liczba zlozona"; else cout<<"liczba pierwsza"; getch(); }

Zadania: Przeanalizuj działanie algorytmu Narysuj jego schemat blokowy Zastanów się, jak przerobić algorytm, aby automatycznie sprawdził wszystkie liczby z zakresu <a, b> czy są pierwsze czy złożone. Zaimplementuj jedną funkcję odbierającą dane i sprawdzającą czy liczby są od najmniejsze do największej. Uwzględnij to potem w programie