dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
Test Sprawności Fizycznej programów Mały Mistrz i Multisport MTMS Test Sprawności Fizycznej programów Mały Mistrz i Multisport dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
Wiem, że rozwiązanie jest ułomne; że najlepiej byłoby wykonywać kompletne testy: Międzynarodowy lub Eurofit. Wiem też, że trzeba motywować do udziału w próbach; że trzeba pokazać łatwą i prostą drogę do znalezienia odpowiedzi na pytania: „jaki jestem?”, „na co mnie stać?” dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
MTMS (lista prób) zwis na drążku bieg 10 x 5 m bieg długi (600 m) Pomiary przeprowadzane są dwukrotnie w roku szkolnym, IX-X oraz III-IV dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
1. Zwis na drążku Sprzęt i pomoce Poziomy drążek lub niezbyt gruba, lecz mocna żerdź zawieszone na wysokości dosiężnej. Stoper, magnezja lub talk do rąk. dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
1. Zwis na drążku Sposób wykonywania Ćwiczący lekko ubrany, staje pod drążkiem boso na krześle lub taborecie, … dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
1. Zwis na drążku Sposób wykonywania … i chwyta drążek nachwytem (zamkniętym, palcami od góry i kciukiem od dołu) na szerokość barków. dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
1. Zwis na drążku dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
1. Zwis na drążku dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
1. Zwis na drążku Sposób wykonywania Będąc przygotowanym do ćwiczenia badany ugina nogi w kolanach i zaczyna samodzielny zwis… dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
1. Zwis na drążku Sposób wykonywania … a prowadzący usuwa oparcie spod stóp i uruchamia stoper. dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
1. Zwis na drążku Sposób wykonywania Pomiar jest kontynuowany tak długo jak długo badany utrzymuje linię oczu powyżej poziomu drążka. dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
1. Zwis na drążku Sposób wykonywania W czasie próby wolno dotykać drążka tylko dłońmi. Opieranie brody lub klatki piersiowej o drążek jest niedozwolone. dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
1. Zwis na drążku Sposób wykonywania Jeśli badana osoba nie jest w stanie utrzymać ciężaru swego ciała w zwisie, ląduje na podłożu i nie odrywając dłoni od drążka koryguje chwyt. Nauczyciel zeruje pomiar czasu. Badany ugina nogi w kolanach i odrywając stopy od podłoża, zawisa na wyprostowanych ramionach. dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
1. Zwis na drążku Sposób wykonywania Z chwilą rozpoczęcia samodzielnego zwisu, uruchamiany jest nowy pomiar czasu. dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
1. Zwis na drążku Sposób wykonywania Jeśli dziecko potrafi wytrzymać w zwisie więcej niż 10 sekund, w momencie ich upływu nauczyciel podaje komendę: „lepsza ręka”, dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
1. Zwis na drążku Sposób wykonywania …badany natychmiast zwalnia chwyt „słabszej ręki” i zawisa utrzymując chwyt tylko „lepszej ręki”… dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
1. Zwis na drążku Sposób wykonywania … praworęczni zawisają na prawej, leworęczni na lewej kończynie górnej. Zwis taki badany utrzymuje najdłużej jak potrafi. dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
1. Zwis na drążku Wynik Notuje się z dokładnością do jednej dziesiątej sekundy czas zwisu na ugiętych ramionach lub czas zwisu na wyprostowanych ramionach. Wykonuje się jedną próbę. dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
2. Bieg 10 x 5 m Sprzęt i pomoce Dwie równoległe linie wyznaczone na twardym, równym podłożu o zewnętrznych krawędziach oddalonych od siebie o 5 m. Stoper 5 m 5 m 5 m dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
2. Bieg 10 x 5 m Sposób wykonywania Badany staje w pozycji startowej wysokiej, obie jego stopy znajdują się przed linią. dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
2. Bieg 10 x 5 m Sposób wykonywania Po komendzie „start” biegnie najszybciej jak potrafi do drugiej linii, przekracza ją obiema stopami i wraca z powrotem. dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
2. Bieg 10 x 5 m Sposób wykonywania Taki podwójny kurs wykonuje pięć razy. Podczas biegu, szczególnie zwrotów, nie wolno podpierać się rękami o podłogę. Należy zapobiec wszelkim poślizgom. dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
2. Bieg 10 x 5 m Wynik Wykonuje się dwie próby. Notowany jest lepszy z czasów wykonania próby z dokładnością do jednej dziesiątej sekundy. dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
3. Bieg 600 m Warunki, sprzęt i pomoce wymierzona bieżnia lekkoatletyczna lub wyznaczony dystans biegu w terenie, na równym twardym podłożu z łukami o możliwie dużym promieniu (min. 5 metrów). stoper dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
3. Bieg 600 m Sposób wykonywania Rozpoczynając próbę ćwiczący staje w pozycji wykrocznej z jedną stopą wysuniętą i usta-wioną tuż przed linią startową, lekko pochy-lony w przód. Na sygnał nauczyciela badany przebiega wyznaczony dystans w jak najkrótszym czasie. dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
3. Bieg 600 m Sposób wykonywania W jednym biegu może uczestniczyć równocześnie kilka osób, ważne jest by sobie nie przeszkadzały. dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
3. Bieg 600 m Sposób wykonywania Przed wykonaniem próby niezbędne jest przygotowanie badanych do jej wykonania. Należy wspólnie z dziećmi kilkukrotnie pokonać zadany dystans, zwracając uwagę na rozłożenie sił, intensywność wysiłku, ocenianie własnych możliwości. dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
3. Bieg 600 m Wynik Wykonuje się jedną próbę. Miarę próby stanowi uzyskany czas biegu zapisywany z dokładnością do 1 s. dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017
dr Janusz Dobosz, Zakład Teorii Wychowania Fizycznego i Korektywy AWF Warszawa piątek, 31 marca 2017