Różni i równi. Warsztaty dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych – moduł 1 Wprowadzenie do tematyki uchodźczej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warszawskie Centrum Pomocy Rodzinie
Advertisements

Projekt „Szkoła z prawami dziecka”
Jak korzystać z platformy e-learningowej? Podsumowanie
OPEN ACCESS A PRAWO AUTORSKIE
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS
Ujęcie i zatrzymanie nieletniego w Policyjnej Izbie Dziecka
W kontekście Czerwonego Krzyża
Gry, które pamiętam. SOMALIA Soomaaliya, ciyaaraha aan xusuusto
Warszawskie Centrum Pomocy Rodzinie ul
Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2011r. NAUKA POPRZEZ ZABAWĘ. Zabawy.
A JAK JEST W POLSCE? CO ROKU O OCHRONĘ PROSI DO CUDZOZIEMCÓW A DOSTAJE JĄ OD DO OSÓB NAJWIĘCEJ PRZYJEŻDŻA DO.
,,Dzieci nie będą dopiero, ale są już ludźmi, tak ludźmi są a nie lalkami, można przemówić do ich rozumu, odpowiedzą nam, przemówimy do serca, odczują.
Migracja.
Nie jesteś samotną wyspą
PRAWA CZŁOWIEKA POTRZEBĄ WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
Tanzania: między tradycją a nowoczesnością
Licencja Creative Commons
Podstawy informatyki 2013/2014
Warto wiedzieć, warto znać Klub Integracji Obywatelskiej w Warszawie Prezentacje przygotowały: Elżbieta Przychodzeń i Maria Olczak.
Podstawowe akty prawne dotyczące zadań realizowanych dla cudzoziemców
DYSKRYMINACJA – FORMA ANTYDEMOKRATYCZNYCH ZACHOWAŃ
ZESPÓŁ SZKÓŁ SAMOCHODOWYCH
Gdzie ich szukać? Flickr.comFlickr.com – CC Open Clip Art LibraryOpen Clip Art Library – grafika w domenie publicznej.domenie publicznej.
Kliknij ikonę, aby dodać obraz Prawa dziecka. 25 lat Konwencji Praw Dziecka.
otwartymandat.pl Wyniki wszystkich badań finansowanych ze środków publicznych powinny być dostępne w trybie Open Access.
Ochrona ludności w świetle
Razem dla praw dziecka.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SAMOCHODOWYCH GDAŃSK, POLSKA Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius,
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Ćwiczenia r WSP II pmp gr. 1 Mgr Hanna Banaś.
PRAWA DZIECKA PRAWA UCZNIA
Konwencja Praw Dziecka
Biblioteka.pollub.pl facebook.com/BibliotekaPL. Katarzyna Panasiewicz Modele otwartego dostępu.
2015 Koncepcja weryfikacji wymagań dotyczących jakości usług świadczonych za pośrednictwem Rejestru Usług Rozwojowych.
Pakiety numeryczne Tablice: tworzenie, indeksowanie, wymiary Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania.
Pakiety numeryczne Interpolacja i aproksymacja
Pakiety numeryczne Wielomiany Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Podstawy informatyki Preprocesor Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Pakiety numeryczne Skrypty, funkcje Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania.
Podstawy informatyki Szablony funkcji Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty.
Podstawy informatyki Operatory rzutowania Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały.
Podstawy informatyki Mechanizm obsługi sytuacji wyjątkowych Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu.
Legalność zatrudnienia uchodźców w Polsce
Oferta pomocy społecznej dla uchodźców na przykładzie Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie Dominik Wach (22)
Turystyka polonijna - stan i perspektywy rozwoju Teresa Buczak.
Definicja Jednego Przedsiębiorstwa Marcin Pawlak Warszawa,
CUDZOZIEMCY. Zróżnicowany status prawny cudzoziemców: CUDZOZIEMCY: 1.Posiadający status dyplomatyczny; 2.Będący obywatelami UE; 3.Poszukującymi ochrony.
Polityka migracyjna i azylowa Unii Europejskiej Polityka azylowa dr Piotr Witkowski.
Usługa AC RP (Aplikacja Centralna Rynku Pracy) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Współczesne kierunki polityki społecznej 9. POLITYKA DEMOGRAFICZNA
„Więcej wiedzy. Mniej strachu”.
© Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę 2016
O ochronie danych osobowych.
Europass.
Różni i równi. Warsztaty dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych – moduł 3 Metoda Design Thinking w edukacji globalnej.
Ochrona danych osobowych
Edukacja Medialna Otwarte zasoby w Internecie
Jak uczyć o uchodźcach? Szkolenie dla edukatorów i edukatorek
Obliczenia inżynierskie w Matlabie
POLICYJNA IZBA DZIECKA. IZBA DZIECKA jest specjalistyczną, instytucjonalną formą całkowitej, krótkoterminowej opieki nad nieletnimi podejrzanymi o popełnienie.
Cel: Zmniejszyć nierówność w krajach i między krajami
systemów zabezpieczenia społecznego
Edukacja dla dialogu międzykulturowego w województwie zachodniopomorskim mgr Agnieszka Żyszkiewicz Dyrektor OKU TWP.
Wstęp do nauki o państwie i polityce
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Podmioty prawa międzynarodowego
Obliczenia w Matlabie Analiza statystyczna
Zapis prezentacji:

Różni i równi. Warsztaty dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych – moduł 1 Wprowadzenie do tematyki uchodźczej

Definicja uchodźcy Uchodźcą jest osoba, która spełnia łącznie następujące warunki: przebywa poza swoim państwem pochodzenia, żywi uzasadnioną obawę przed prześladowaniem, z powodu tej obawy nie może lub nie chce korzystać z ochrony swojego państwa pochodzenia, nie zachodzą wobec niej klauzule wyłączające: uchodźcą nie jest osoba, która popełniła zbrodnię przeciw pokojowi, zbrodnię wojenną, zbrodnie przeciw ludzkości, poważne przestępstwo niepolityczne, albo czyn sprzeczny z celami i zasadami ONZ.

Akty prawne dotyczące cudzoziemców poszukujących ochrony Konwencja Genewska z 1951 r. i Protokół Nowojorski z 1967 r. Konwencja jest dokumentem o podstawowym znaczeniu dla ustalenia statusu cudzoziemców poszukujących ochrony i określa prawa uchodźców.

Przyczyny uchodźstwa Wojna, reżim, czystki etniczne, prześladowanie. Status uchodźcy jest nadawany po udokumentowaniu i weryfikacji jednej z 5 przesłanek prześladowania: rasa, religia, narodowość, przynależność do określonej grupy społecznej, przekonania polityczne.

Różnica między migrantem a uchodźcą Różni te dwie grupy przede wszystkim powód wyjazdu: przymusowy lub dobrowolny oraz brak możliwości powrotu do kraju pochodzenia, możliwość powrotu do kraju pochodzenia w każdym momencie. Wyjazd uchodźcy jest często nagły i wymuszony, dlatego osoba ta nie zabiera ze sobą swoich dokumentów czy rzeczy. Migrant swoją podróż może swobodnie przygotować i zaplanować.

Proces stawania się uchodźcą Faza przedemigracyjna. Ucieczka. Dotarcie do państwa pierwszego azylu. Procedura uchodźcza. Osiedlenie się w nowym państwie. Ewentualnie repatriacja.

Jakie prawa daje status uchodźcy? Prawo pobytu w Polsce. Prawo do pracy. Prawo do prowadzenia działalności gospodarczej. Prawo do ubezpieczenia zdrowotnego. Prawo do nauki. Prawo do świadczeń pomocy społecznej, otrzymywania zasiłków rodzinnego, pielęgnacyjnego i wychowawczego.

Dziękujemy za uwagę

Prezentacja: „Różni i równi Prezentacja: „Różni i równi. Warsztaty dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych – moduł 1: Wprowadzenie do tematyki uchodźczej” jest dostępna na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska (CC BY 3.0). Pewne prawa zastrzeżone dla Fundacji ‘Edukacja dla Nas’. Utwór powstał w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej realizowanej za pośrednictwem MSZ RP w roku 2016. Zezwala się na dowolne wykorzystanie utworu, pod warunkiem zachowania ww. informacji, w tym informacji o stosowanej licencji, o posiadaczach praw oraz o programie polskiej współpracy rozwojowej. Treść licencji dostępna jest na stronie http://creativecommons.org.licences/by/3.0/pl/.