PRZEDSIEBIORCZOSC W PRAKTYCE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co powinno się zmienić w Twojej szkole, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi Klasa IIIa.
Advertisements

Metody poszukiwania pracy. Ważne jest: - jakiej pracy szukasz? -gdzie chcesz pracować? - jaki wymiar czasu pracy Cię interesuje? - ile czasu decydujesz.
NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
Rodzic jako doradca zawodowy
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Wykonał : Jakub Świątkowski
Nazywam sie Beata Grabarska za nie długo skończę 21 lat dokładnie z a 2 tygodnie :)Obecnie studiuje na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie na kierunku.
Podsumowanie ćwiczeń Marta Piasecka To1022a.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
KIM JESTEŚ PIĘCIOLATKU?
co daje, kiedy jest potrzebne i jak je zaimplementować mimo oporów?
- Kandydatka na przewodniczącą szkoły.
Porady dla Twojego życia:
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Drodzy rodzice rozważcie Projekt współfinansowany przez Unię
Kreatywny nauczyciel – nauczyciel z wyobraźnią
Prezentacja Zając Martyna
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
Niniejsza TANTRA pochodzi z Indii.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Czy wiesz, co znaczy „zapomnieć” ?
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Wywiad Pytały: Katarzyna Załupska, Julia Kowalska i Weronika Błażejewska. Wywiadu udzieliła: Mirosława Salamon.
Adrianna Romaniec prezentacja końcowa Grupa 1015
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
O korzeniach i skrzydłach…
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Idea oceniania kształtującego
Umiejętność obserwacji.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Wykonał: Jakub Pasieczny ZS nr.6 w Zamościu Pod kierunkiem nauczyciela: mgr Wiesławy Klimczuk.
Public 1. Cele Programu  Zasilenie kadry Skanska młodymi inżynierami i specjalistami  Rozwijanie wiedzy i umiejętności zawodowych studentów uczelni.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Zasady pracy metodą projektu
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Umiejętność motywowania i wyznaczania celów przez sędziego
Rozwijam skrzydła cykl szkoleń dla uczniów oraz prezentacji dla rodziców
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Motywacja do nauki. na początek nowego roku szkolnego.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 2 Jak zaangażować innych i zachęcić ich do działania? Próbując przekonać innych do zaangażowania.
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Co to znaczy zapomnieć? Co to znaczy zapomnieć? 1. Wymazać z pamięci. 2. Wymazać z serca. 3. Nie pamiętać o Kimś kto powinien zostać w pamięci.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Nazwa, logo i motto firmy
Czytanie- kto teraz czyta?
KONKURS TEMATYCZNY „ODKRYJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ”
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Lubię czytać!.
Motywacja w sporcie.
Jak napisać dobry konspekt?
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Wolontariusz roku.
Zapis prezentacji:

PRZEDSIEBIORCZOSC W PRAKTYCE Dominika Szewczuk Aleksandra Kopcieska Julia Zawisza

Cechy dobrego przedsiębiorcy: optymizm i dynamizm w działaniu podejmowanie nowych wyzwań, pracowitość umiejętności analizy i wnioskowania oraz podejmowania inicjatywy bogactwo emocjonalne i intelektualne zdolności organizacyjne i przywódcze oraz umiejętność podejmowania decyzji ambicja odwaga pewność siebie

WIELCY, KTÓRZY ZACZĘLI OD PORAŻKI OD ZERA DO MILIONERA!

. Początki jego kariery były wyzwaniem dla jego charakteru. Gdy zaczął pracować dla gazety został szybko zwolniony, ponieważ według redaktora brakowało mu wyobraźni i dobrych pomysłów. Następnie próbował swoich sił w różnych przedsięwzięciach biznesowych, z których większość zakończyła się zupełnym fiaskiem. Dopiero gdy spróbował swoich sił w przemyśle filmowym, zaczął odnosić wielkie sukcesy. W 1931 otrzymał Oscara za wymyślenie Myszki Miki. W sumie Walt Disney otrzymał 46 nominacji oraz 26 nagród Amerykańskiej Akademii Filmowej!

Ta czwórka przyjaciół, która zmieniła na zawsze świat muzyki, również miała trudny początek. Gdy wybrali się do Londynu do jednej z wytwórni muzycznych (Decca Records) usłyszeli: „Nie podoba nam się Wasze brzmienie, a muzyka gitarowa wychodzi z mody”. No cóż, wtedy jeszcze nie wiedzieli, jak bardzo się mylą. A była to zdecydowanie największa pomyłka w historii przemysłu fonograficznego. Ten niemiły początek nie zniechęcił Beatlesów do szukania wydawcy i wkrótce (po małej roszadzie w składzie zespołu) udało im się podpisać kontrakt z wytwórnią EMI. Dalsza historia The Beatles to już lawina sukcesów.

Thomas Edison Oficjalna edukacja tego wynalazcy skończyła się już na etapie szkoły podstawowej. Według nauczycieli zadawał on za dużo pytań i w ogóle nie odrabiał pracy domowej. Po tym jak został wyrzucony ze szkoły zaczął się uczyć w domu razem ze swoim ojcem. W latach młodości założył „fabrykę wynalazków”, której celem było dokonywanie przełomowych odkryć raz na pół roku i mniej istotnych raz na 10 dni. Po wynalezieniu żarówki Edison założył firmę Edison Electric Light Company, która w 1911 roku przekształciła się w działającą do dziś (obecnie największą na świecie spółkę kapitałową) firmę General Electric.

Albert EINSTEIN Noblista i odkrywca teorii względności nie zapowiadał się na geniusza. Nie mówił do czwartego roku życia, przez co rodzice myśleli, że ich syn jest upośledzony umysłowo. Sztukę czytania opanował w wieku lat siedmiu. Na politechnikę w Zurychu dostał się za drugim razem z powodu niewystarczającego opanowania przedmiotów humanistycznych. Niemniej jednak szybko nadrobił straty.

Steve JOBS Założyciel firmy Apple, twórca iPoda, iPhone’a, iPada. Na studiach zbierał i sprzedawał butelki, by zarobić na życie. Studia jednak przerwał i zaczął uczęszczać na zajęcia z kaligrafii (co później bardzo pomogło mu przy nowych projektach). W 1976 roku, wspólnie ze Steve’em Wozniakiem, założył Apple, w 1984 r. wymyślił Macintosha, po czym w 1995 r. został z Apple’a … wyrzucony. Założył firmę NeXT tworzącą nowe rozwiązania i komputery graficzne dla profesjonalistów, kupił studio Pixar, a w wytworni Disneya stworzył jedno z największych studiów animacji na świecie. W 1996 r. Apple wykupiło NeXT-a za 402 miliony dolarów, a w 1997 r, Jobs został jej prezesem. 

Kilka porad…

1. Ludzie sukcesu patrzą w przyszłość Ludzie sukcesu patrzą przed siebie, planują dwa ruchy do przodu, przeszłość traktując jedynie jako punkt odniesienia i źródło doświadczeń. Nieustannie myślą, jak poprawić swoją sytuację i podejmują ku temu kroki, nawet jeśli wiąże się to z podważeniem status quo. Przeciętni z sentymentem spoglądają w przeszłość („kiedyś to były czasy…”). Powielają stare schematy, stoją w miejscu. Protestują przeciw nowatorskim inicjatywom i przewrotnym pomysłom.

2. Wyznaczają konkretne cele Myślą wartościami liczbowymi. Jasno definiują czym jest dla nich „sukces” i stale monitorują postępy, co napędza ich do dalszego działania. Mierzalne cele łatwiej jest im wizualizować i na tej podstawie planować równie konkretne kroki do ich realizacji. Przeciętni wolą ogólne, wymijające cele, pozostawiające miejsce na ewentualnie gorszy wynik. Zamiast „schudnąć 5 kg do końca września, 1 kg miesięcznie” wolą po prostu „zrzucić w tym roku parę kilo”.

3. Sami są wyłącznie odpowiedzialni za sukces Uważają, że tylko własne umiejętności, doświadczenie i podejmowane kroki wpływają na rezultat ich działań. Pozwala im to skoncentrować uwagę na możliwościach, a nie na ograniczeniach, które mogą wynikać z zastanej sytuacji, dostępnych środków, znajomości itp. Wierzą w siebie i swój wpływ na otoczenie.

4. Nieustannie się uczą Kształtują swoje cechy i umiejętności ucząc się, ćwicząc i czerpiąc doświadczenie od innych. Z każdego zadania starają się wynieść wiedzę przydatną do osiągnięcia lepszych wyników w przyszłości. Czytając książkę wybiorą raczej poradnik, niż powieść. Uczą się stale, długo po ukończeniu studiów, a ich celem jest bycie lepszym. Przeciętni uważają studia za ostateczny stopień edukacji. Dążą do bycia w czymś dobrym (“w końcu opanowałem to zadanie, teraz będę miał więcej czasu na Facebooka”). W wolnym czasie sięgną raczej po kryminał lub tabloid, a swoje umiejętności widzą jako rezultat, np. zakończonej nauki. Z tego powodu zwykle są dla nich ograniczeniem (“nie aplikuję na to stanowisko, przecież nie spełniam części wymagań”).

5. Lubią trudne zadania Podejmują wyzwanie, kiedy rezultat jest trudny do przewidzenia. Wiedzą, że rzeczy opłacalne nigdy nie są łatwe. Potrafią czuć się dobrze w niestabilnej sytuacji, bo wierzą, że dzięki własnym umiejętnościom i ciężkiej pracy osiągną sukces. Czerpią przyjemność z pełnego angażowania się i korzystania ze swoich umiejętności („to zadanie dla mnie – ktoś w końcu musi rozwiązać ten problem”).

6. Oczekują więcej Wytrwale dążą do celu, sukcesu, nagrody. Chcą się wyróżnić, więc wymagają też dużo od siebie. Nie boją się myśleć w dużej skali. Wiedzą, że do uniknięcia przeciętności, konieczne jest wykroczenie poza przeciętne oczekiwania i robienie czegoś więcej, niż robi większość. Nie stoją w miejscu.

Dziękujemy za uwagę!