JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
DIAGNOZA EDUKACYJNA.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Zanim wybierzesz program nauczania
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Taksonomia Benjamina Blooma
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
ocenianie, które pomaga się uczyć
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Opis programów studiów i przedmiotów akademickich w języku efektów uczenia się Warsztat Boloński Uniwersytet Zielonogórski 12 kwietnia 2010 Ryszard RASIŃSKI,
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Jak pomagać dziecku w nauce?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
warsztaty dla rodziców
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 5
Izabela Kołodziejczyk
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Ocenianie Kształtujące
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Obserwacja wybranych uczniów
Tajniki rekrutacji do IT - czyli ile warta jest moja wiedza, gdy nie potrafię jej zaprezentować?
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
INSPIRACJĄ DO PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Dla lidera SZTUKA PERSWAZJI Zygmunt Korzeniewski.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
Z. Korzeniewski, DODN Co przeszkadza w twórczym myśleniu? Z. Korzeniewski przedstawia…
Motywacja do nauki. na początek nowego roku szkolnego.
Praca w zespole.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
WNIOSEK - definicja 1) TO, CO Z CZEGOŚ WYNIKA, WYNIK ROZUMOWANIA, KONKLUZJA; 2) TWIERDZENIE WYPROWADZONE Z INNYCH ZDAŃ UZNANYCH ZA PRAWDZIWE Słownik języka.
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Obserwacja wybranych uczniów
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Co chcieliśmy osiągnąć?
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY PROJEKT: „NOWY SYSTEM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI W POWIECIE PUŁTUSKIM” JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY

Wszelkie formy indywidualizacji pracy w szkole powinny bazować na rozpoznawaniu i wykorzystywaniu potencjału dziecka do pokonywania deficytów. Jeżeli nauczyciel pozwoli dziecku na osiąganie sukcesu na miarę jego możliwości, wówczas dziecko ma szansę na rozwój ogólny i edukacyjny.

JAK STAWIAĆ CELE EDUKACYJNE Zasada SMART Szczegółowy – zawiera jak najwięcej szczegółów; Mierzalny – efekt musi dać się zmierzyć; Atrakcyjny – zachęca do działania; Realny – możliwy do osiągnięcia; Terminowy – określony terminem realizacji który mobilizuje do działania. W szkole Ekologiczny Pozytywny Interesujący Precyzyjny Możliwy do osiągnięcia

Warto aby nauczyciel wiedział, że może: -przydzielać uczniom zadania odpowiednie do ich możliwości (nie narażać na oczywiste niepowodzenia), -zwracać uwagę raczej na sukcesy niż porażki i zachęcać do dalszej pracy w przypadku braków i błędów, -przedstawiać uczniowi, jakie dokładnie błędy popełnił, za co konkretnie został oceniony, z czego wynikają błędy, jak może ich w przyszłości uniknąć (w innym przypadku nie będzie potrafił z informacji nauczyciela skorzystać).

CZTERY POZIMY KOMPETENCJI UCZENIA SIĘ, DOSKONALENIA Nieświadoma niekompetencja - nie zdajesz sobie sprawy z istnienia zadania, którego nie umiesz zrealizować. Świadoma niekompetencja - wiesz, czego nie umiesz, ale nie interesuje cię zmiana tego stanu rzeczy. Świadoma kompetencja - umiesz zrealizować zadanie ze skupieniem i uwagą (poziom ten odpowiada wyżej zdefiniowanemu poziomowi studenta. Nieświadoma kompetencja - realizacja zadania jest twoją drugą naturą - potrafisz wykonywać je z łatwością.

STYL UCZENIA SIĘ DOMINUJĄCY ZMYSŁ: WZROKOWCY SŁUCHOWCY KINESTETYCY MÓZG: LEWA PÓŁKULA (ANALITYCZNA, LOGICZNA) PRAWA PÓŁKULA: (ARTYSTYCZNA, KREATYWNA)

JAK ZADAJEMY PYTANIA Pytania zamknięte; Pytania otwarte; Pytania niejasne i retoryczne; Pytania kluczowe; Czas oczekiwania na odpowiedź; Kogo wybieramy do odpowiedzi;

Taksonomia Blooma Wiedza - Wyodrębnianie z pamięci wcześniej wyuczonego materiału poprzez przypominanie faktów, podstawowych pojęć. Rozumienie - Ukazywanie rozumienia faktów poprzez porządkowanie, porównywanie, tłumaczenie, interpretowanie, opisywanie. Zastosowanie - Rozwiązywanie problemów w nowych sytuacjach poprzez zastosowanie nabytej wiedzy, faktów, technik. Analiza - Analiza informacji i ich podział na części poprzez rozpoznawanie motywów lub przyczyn. Synteza - Zestawianie wszystkich informacji w innowacyjny sposób poprzez łączenie elementów w nowe struktury lub proponowanie alternatywnych rozwiązań. Ewaluacja (Ocena) - Przedstawianie i obrona opinii poprzez wyrażanie sądów o słuszności pomysłów lub jakości pracy w oparciu o założone cele.

KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA Komunikaty werbalne; Mowa ciała; Zasady udzielania informacji zwrotnej pozytywnej i negatywnej; Zasady odbierania informacji zwrotnej; Informacja zwrotna a poziom kompetencji;

JAK UCZEŃ REAGUJE NA SUKCESY JAK UCZEŃ REAGUJE NA PORAŻKI OPTYMIŚCI PESYMIŚCI WYUCZONA BEZRADNOŚĆ