Projekt edukacyjny „Zdrowe żywienie” Opracowanie: Adrian Bałdyga Paweł Lewandowski Roman Makarewicz Opiekun projektu: Hanna Chrzanowska
Problemy Problem, który chcemy rozwiązać podczas realizacji projektu: Gdzie jest taniej?
Cele projektu. 1.Przygotowanie do kształcenia i samokształcenie w przyszłości, rozwijanie samodzielności. 2.Rozwijanie umiejętności wykorzystania technologii informacyjnej. 4. Motywowanie uczniów do aktywności twórczej. 5.Zbieranie i opracowywanie wiadomości na zadany temat. 6.Selekcja informacji. 7.Wykorzystanie wiedzy o zdrowym żywieniu; działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych przeliczenie miar obliczenie wartości kalorycznej menu na jeden dzień Obliczenie kosztów realizacji menu Szacowanie i zaokrąglenie wyników
Piramida żywienia
Ile kalorii dziennie powinien jeść gimnazjalista? Gimnazjalista powinien jeść 2500 kalorii dziennie.
Dzienne menu gimnazjalisty
Śniadanie: płatki śniadaniowe (musli) 50 g (pół szklanki) 250 ml mleka 0,5 % bułka maślana serek homogenizowany o smaku waniliowy (135 g) 250 ml soku grapefruitowego średniej wielkości jabłko (wartość energetyczna: 750 kcal)
Drugie śniadanie: 2 kanapki chleba razowego - pumpernikiel 5 g masła śmietankowego 2 listki sałaty 2 plastry polędwicy z drobiu 250 ml sok marchewkowo-jabłkowego (wartość energetyczna: 250 kcal)
Obiad 200 g frytek dorsz pieczony sałatka marchewkowo-jabłkowa ciastko francuskie z kremem herbata z cytryną (wartość energetyczna: 890 kcal)
Podwieczorek sałatka wieloowocowa 125 ml soku pomarańczowego (Wartość energetyczna: 120 kcal).
Kolacja bułka grahamka 5 g masła śmietankowego 2 plastry ementalera 1 pomidor 2 plastry polędwicy z drobiu kakao (Wartość energetyczna: 500 kcal)
Lista zakupów: mleko ciemne pieczywo masło szynka musztarda ogórki kiszone herbata cytryna włoszczyzna kostka rosołowa śmietana schab jajko bułka tarta olej ziemniaki buraczki cebula kompot jogurt sałata jabłko ser biały rzodkiewka szczypior dżem wiśniowy budyń
Koszt posiłków:
Koszt produktów drugiego śniadania
Dziękujemy paniom Jolancie Niedźwieckiej-Płochockiej i Justynie Siemion za pomoc w przygotowaniu projektu.
Dziękujemy za uwagę!