Przemoc rówieśnicza Agnieszka Róg

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Advertisements

Agresja i przemoc przygotowały i opracowały: mgr Barbara Więckowska
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?
PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Agresja i przemoc wśród uczniów
ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Drogi Rodzicu! Nie myśl, że Ciebie to nie dotyczy….
Czy osoby pijące alkohol w miejscu Pana/i zamieszkania stanowią szczególne zagrożenie dla bezpieczeństwa ?
Czym różni się radość od miłości?
Agresja i przemoc rówieśnicza
Cele spotkania: Uświadomienie rodzicom problemu jakim staje się nasilające się wśród dzieci i młodzieży zjawisko agresji. Zapoznanie rodziców z pojęciem.
Informator dla osób doznających przemocy w Gminie Łużna. Łużna 2012 r.
PRZEMOC I AGRESJA.
Cel programu Celem Programu jest przeciwdziałanie przemocy w polskich szkołach przez zwiększenie świadomości problemu, zmianę postaw wobec przemocy, a.
Zachowaj bezpieczeństwo w klasie
„Mam wybór - po której jestem stronie?”
Broszura opisuje zjawisko przemocy i agresji oraz jego formy
ZATRZYMAJ PRZEMOC.
Przemoc i agresja w szkole.
Agresja „Człowiek stosujący przemoc jest większym niewolnikiem od tego, który cierpi z jej powodu” Lew Tołstoj.
Czy jesteś osobą otwartą?
Z jakimi problemami może spotkać się mój rówieśnik?
Przemoc i agresja rówieśnicza
Co to jest naruszenie nietykalność cielesnej ?
Agresja i przemoc u dzieci.
Z jakimi problemami może spotkać się mój rówieśnik?
Z jakim problemem może spotkać się mój rówieśnik
Projekt European „START“ walczy z przemocą i ogłasza luty-marzec miesiącami prewencji zachowań agresywnych w Gimnazjium K. Parczewskiego.
Z JAKIM PROBLEMEM MOŻE SPOTKAĆ SIĘ MÓJ RÓWIEŚNIK
rodzaje przyczyny rozpoznanie
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
,,Grupa rówieśnicza jako źródło przyjaźni i konfliktów”
Jakie zachowanie jest zachowaniem agresywnym?
Szkoła Podstawowa im. Królowej Jadwigi w Sierczy
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Reżyseria: Patrycja Bajowska Hanna Sawin
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
Bez nienawiści w Internecie
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
Jak radzić sobie z przemocą i zachowaniami agresywnymi w szkole
wśród młodzieży gimnazjalnej
PRZEMOC W SZKOLE PRZESTĘPSTWA NA TLE PRZEMOCY JAKO SZCZEGÓLNE ZAGROŻENIA DLA SPOŁECZNOŚCI SZKOLNEJ KP Skwierzyna.
PRZEMOC I AGRESJA.
AGRESJA WŚRÓD DZIECI – SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ ?
Stop dyskryminacji i przemocy
Szkoła bez przemocy.
PRZEMOC I AGRESJA.
Agresji i przemocy mówię
Stop przemocy !. Definicja przemocy Przemoc to: każde zachowanie, które nas poniża, ogranicza naszą wolność, narusza nasze prawa i powoduje psychiczne.
Uczymy się rozpoznawać swoje uczucia. Radość, miłość, zadowolenie, a także smutek, lęk, złość, gniew, poczucie winy, zazdrość to uczucia, które mają.
PROCEDURA POMOCY DZIECKU KRZYWDZONEMU. RODZAJE PRZEMOCY Przemoc fizyczna - naruszenie nietykalności fizycznej - szarpanie, kopanie, popychanie, krępowanie.
ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH. Pojęcie agresji – przez agresję rozumie się każde zamierzone działanie, mające na celu wyrządzenie komuś lub.
Czym jest agresja i przemoc?
„Jak rozmawiać z osobą stosującą przemoc
RAZEM PRZECIWKO PRZEMOCY
KINGA REJ V G.
ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
PRZEMOC I AGRESJA.
Wykonały: Dominika Radziewińska Kinga Stelmaszczuk
Stop Przemocy - nie tylko w szkole….
Spis treści Co to jest cyberprzemoc? Z czego wynika cyberprzemoc?
PRZEMOC I AGRESJA.
Opracowała: Joanna Gruszczyńska
PRZEMOC I AGRESJA.
RADZENIE SOBIE Z TRUDNYMI ZACHOWANIAMI UCZNIÓW I UCZENNIC
„Bezpieczny uczeń” cykl szkoleń zorganizowanych przez Policealną szkołę ochroniarzy i detektywów Ochicara oraz ROM-E Metis w Katowicach Magdalena Lipiak.
Zapis prezentacji:

Przemoc rówieśnicza Agnieszka Róg Konsultant Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 Fundacja Dzieci Niczyje Płock, 2 kwietnia 2014 r.

Ogólnopolska diagnoza problemu przemocy wobec dzieci

Ogólnopolska diagnoza problemu przemocy wobec dzieci Przemoc fizyczna Przemoc psychiczna Czy kiedykolwiek zostałe(a)ś uderzony(a) przez kolegę/koleżankę, rodzeństwo lub inne dziecko/nastolatka z Twojej rodziny? Czy kiedykolwiek czułe(a)ś się bardzo źle, ponieważ inne dzieci lub nastolatki wyzywały Cię, mówiły o Tobie złe rzeczy, że nie chcą się z Tobą przyjaźnić/kolegować lub nie chciały się z Tobą zadawać?

Sprawcy Przemoc fizyczna 61% - niespokrewnieni Przemoc psychiczna 83% - niespokrewnieni 8% - spokrewnieni ♂ sprawca → ♂ ofiara ♀ sprawca → ♀ ofiara Przemoc fizyczna 61% - niespokrewnieni 41% - spokrewnieni → 27% brat ♀ ofiara → sprawca: siostra ♂ ofiara → sprawca: kolega Więcej wyników: www.dzieckokrzywdzone.fdn.pl

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 W 2013 roku 5 526 razy wskazano rówieśnika jako sprawcę przemocy FORMY SPRAWCY → 58% przemoc psychiczna (90% wielokrotna) → 30% przemoc fizyczna (68% wielokrotna) → 10% przemoc seksualna → 57%: ♂ niespokrewniony → 28%: ♀ niespokrewniona → 9%: płeć nieznana → 4%: brat →2 % siostra

Przejawy przemocy rówieśniczej Kopanie, bicie, popychanie, szarpanie; Plucie, drapanie; Zabieranie/niszczenie rzeczy; Przezywanie, obrażanie; Nie odzywanie się, izolowanie; Wyśmiewanie (wprost lub nie); Plotkowanie; Szantaż, oszukiwanie…

Przemoc rówieśnicza w sieci (Pyżalski, 2012)

Co przeżywa ofiara przemocy rówieśniczej? Osamotnienie; Poczucie odrzucenia; Niskie poczucie własnej wartości; Poczucie braku akceptacji; Poczucie niesprawiedliwego traktowania; Strach, poczucie bycia osaczonym; Bezradność, złość, żal; Wstyd…

Historia Magdy

Historia Magdy www.fdn.pl www.akademia.fdn.pl www.dzieckowsieci.fdn.pl

Dziękuję za uwagę. Kontakt: agnieszka.rog@fdn.pl