„Wszelki ruch to dobra sprawa!”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ergonomia.
Advertisements

Metoda integracji sensorycznej
ROZGRZEWKA NA W-F.
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Ustawienia na boisku
Zespół bólowy kręgosłupa- leczenie według metody Brunkow.
GIMNASTYKA DOBRA NA WSZYSTKO.
ZASADY PRZEPROWADZANIA TESTU
Gimnastyka korekcyjna dla dzieci i młodzieży
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
„W zdrowym ciele zdrowy duch”
Praca multimedialna pt. „Umiejętność aktywnego spędzania czasu”
ZAJĘCIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO w klasie III b przeprowadzone przez wychowawcę klasy BARBARĘ KOSZTOŁOWICZ.
TESTY SPRAWNOŚCIOWE.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Dr doc. Krzysztof Skalik
STRETCHING W SIATKÓWCE
Ćwiczenia dla umysłu.
TERESA PIECHO Nauczyciel WF Gimnazjum nr 132 w Warszawie
Sprawdzian uzdolnień kierunkowych w Gimnazjum sportowym przeprowadzony będzie 03 lipca 2012 r. o godz. 09:00 w zakresie umiejętności gry w piłkę nożną.
Dwa ognie Katarzyna Walczyk.
Trzymaj Formę….
Tańce irlandzkie.
Gimnastyka korekcyjna dla dzieci i młodzieży
Żonglowanie Jak zacząć żonglować?
Oddział zerowy brał udział w akcji Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu. Realizując projekt prowadzono różne aktywne zajęcia wychowania.
Obszar nr 1. Wychowanie Fizyczne, alternatywne formy realizacji zajęć
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu jest mocno zaangażowana w procesie edukacji zdrowotnej i w związku z powyższym przeprowadzone zostały liczne.
Obszar nr 1- Wychowanie Fizyczne zajęcia edukacyjne. Scenariusz nr 1 .
Obszar nr 3 Edukacja Zdrowotna. Scenariusz zajęć nr 1
Obszar nr 2. Wychowanie Fizyczne , alternatywne formy realizacji zajęć
Indeks Sprawności Fizycznej K. Zuchory.
Metoda Ruchu Rozwijającego
Przykłady ćwiczeń korygujących wady postawy ciała.
SPORT TO ZDROWIE Dlaczego sport jest tak ważny??
Przedszkole Samorządowe w Gdowie współpraca z Rodzicami”
„W lesie – ćwiczenia równoważne na przyrządach ze zmianami pozycji.”
Popular sport in Poland
Temat: Ćwiczenia zręcznościowo-zwinnościowe.
Plecy okrągłe Iwona Śmietanka.
Sowa Wioletta Laszczewska Iwona
TRENING Z MISTRZAMI /ANANAS.TV
ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE Przedszkole w Ruchu.
Ćwiczenia wzmacniające
W zdrowym ciele zdrowy duch
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej „Ćwiczyć każdy może”
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. KAZIMIERZA WIELKIEGO UL. ŻWIRKI I WIGURY – 050 SKAWINA Przykłady Dobrej Praktyki w obszarze alternatywnych form wychowania.
ZESTAW ĆWICZEŃ.
Prowadząca zajęcia: mgr Katarzyna Unierzyska
Zestaw ćwiczeń.
,,Dzień sportowy’’ Uczniowie wykonujący projekt Kl. IIa:
UNOSZENIE BARKÓW Ręce swobodnie oprzyj na udach. Wyprostuj się, napnij brzuch i nie opieraj się o oparcie krzesła. Unieś ramiona do uszu robiąc wdech,
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Gra 1x1 z elementami szybkości + uporządkowany „chaos”
FMS (functional movement systems)
13 ćwiczeń na dobry początek dnia!.
Ćwiczenia na płaski brzuch
Trzymaj Formę Projekt Wykonali : Denis Brączkowski Patryk Kukliński
Mikołajki 2015.
Na deszczową nudę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Weronika Sherborne ( ) to angielska terapeutka oraz nauczyciel wychowania fizycznego. Przez całe życie pracowała z dziećmi. Wypracowała własny.
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
PROJEKT: „MÓJ POMYSŁ NA ORGANIZACJE DNIA SPORTU W GIMNAZJUM W JAWORZYNIE ŚLĄSKIEJ”
PODSTAWY GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ DLA RODZICÓW
Turniej dla uczniów klas I - III Prezentację przygotowała:
NORDIC WALKING MARSZ PO ZDROWIE
ZESPÓŁ ĆWICZĄCY: 20 zawodników + 2 bramkarzy PRZYBORY: 20 piłek, 2 drabinki do ćwiczeń koordynacyjnych, kamizelki (2 kolory), znaczniki,
ĆWICZENIA KOORDYNACJI RUCHOWEJ NA PIŁCE GIMNASTYCZNEJ
ROZGRZEWKA MECZOWA Jarosław Grycman.
Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej – siły mięśni brzucha dziewcząt klas VII, II, III Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie.
Zapis prezentacji:

„Wszelki ruch to dobra sprawa!” Cel główny: - rozwijanie sprawności fizycznej dzieci - poznawanie i przestrzeganie zasad zdrowej rywalizacji sportowej Cele szczegółowe: - rozwija koordynację ruchową - rozładowuje napięcie emocjonalne - kształtuje umiejętność pokonywania trudności - współtworzy miłą atmosferę podczas ćwiczeń Metody: konkurencje sportowe i sprawnościowe, pedagogika zabawy. Formy: indywidualna, zespołowa. Pomoce: klocki, woreczki, szarfy, wiaderka, łyżki, piłeczki ping-pong, kubki z wodą, piłki, pachołki, ławeczki. Miejsce: sala zabaw ruchowych

1. Rozgrzewka. Zabawa ,,Moje ciało to instrument” (wg. M 1. Rozgrzewka. Zabawa ,,Moje ciało to instrument” (wg. M. Bogdanowicz) Wszelki ruch to dobra sprawa, dla nas wszystkich to zabawa. Ręce w górę, w przód i w bok, skłon do przodu, przysiad, skok. Ref.: Głowa, ramiona, kolana, pięty, kolana, pięty, kolana, pięty. Głowa, ramiona, kolana, pięty, oczy, uszy, usta, nos.

Wybór kapitanów dwóch drużyn Wybór kapitanów dwóch drużyn. Dzieci losują z worka piłeczki; kto wylosuje piłeczkę w czerwonym kolorze zostaje kapitanem i wybiera zawodników do swojej drużyny. Przywitanie się w parach słowem i przez podanie ręki, a także różnymi częściami ciała: nosem, kolanem, łokciem itp. Konkurencje sportowe: „Hop, hop-żabi skok”. Zadaniem zawodników jest pokonanie trasy przeskakując obunóż przez przeszkody. Drużyna, która wykona zadanie szybciej, otrzymuje większą ilość punktów.

„Popcorn”. Dzieci z drużyn stoją w rozsypce na sali „Popcorn”. Dzieci z drużyn stoją w rozsypce na sali. Kapitanowie drużyn skaczą do najbliższej osoby i łapią ją za ręce, następnie próbują powiększyć kółeczko i razem skaczą do kolejnej osoby itd. Każdy kapitan zbiera do kółeczka członków swojej drużyny. Drużyna otrzymuje tyle punktów, ile osób zdoła nazbierać w określonym czasie.

„Kto się nie boi jeża?”. Zadanie polega na przełożeniu szarfy przez siebie i pokonaniu trasy stąpając bez butów po jeżykach. Która drużyna szybciej wykona zadanie ta zdobywa większą ilość punktów.

„Niesiemy piłeczkę”. Dzieci pokonują trasę niosąc piłeczkę ping-pong na łyżce. Utrudnieniem są przeszkody. Jeśli piłeczka spadnie z łyżki należy ją podnieść, cofnąć się o dwie przeszkody i kontynuować zadanie.

„Idziemy na szczudłach” Zadaniem zawodników jest przejście po wąskiej krawędzi ławeczki z utrzymaniem równowagi, a następnie dotarcie do mety na szczudłach. Szybsza drużyna zwycięża w tej konkurencji.

Zakończenie Podziękowanie dzieciom za wspólną zabawę Zakończenie Podziękowanie dzieciom za wspólną zabawę. Ogłoszenie wyników konkurencji i pogratulowanie zwycięzcom. „Stonoga”- wspólny taniec radości.

Gimnastyka dobra sprawa, dziś z gazetą jest zabawa!  Cele ogólne: - rozwijanie sprawności całego ciała w toku zabaw ruchowych z wykorzystaniem metody R. Labana -kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała i ciała drugiej osoby   Cele szczegółowe – dziecko: -rozwija swoją naturalną ruchliwość -wykonuje ćwiczenia ruchowe przy muzyce -poznaje właściwości gazety -współpracuje z rówieśnikami -wyrabia wrażliwość słuchową -uważnie słucha poleceń nauczyciela i wykonuje je -wykazuje się pomysłowością Metody: Elementy metody R. Labana,

I- część wstępna: słuchowo-ruchowe „Tańczmy tak, jak podpowiada muzyka”– różnicowanie rytmu. Wprowadzenie przyjaznej atmosfery podczas zabaw w parach; robienie mostków i przechodzenie pod partnerem, ciągnięcie kolegi/ koleżanki za nogi po sali (na zmianę).

II- część główna: Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem gazet II- część główna: Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem gazet. -Marsz po kole przy muzyce - rozdanie dzieciom podwójnej kartki z gazety. -Rozkładanie gazety na podłodze, wchodzenie i schodzenie z gazety, przodem, tyłem i bokiem. -Składanie gazety na pół - przeskoki w przód, w tył, bokiem przez gazetę. - Składanie gazety; obieganie złożonej gazety, gdy gra muzyka, kiedy muzyka milknie - przysiad na gazecie. -„Mycie podłogi”- w siadzie klęcznym w kręgu. Gazeta na podłodze przed sobą. Ręce na gazecie. Przesuwanie obszernymi ruchami gazety w różnych kierunkach.

„Chodzę jak rak”- chodzenie na czworakach tyłem z gazetą na brzuchu „Chodzę jak rak”- chodzenie na czworakach tyłem z gazetą na brzuchu. -Robienie kulek z gazet; rzucanie do partnera - Przekładanie kulki z gazety nad głową i między nogami, z ręki do ręki z przodu i za plecami.

-„Naleśnik”- zawijanie partnera w gazetę i rozwijanie -„Naleśnik”- zawijanie partnera w gazetę i rozwijanie. -Ćwiczenie wyprostne – wzmacniające mięśnie grzbietu – dzieci siadają w siadzie klęcznym, podnoszą gazetę w górę, skłaniają się w przód sięgając jak najdalej, a następnie przechodzą do siadu. -„Karuzela” dzieci siedzą  na złożonej gazecie, odpychają się stopami i rękami kręcąc się wkoło. -Ćwiczenie tułowia: -dzieci robią skłony naprzemiennie dotykając gazetą raz do jednej stopy, raz do drugiej; siad rozkroczny, dzieci robią skłony raz do jednej stopy, raz do drugiej. -Ćwiczenie mięśni brzucha „Rowerek” – dzieci leżą na plecach, trzymają gazetę – kierownicę i naśladują jazdę na rowerze.

Część końcowa: -Ćwiczenie stóp „Przenoszenie woreczków” – dzieci palcami u stóp przenoszą woreczek z miejsca na miejsce -Relaks – dzieci przyjmują wygodną pozycję i przy muzyce relaksacyjnej „Malowanie deszczu” delikatnie stukają palcami w gazetę lub „malują” palcem po gazecie. Ćwiczenia oddechowe