Aparat Zapłonowy
Aparat zapłonowy jest to urządzenie, którego głównym zadaniem jest podłączanie prądu elektrycznego wysokiego napięcia, który jest wytwarzany w tzw. cewce wysokiego napięcia, do świec poszczególnych cylindrów w silnikach spalinowych.
Budowa Aparatu Zapłonowego
Kopułka Aparatu Zapłonowego Kopułka rozdzielacza zapłonu przesyła wysokie napięcie przez przewody zapłonowe i złącze cewki zapłonowej niezawodnie do świec zapłonowych i odpowiednich cylindrów.
Palec Rozdzielacza Palec rozdzielacza BERU jest elementem precyzyjnym, przekazujący dokładnie obrotowo wysokie napięcie do kopułki rozdzielacza zapłonu.
Przewody Zapłonowe Przewody zapłonowe, nazywane też przewodami wysokiego napięcia, odpowiadają za dostarczenie ładunku elektrycznego do świec zapłonowych.
Świeca Zapłonowa W typowym, czterocylindrowym silniku benzynowym znajdują się zazwyczaj cztery świece zapłonowe - po jednej na każdy cylinder. Świeca wytwarza iskrę, która niezbędna jest do zapłonu mieszanki paliwowo - powietrznej.
Cewki Zapłonowe Cewki zapłonowe znajdują się przy każdej ze świec. Zwiększają napięcie i przekazują impuls elektryczny na świece.
Pompa Paliwowa Ważnym elementem, mającym wpływ na poprawne działanie układu zapłonowego, jest pompa paliwowa - umiejscowiona najczęściej w baku. Dostarcza ona paliwo do tego układu - zasysa benzynę i tłoczy ją do listwy rozprowadzającej.
Objawy układu zapłonowego Spadek mocy silnika Szarpanie podczas jazdy Nierówna praca silnika Falujące obroty Problemy z rozruchem