Promocja miast – możliwości, korzyści, strategie Dobra Nasza 15 stycznia 2008.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojciech Budzyński Strategia kształtowania postaw społecznych odnośnie rozbudowy sieci dróg i autostrad w Polsce
Advertisements

{Instytut Adama Mickiewicza}
Czy potrzebujemy długofalowego planowania rozwoju sektora kultury w mieście ? Anna Miodyńska 1.
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
SPIN Kreowanie informacji jako zasadniczy element procesu nawiązywania i utrzymywania współpracy z mediami.
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
Wyniki badania TNS OBOP
CC Group Rola i znaczenie relacji inwestorskich dla spółek giełdowych
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Filantropia korporacyjna w Polsce W Polsce 80% firm deklaruje zaangażowaniew działalność społeczną W 2008 roku firmy odliczyły od podatku darowizny na.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Grupa Wymiany Doświadczeń Zarządzanie kulturą Miasto Kutno Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Gdańsk miastem wolności.
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
PROJEKT 1.19 ZINTEGROWANY SYSTEM WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ POŻYCZKI DLA PRZEDSIĘBIORSTW EKONOMII SPOŁECZNEJ - ROLA DORADCY BIZNESOWEGO OWES W SYSTEMIE.
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Województwo pomorskie –
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
AND FOREIGN INVESTMENT AGENCY
Agata Blady, Komunikado PR,
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
SPOŁECZNY WIZERUNEK PUBLIC RELATIONS
Kampania wizerunkowa Polski przed
Magdalena Florek Warszawa
„MAZURY ZA PÓŁ CENY” PRZYKŁADEM WSPOŁPRACY SIECI LOKALNEJ
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Internet na obszarach wiejskich szanse i możliwości Bartosz Margol Biuro Programów Wiejskich Fundusz Współpracy.
PARTYCYPACJA PUBLICZNA – czym jest?
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
MIESZKAŃCY O SWOIM MIEŚCIE Wykorzystanie badań opinii w tworzeniu i prowadzeniu działań promocyjnych 1.
Szkolenia, Coaching, PR.
To zaskakujące, ale… … motorem do uruchomienia platformy internetowej są…. problemy finansowe!* * z którymi boryka się tak wiele klubów sportowych...
Biznesplan.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. PROGRAM OPRERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Analiza i planowanie startegiczne 3
Strategia Rozwoju Gminy Kalisz Pomorski na lata
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Rola samorządu w zarządzaniu rozwojem regionalnym i lokalnym.
OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIASTRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH MIEJSKICH OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIA STRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH.
1.MISSION 2. MARKET 3. MONEY 5.MEDIA 4.MESSAGE
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
Wojciech Fedyk Tourist Consulting Warsztaty zorganizowane przez Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie.
Opracowania towarzyszące Strategii Diagnoza sytuacji społeczno-gospodarczej Białegostoku Raport z badań opinii mieszkańców Białegostoku Raport z badań.
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
DLACZEGO KOMERCYJNA DZIAŁALNOŚĆ JEST WAŻNA W PROMOWANIU MIAST? Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Zapis prezentacji:

Promocja miast – możliwości, korzyści, strategie Dobra Nasza 15 stycznia 2008

-Są wtedy dumni ze swojego miasta -Wiedzą, że władze dbając o wizerunek miasta przyciągają biznes, turystów, studentów -Stają się bardziej przychylni władzom -Mieszkańcy chętnie stają się ambasadorami marki Mieszkańcy chcą promocji swoich miast Tak, to inwestycja, która przyniesie korzyści: 87% Trudno powiedzieć: 6% Nie, to niepotrzebny wydatek: 7% Źródło danych: badanie przeprowadzone przez TNS OBOP na reprezentatywnej próbie 1005 Polaków. Czy władze miasta powinny podejmować działania promocyjne mające na celu reklamowanie miasta?

Po co miasta budują marki? Marką kreujemy lojalność: mieszkańców, biznesu, turystów. Marka jest sama w sobie produktem, można określi jej wartość, miedzy innymi na podstawie generowanych zysków Miasto takie łatwiej jest wybrać turystom, inwestorom, studentom spośród wielu podobnych ofert różnych miast. Miasto promujące swoją markę generuje większy przepływ ludzi, myśli, kapitału otwiera nowe szanse rozwojowe Miastem, które ma markę, łatwiej jest zarządzać – bo wszyscy mają wspólną wizję tego, czym jest i czym chce być, a w związku z tym są bardziej wydajni, bo wiedzą, jak się zachowywać. Miasto, które ma silną markę, jest postrzegane pozytywnie nawet wtedy, gdy chwilowo ma jakieś problemy – bo marka trwale zakorzenia się w sercach i umysłach ludzi.

… a zainteresowanie mediów przekłada się na zainteresowanie: -Mieszkańców -Inwestorów -Turystów i przyjezdnych -Konkurencyjne miasta Miasta dbające o swoją markę są w centrum uwagi mediów… Źródło danych: Press-Service Monitoring Mediów,Badanie przeprowadzone na próbie 20 czasopism, m.in.. Home&Market, Nasz Rynek Kapitałowy, Świat Hoteli, Rynek Turystyczny, Magazyn BCC, Rynek Podróży Liczba publikacji prasowych przed i po kampanii

Miasta dbające o swoją markę są w centrum uwagi mediów… Źródło danych: Press-Service Monitoring Mediów,Badanie przeprowadzone na próbie 20 czasopism, m.in.. Home&Market, Nasz Rynek Kapitałowy, Świat Hoteli, Rynek Turystyczny, Magazyn BCC, Rynek Podróży Liczba publikacji prasowych przed i po kampanii Znane, ważne obiektyInwestycjeTargi i imprezyTurystyka

Są miasta, którym jest łatwiej… … a raczej mają to szczęście, że od wielu lat, konsekwentnie są kojarzone z rozpoznawalnym wydarzeniem, symbolem.

Są też miasta i regiony, które teraz zaczynają budować swoją markę by w przyszłości było im łatwiej

Są też miasta i regiony, które teraz zaczynają budować swoją markę by w przyszłości było im łatwiej ! Tak rozumiemy spójność

Są też miasta i regiony, które teraz zaczynają budować swoją markę by w przyszłości było im łatwiej ! stok nar

Rzetelne przygotowanie kluczem do skutecznej promocji marki Faza 1 analityczna Faza 2 koncepcyjna Diagnoza sytuacji czyli GDZIE JESTEŚMY? Tożsamość, esencja marki czyli DOKĄD CHCEMY DOJŚĆ? Badania rynku, wywiady z mieszkańcami, ekspertami, liderami opinii, wypowiedzi na temat miasta na forach internetowych, opracowane w przeszłości materiały dotyczące promocji miasta, analiza SWOT, czyli wszystko co służy ustaleniu aktualnego wizerunku marki miasta. Uzyskany w ten sposób Raport Otwarcia umożliwi wskazanie kierunku budowy strategii promocji miasta. Określenie sposobu, w jaki możemy i chcemy być postrzegani przez grupy docelowe na tle innych miast. Co ma nas wyróżnić, jakie korzyści mamy do zaoferowania i dlaczego komunikowanie tego do grup docelowych sprawi, że będą tym zainteresowani. UWAGA! Esencja będzie złożeniem obietnicy. Należy wybrać najlepszą z prawdziwych. Nie możemy zaoferować wszystkiego lepiej niż inni. Nie możemy też zawieść, złamać obietnicy.

Rzetelne przygotowanie kluczem do skutecznej promocji marki Faza 3 koncepcyjna Faza 4 implementacja Strategia czyli JAK TAM DOJDZIEMY? Kreacja, Produkcja, Emisja czyli IDZIEMY! Konkretne pomysły i działania, które najskuteczniej zrealizują cele strategiczne i przełożą esencję miasta na postrzeganie go przez grupy docelowe. To tutaj ubieramy pomysły kreatywne w konsekwentną, kilkuletnią komunikację z grupami docelowymi. Usystematyzowanie zebranej wiedzy i jej twórcze przełożenie na: -Misję miasta -Cele strategiczne i cząstkowe promocji - Specyfikacja grup docelowych -Narzędzie dotarcia do grup docelowych

Jak mierzymy wyniki naszych działań Faza 4 implementacja Kreacja, Produkcja, Emisja czyli IDZIEMY! Czysta sytuacja – skuteczność naszych działań jest oceniana przez grupy docelowe, do jakich kierowaliśmy nasze działania. Badanie ex ante wizerunku miasta na wybranych przez nas wymiarach, czyli jak obecnie wygląda to co chcemy zmieniać, rozwijać Badanie ex post czyli czy respondenci dostrzegli nasze starania i czy kształtują one u nich pożądany wizerunek maista Reklama TV PR, eventy Prasa Druk Bilbordy Radio Księga identyfikacji wizualnej Spójność

Tak naprawdę chcemy być sobą (my = miasto ) Tworząc wizerunek miasta, wybierając jego tożsamość, komunikujmy te wartości, które nas wyróżniają i jednocześnie są prawdziwe. Nawet najatrakcyjniejszy komunikat odniesie negatywny skutek, jeśli okaże się byc nieprawdą. Nie próbujmy przekonywać do sztucznej, nieautentycznej tożsamości. Zamiast tego wybierzmy swoją rolę, to kim jesteśmy naprawdę, w całej swojej wyjątkowości. Nie kopiujmy innych wizerunków. Zamiast tego uczmy się procesów: Jak im się to udało?, Jak do tego doszli?. Nie rozpaczajmy z powodu słabych stron. Zamiast tego zastanówmy się jak uczynić z nich szanse. Nie ignorujmy szans. Zamiast tego znajdźmy sposób jak z szans uczynić mocne strony.

Agencja Reklamowa Dobra Nasza Ul. Karwińska 13, Warszawa Tel Kom