Karta obserwacji umiejętności rozwojowych dziecka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Dane liczbowe UCZNIÓW (-8 418) ( ) ( ) CHŁOPCÓW 51,3%51,1% 51% DZIEWCZĄT 48,7%48,9% 49%
Znaki informacyjne.
Czy uważasz, że na I roku studiów licencjackich powinna być obowiązkowa indywidualna lektura grecka w oryginale?
Wprowadzenie do informatyki Wykład 6
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Okręgowy Inspektorat Pracy
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Liczby pierwsze.
Ile wiem o swojej szkole?
Ładowanie.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Budowa i integracja systemów informacyjnych
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
"Było to dosłownie kilkaset metrów po starcie tegorocznego maratonu w Zurichu, gdy zobaczyłem przed sobą zgrabną blondynkę z napisem "Klub 100 maratonów"
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
ZNAKI LICZEBNIKÓW GŁÓWNYCH
Klasyfikacja systemów
Transformacja Z (13.6).
Europejski Test Sprawności Fizycznej
Pytania konkursowe.
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Losy absolwentów 2010 Liceum Ogólnokształcące im. gen. Wł. Sikorskiego
Pracownia Języków Obcych IBE Agata Gajewska-Dyszkiewicz
Opinia o warszawskich żłobkach Raport z badania. 2 Informacja o badaniu Cel badania: poznanie opinii rodziców i opiekunów dzieci do lat 3 korzystających.
Anna Nowak Przedszkole publiczne im. Kubusia puchatka w zabełkowie
Profilaktyka to wszelkie działania podejmowane w celu zapobiegania jakiemuś zjawisku, ochrona przed niepożądanym skutkiem jakiegoś zjawiska TYPY PROFILAKTYKI.
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie
Podsumowanie wyników próbnego egzaminu zawodowego przeprowadzonego w ZS 1 we Władysławowie dnia 15 stycznia 2010 r.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Podstawy działania wybranych usług sieciowych
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Zasady organizacji wydarzeń promocyjnych
Problemy wychowawcze dzieci
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Organizacja pracy zespołu stomatologicznego
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
STATYSTYKA Pochodzenie nazwy:
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Seminarium 2 Elementy biomechaniki i termodynamiki
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Integracja sensoryczna
Projekt Gimnazjalny Ocena sprawności fizycznej – siły mięśni brzucha dziewcząt klas VII, II, III Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Zarzeczu na podstawie.
Zapis prezentacji:

Karta obserwacji umiejętności rozwojowych dziecka Projekt badań stworzony przy współpracy terapeutów integracji sensorycznej z Fundacji OKNO, realizowany pod kierunkiem Magdaleny Okrzasy – nauczyciela metody integracji sensorycznej, konsultowany przez Joannę Surowińską – nauczyciela metody Vojty oraz pracowników naukowych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawłą II. Karta obserwacji umiejętności rozwojowych dziecka Badania wstępne Wszelkie prawa zastrzeżone. Dane wyłącznie do użytku wewnętrznego dla terapeutów integracji sensorycznej. Zakaz kopiowania, przetwarzania i rozpowszechniania bez pisemnej zgody autorów

planowo – 200 osób w każdej grupie wiekowej Osoby badane dzieci z warszawskich żłobków i przedszkoli 2,0-2,5 2,6-2,11 3,0-3,5 3,6-3,11 4,0-4,5 4,6-4,11 Dz Chł 40 badania trwają planowo – 200 osób w każdej grupie wiekowej

Najbardziej typowy (mediana) czas utrzymania TOB w wersji klasycznej wśród chłopców w każdej grupie wiekowej Wszystkie dzieci wykonały oba zadania samodzielnie lub z pomocą ( naśladowanie dorosłego) TOB (czas) grupa wiekowa wyprostna zgięciowa 2,0 - 2,5 2 1,5 2,6 - 2,11 3 3,0 - 3,5

Najbardziej typowy czas utrzymania TOB w wersji klasycznej wśród dziewczynek w każdej grupie wiekowej TOB (czas) grupa wiekowa wyprostna zgięciowa 2,0 - 2,5 1,5 1 2,6 - 2,11 2 3,0 - 3,5 3

Procentowe porównanie wykonania przez badane dziewczynki i chłopców w każdej grupie wiekowej, próby badającej ATOS w wersji klasycznej ATOS grupa wiekowa brak jeden łokieć oba łokcie Chł Dz 2,0 - 2,5 9,5% 23,3% 26,2% 30,2% 64,3% 46,5% 2,6 - 2,11 30,4% 44,2% 41,3% 26,9% 28,3% 28,8% 3,0 - 3,5 15,4% 52,3% 51,3% 29,5% 33,3% 18,2%

Procentowe porównanie wykonania przez dziewczynki i chłopców próby szybkiej rotacji przedramion Większość dzieci ze wszystkich grup wiekowych jest zdolne do rotacji przedramion , ale bez pełnego zasięgu ruchu

Wykonanie próby badającej stabilizację tułowia przez badane dziewczynki i chłopców w każdej grupie wiekowej Zdecydowana większość dzieci wykonuje próbę stabilizacji ciała, część z nich w wersji modyfikowanej na wałku rehabilitacyjnym średnicy 20cm

( wskazujący z kciukiem) Wykonanie próby palce - kciuk przez badane dziewczynki i chłopców w każdej grupie wiekowej Do poziomu wiekowego 3,5 roku zdecydowana większość dzieci wykonała próbę łącząc pierwszy palec z sekwencji ( wskazujący z kciukiem)

- ponad połowa dzieci z grupy wiekowej 2,0-2,5 Procentowa porównanie wykonania próby badającej równowagę dynamiczną przez badane dziewczynki i chłopców w każdej grupie wiekowej Próbę wykonuje ( idąc krokiem naprzemiennym nie zawsze dostawiając stopy, nie tracąc równowagi): - ponad połowa dzieci z grupy wiekowej 2,0-2,5 znacząca większość dzieci z grupy 2,6-2,11 i 3,0-3,5

Wszystkie dzieci z poszczególnych grup wykonało próbę Najbardziej typowy wynik (mediana) wykonania próby badającej równowagę statyczną przez badane dziewczynki i chłopców w każdej grupie wiekowej Wszystkie dzieci z poszczególnych grup wykonało próbę Równowaga statyczna grupa wiekowa prawa   lewa Chł Dz 2,0 - 2,5 1 2,6 - 2,11 2 3,0 - 3,5 1,5

Wszystkie wykonane próby mają charakter wstępnych analiz, stanowiących podstawę do bardziej szczegółowych i zaawansowanych statystyk.