Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
Działania finansowane ze środków Unii Europejskiej
KOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIEKOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIE W PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ PODJĘTYCH W RAMACH EUROPEJSKIEGO ROKU EDUKACJI OBYWATELSKIEJ 2005 rok MEiN.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
WRĘCZENIE CERTYFIKATÓW „EUROPA W NASZEJ SZKOLE”
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Sejm Dzieci i Młodzieży
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
DEBATA Jak wykorzystywa ć mo ż liwo ś ci, które daje nam cz ł onkostwo w Unii Europejskiej? Zadanie rekrutacyjne na XX Sesj ę Sejmu Dzieci i M ł odzie.
Szkoła Współpracy.
Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej? -debata.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
M Ł ODZI G Ł OSUJ Ą – LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM. DEBATA Z UDZIA Ł EM POS Ł A KOZ Ł OWSKIEGO W M Ł ODZIE Ż OWYM O Ś RODKU WYCHOWAWCZYM W KWIDZYNIE.
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Projekt XX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży – W drogę do samorządności.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Ankieta przeprowadzona w naszym mieście, okolicznych wsiach oraz szkole wśród młodzieży i pracowników.
Zespół Szkół Gastronomicznych im. Karola Libelta w Poznaniu Młodzi Głosują.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Organizatorzy: Kornelia Serwata Sebastian Kisiel
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
O MÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY EWALUACYJNEJ PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZESTNIKÓW PROJEKTU „E CHA E UROPY ” ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH DZIAŁANIAMI PROJEKTOWYMI.
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WSRÓD MIESZKAŃCÓW GMINY KRASNE W DNIU 19 MARCA.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasza „mała” demokracja
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
 Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
PRZYGOTOWANIA D0 DEBATY „ JAK WYKORZYSTYWAĆ MOŻLIWOŚCI KTÓRE DAJE NAM UNIA EUROPEJSKA” Uczniowie z Publicznego Gimnazjum nr 2 w Łomży im. Jana Pawła II.
W ramach akcji Młodzi głosują: Uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych przygotowują i przeprowadzają w swoich szkołach wybory, działania edukacyjne.
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 4 Wolontariat Europejski Wolontariat Europejski to forma wolontariatu zagranicznego oferowana w.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Zapis prezentacji:

Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?

3 .04.14r. na debacie dowiesz się więcej Co mi dasz Euro-Mikołaju? Dam Tobie szansę! ???

Przygotowania do debaty i kampanii profrekwencyjnej Warsztaty prowadzone przez Europa Direct Warsztaty przygotowujące do wykonania zadania rekrutacyjnego organizowane przez CEO Wywiady z mieszkańcami Poznania i uczniami ZSE Wizyta w urzędach w celu pozyskania danych Wywiad z praktykantką z Niemiec w ramach programu Leonardo da Vinci (film w załączniku)

Warsztaty z Europa Direct

Przygotowania do debaty i kampanii profrekwencyjnej Wywiady z mieszkańcami Poznania oraz uczniami naszej szkoły- przykładowe pytania i odpowiedzi: Czy przystąpienie Polski do UE było słuszne? Czy korzysta pan/i ze środków unijnych? Czy w pana/i otoczeniu są inwestycje z funduszy UE? Tak 90 % Nie 10 % Tak 37 % Nie 63 % Tak 100 %

Skutki przygotowań Opinie Polaków na temat korzyści i kosztów z członkostwa w UE Zbadanie potrzeb społeczności lokalnej Poznanie podejścia młodzieży z Niemiec do korzyści z UE Zbadanie podstawowej wiedzy dotyczącej wyborów do Parlamentu Europejskiego

DEBATA

I CZĘŚĆ – DYSKUSJA PANELOWA Jak działaliśmy? Prezentacja badań opinii publicznej. Analiza korzyści wskazanych przez uczniów - ekspertów przeprowadzona przy udziale gości i publiczności. Co osiągnęliśmy? Wnioski, które prezentujemy na kolejnym slajdzie.

WNIOSKI Większość ma pozytywne nastawienie do UE ale niewiele o niej wie Rozwój regionu, poprawa oferty szkoły to istotne korzyści z UE W czasie projektów realizowanych z młodzieżą innych krajów UE uczniowie uzyskali potwierdzenie swoich kompetencji często wyższych niż mają nasi partnerzy Młodzi ludzie chętniej korzystają z szans, które daje UE Nie wiemy gdzie szukać informacji, które wskażą nam możliwości działań Wzrost przedsiębiorczości w społeczeństwie jest widoczna ale nie satysfakcjonująca Polacy słabo znają języki obce, co przeszkadza skorzystać z wielu możliwości Widoczna jest większa tolerancja i otwartość u osób uczestniczących w projektach unijnych

II CZĘŚĆ – DYSKUSJA PLENARNA Jak działaliśmy? Dyskusja zmierzająca do odpowiedzi na pytania: Co powoduje brak inicjatywy części społeczeństwa? Jakie działania zwiększą motywację do korzystania z możliwości, które daje członkostwo w UE ?   Co uzyskaliśmy? Pomysły na nasze działania , które prezentujemy na kolejnym slajdzie

POMYSŁY Promowanie indywidualnej przedsiębiorczość poprzez spotkania z absolwentami ZSE, którzy korzystają z funduszy UE Pytanie znajomych- obcokrajowców jak młodzież w ich krajach wykorzystuje szanse w UE (pierwszy wywiad już mamy z Sophi z Niemiec). Spotkania w szkole ze specjalistami ds. programów unijnych, które dają możliwości młodzieży i ich rodzinom. Pierwsze ustaliliśmy już z gościem z Europa Direct Działania informujące rodziny uczniów o szansach, dowiemy się jak skutecznie pisać wnioski bo chętnych na dotacje jest więcej niż można przyznać z funduszy unijnych Strona internetowa UE daje szansę. Uczniowie zrozumiałym językiem stworzą ABC możliwości w UE i forum wymiany doświadczeń. Współpraca z instytucjami informującymi o korzyściach z UE Należy mówić o potrzebie zapobiegania marnowaniu funduszy unijnych na zbędne wydatki

III CZĘŚĆ – DEBATA ZA I PRZECIW Jak działaliśmy? Analiza pomysłu powołania grupy do stworzenia strony internetowej UE daje szansę informującej w prosty sposób o programach unijnych , które dotyczą młodzieży, ich rodzin, otoczenia   Co osiągnęliśmy? Przegłosowaliśmy powstanie takiej strony, część debatujących zgłosiła chęć udziału w pracach grupy realizującej pomysł. Opis na następny slajdzie

PORTAL - UE DAJE SZANSĘ W tworzenie portalu zaangażowani będą uczniowie naszej szkoły. W czasie debaty zgłosili się pierwsi chętni, którzy stworzą grupę Na portalu będą informacje o sposobie uczestnictwa w projektach unijnych dla szkół, uczniów i ich rodzin, forum wymiany doświadczeń. Postawimy na zrozumiały przekaz Musimy nawiązać współpracę ze specjalistami

Do kampanii przygotowaliśmy Dwa filmy profrekwencyjne Scenariusz i ulotki do happeningu w mieście 2 kwietnia przeprowadziliśmy pierwszy happening w szkole Prace w toku Folder informacyjny o Parlamencie Europejskim i wyborach, plakat profrekwencyjny Spotkania profrekwencyjne Działania związane z programem Młodzi Głosują

Happening profrekwencyjny w ZSE 2 kwietnia 2014

Jedna z naszych ulotek List od EuroMikołaja Stworzony dla potrzeb happeningu w mieście