Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Odnawialne i nieodnawialne zasoby przyrody
Advertisements

Wykonała Natalia Pałczyńska Va.  Ś cieki komunalne  Zanieczyszczenia biologiczne  Sp ł ywy z terenów rolniczych  Ś cieki z zak ł adów produkcyjnych.
Ś limaki otrzyma ł y miano szkodników, poniewa ż „podjadaj ą ” troch ę z naszych ogródków. To prawda, ale jedz ą te ż ro ś liny, które bardzo szybko si.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Równowaga chemiczna - odwracalność reakcji chemicznych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
ŚRODOWISKO PONAD WSZYSTKO Mała bateria-duży problem.. Co roku w Polsce sprzedaje się około 300 mln baterii. Wyrzucanie ich do kosza negatywnie wpływa.
Opracowanie: mgr Dorota Fabianowicz. Edukacja leśna w polskich szkołach Kształtowanie właściwych postaw dzieci i młodzieży odbywa się na poszczególnych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Dlaczego boimy się promieniotwórczości?
Przemiana chemiczna to taka przemiana, w wyniku której z kilku (najczęściej dwóch) substancji powstaje jedna nowa lub dwie nowe substancje o odmiennych.
Wyk. Karolina Zarzycka Kl. ITE. Terminem żywność ekologiczna określa się żywność, którejsposób wytwarzania jest zgodny z zasadami zawartymi w rozporządzeniu.
Magdalena Mikoda Iga Dąbrowska kl. II C. Żywność pochodząca z upraw, gdzie nie używa się środków chemicznych bądź używa w niewielkiej ilości.
1.52. Jak człowiek zmienia ekosystemy? Opracowała Bożena Smolik Konsultant Arleta Poręba-Konopczyńska.
Wyk. Karolina Zarzycka I TE. GMO czyli Organizmy Modyfikowane Genetycznie są to rośliny lub zwierzęta, które dzięki modyfikacji w ich genomie - materiale.
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
Elektrownie Joanna Orłowska Kamila Boguszewska II TL.
Woda to jeden z najważniejszych składników pokarmowych potrzebnych do życia. Woda w organizmach roślinnych i zwierzęcych stanowi średnio 80% ciężaru.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przygotowały: Basia Wojtal i Róża Stangreciak kl. II c.
Źródła i rodzaje zanieczyszczeń powietrza
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
 PODSUMOWANIE PROJEKTU „POSTAW NA SŁOŃCE”. Energia konwencjonalna : ● - spalanie paliw kopalnych ● - promieniowanie pierwiastków Energia Odnawialna:
Polacy o elektroenergetyce – obawy i oczekiwania Magdalena Gwiazda, CBOS.
Promieniotwórczość sztuczna. 1. Rys historyczny W 1919r. E. Rutherford dokonał pierwszego przekształcenia azotu w inny pierwiastek – tlen, jako pierwszy.
Tlenek węgla(IV) – pożyteczny czy szkodliwy?
SZKOLNY OŚRODEK BADANIA ŚRODOWISKA
Biogaz, gaz wysypiskowy - gaz palny, produkt fermentacji anaerobowej związków pochodzenia organicznego (np. ścieki, m.in. ścieki cukrownicze, odpady komunalne,
Rodzaje i źródła zanieczyszczeń wód naturalnych Adrian Andrzejczyk Klasa II „b”
Rośnie góra śmieci!!. Menu  1.Jak jest pojemność standardowych pojemników na śmieci w Twoim miejscu zamieszkania? Jak często są opróżnianie?  2. Ile.
Rodzinne spotkanie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rodzina Tomka Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
AKADEMIA ROLNICZA im. H. Kołłątaja w Krakowie Wydział Inżynierii Środowiska i Geodezji RENATURYZACJA RZEKI NIDY Prof.dr hab.Wojciech Bartnik Prof. dr hab.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
OKRĘGOWA STACJA CHEMICZNO-ROLNICZA GLIWICE
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Joanna Tobolewicz Pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. Energetyki
II GMINNA KONFERENCJA OŚWIATOWA r.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Wykonał: Kamil Olczak VID
Bezpiecznie na wsi to podstawa
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
1.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
WPŁYW ZANIECZYSZCZENIA ŚWIATŁEM
II Spotkanie Robocze Bruksela,
RATUJ ZIEMIĘ, SEGREGUJ ŚMIECI !!!
Jak przeciwdziałać zmianie klimatu?
Wpływ dzikich składowisk odpadów na wody podziemne
Gospodarowanie a środowisko
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Człowiek – najlepsza inwestycja
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Papierosy są groźne dla zdrowia.
“czy w przasnyszu mamy czyste powietrze?”
Instalacja kolektorów słonecznych do wspomagania wytwarzania ciepłej wody użytkowej na potrzeby Domu Pomocy Społecznej w Mielcu.
GAZ ZIEMNY – antidotum na problem smogu w Polsce
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Myśl ekologicznie Żyj fantastycznie.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Nie byłoby problemu SMOGU,
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Naturalne źródła węglowodorów
Nie truj sąsiada! Nie dla smogu.
WIELOFUNKCYJNOŚĆ OBSZARÓW
Zapis prezentacji:

Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

III etap edukacyjny BIOLOGIA 2

Wraz z rozwojem cywilizacji człowiek ma stopniowo coraz większy wpływ na środowisko naturalne. W większość przypadków jest to niestety wpływ negatywny, a nawet niszczący. 3

Środowisko naturalne ma zdolność do samoregulacji, czyli samooczyszczania się. Niestety w obliczu nieracjonalnego gospodarowania zasobami przez człowieka oraz ilości wytwarzanych zanieczyszczeń, natura jest coraz bardziej bezbronna. 4

Następuje np. poprzez wycinanie i karczowanie lasów. NISZCZENIE SIEDLISK Następuje np. poprzez wycinanie i karczowanie lasów. 5

PRZEKSZTAŁCANIE SIEDLISK W TERENY ROLNICZE Na zdjęciu pole torfowe. PRZEKSZTAŁCANIE SIEDLISK W TERENY ROLNICZE Następuje poprzez wycinanie lasów, osuszanie terenów podmokłych itp. 6

FRAGMENTACJA EKOSYSTEMÓW Następuje np. poprzez budowanie dróg bez specjalnych podziemnych i naziemnych przejść dla zwierząt. 7

Niekontrolowany rozrost miast i osiedli ludzkich; URBANIZACJA Niekontrolowany rozrost miast i osiedli ludzkich; powstawanie betonowych pustyń. 8

PRODUKCJA ODPADÓW I ZANIECZYSZCZANIE ŚRODOWISKA 9

W tym: nawozów sztucznych, pestycydów itp. WPROWADZANIE DO ŚRODOWISKA OBCYCH ZWIĄZKÓW CHEMICZNYCH I SUBSTANCJI TOKSYCZNYCH W tym: nawozów sztucznych, pestycydów itp. 10

ZWIĘKSZONA EMISJA GAZÓW CIEPLARNIANYCH W tym: dwutlenku węgla, tlenku węgla, metanu, freonów itd. 11

WPROWADZANIE NOWYCH GATUNKÓW ROŚLIN I ZWIERZĄT Sprowadzony do Polski powodujący silne oparzenia Barszcz Sosnowskiego niekontrolowanie rozprzestrzenił się po całej Polsce. WPROWADZANIE NOWYCH GATUNKÓW ROŚLIN I ZWIERZĄT Gatunki obce i inwazyjne mają często negatywny wpływ na rodzimą florę i faunę - zmieniają charakter siedlisk, stanowią zagrożenie dla zdrowia ludzi i zwierząt. 12

NADMIERNA EKSPLOATACJA ZASOBÓW Nieodnawialnych np. paliwa kopalne i odnawialnych, np. woda, rośliny i zwierzęta itp. 13

Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.