romantyczne biografie Juliusz Słowacki
Spis treści WPROWADZENIE ZADANIE PROCES ŹRÓDŁA EWALUACJA KONKLUZJA Podręcznik dla nauczyciela
Wprowadzenie Juliusz Słowacki to drugi, obok Adama Mickiewicza, romantyczny poeta – wieszcz. Na kolejnych lekcjach będziecie poznawać jego biografię oraz wskazywać wpływ przeżyć na twórczość literacką. Zajmiecie się także wyszukiwaniem i selekcjonowaniem materiału źródłowego, na podstawie którego ustalicie główne cechy stylu Słowackiego, a także zbadacie wpływ jego twórczości na poezję następnych pokoleń.
zadanie Aby zrealizować cel naszej pracy trzeba wykonać następujące zadania: zgromadzić wiadomości o poecie, jego życiu i twórczości wyszukać dzieła literackie inspirowane poezją Słowackiego zebrać materiał językowy ilustrujący obecność tego twórcy we współczesnym języku polskim.
Zasady postępowania dla wszystkich grup zadaniowych: proces Zasady postępowania dla wszystkich grup zadaniowych: Będziecie pracować w grupach kilkuosobowych . W każdej grupie wybrany lider odpowiada za przebieg Waszych badań i dobór treści, które zamieścicie w opracowaniu. Najpierw zajmijcie się wyszukiwaniem informacji, a później tworzeniem opracowania w formie prezentacji multimedialnej. Korzystajcie z podanych źródeł internetowych, podręcznika i innych dostępnych materiałów. Przy tworzeniu opracowania dbajcie zarówno o poprawność ortograficzną , jak i stylistyczną. Wasze prace zostaną umieszczone w Internecie.
źródła Źródła dla grupy biografów: Juliusz Słowacki – Wikipedia, wolna encyklopedia Słowacki Juliusz - WIEM, darmowa encyklopedia Juliusz Słowacki - biografia. Kultura polska: Juliusz Słowacki Juliusz Słowacki
Źródła dla grupy językoznawców: Juliusz Słowacki – Wikicytaty Cytaty - Juliusz Słowacki JULIUSZADA – Cytaty Juliusz Słowacki - aforyzmy, sentencje, Cytaty.info Juliusz Słowacki - encyklopedia cytatów
Źródła dla grupy literaturoznawców: Juliusz Słowacki – Wikipedia, wolna encyklopedia Na podanej stronie znajdziecie podstawowe informacje dotyczące wpływu poezji Słowackiego na twórczość innych poetów. Wasze zadanie polega na wyszukaniu innych źródeł do opracowania tego zagadnienia.
ewaluacja przeliczenie punktów na ocenę: 15 pkt celujący 14 – 12 pkt bardzo dobry 11 – 9 pkt dobry 8– 7 pkt dostateczny 6– 5 pkt dopuszczający 4 – 0 pkt niedostateczny
Kryteria oceny
konkluzja Pracując nad projektem, wykorzystaliście w znacznej mierze informacje pochodzące z Internetu. Pozwoliło Wam to doskonalić umiejętności posługiwania się internetowymi wyszukiwarkami oraz selekcjonować znalezione informacje. Sami decydowaliście, które ze znalezionych informacji są ważne, a które mniej istotne. Wykonanie projektu wzbogaciło Waszą wiedzę oraz wywołało zainteresowanie.
Podręcznik dla nauczyciela Niniejszy Web Quest przeznaczony jest do realizacji w drugiej klasie szkoły ponadgimnazjalnej, w pracowni komputerowej w czasie dwóch godzin lekcyjnych. WebQuest opracowała Martyna Biernat.