Kto pod kim dołki kopie sam w nie wpada uwagi o przeniesieniu i przeciwprzeniesieniu w terapii par. Joanna Skowrońska Konferencja Fundacji Rozwoju Terapii.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AGRESJA WŚRÓD MŁODZIEŻY
Advertisements

Oddziaływanie mediów na osobowość człowieka
Literatura Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza, marketing i reklama.
PROF. DR HAB. WIESŁAWA PRZYBYLSKA-KAPUŚCIŃSKA
Kierowanie twórczością w organizacji
Rodzaje psychoterapii Psychoterapia - ćwiczenia III rok Pedagogiki Specjalnej APS Prowadząca: mgr Agnieszka Kałwa.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Pierwsza strona Anna Lewicka-Strzałecka Instytut Filozofii i Socjologii PAN Etyczne problemy społeczeństwa kredytu na przykładzie instytucji upadłości.
Blok tematyczny 1c Wyzwania na nową perspektywę - projekty środowiskowe a aspekty gospodarcze (model projektu) IV Międzynarodowa Konferencja „Dbając o.
Profilaktyka wobec osób starszych
Konstruktywizm w dydaktyce
Rozwój emocjonalny dziecka w okresie późnego dzieciństwa
Materiały z warsztatów
W-IV. (6/7. III. 03) O tym, co w emocjach i motywacjach ludzi i zwierząt najbardziej - ale nie całkiem - podobne O AFEKTACH i POPĘDACH PIERWOTNYCH.
„Psychoanaliza – klasyczne koncepcje teoretyczne i kliniczne Freuda”
Rola rodziny w zdrowieniu
PSYCHOTERAPIA DZIECI I MŁODZIEŻY
KONTEKST ZASADY RÓWNOŚCI SZANS KOBIET I MĘŻCZYZN
Teorie Relacji z Obiektem
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
Bernadetta Izydorczyk
Poznanie Aktywne interpretowanie, modyfikowanie, rekonstruowanie informacji i doświadczeń w umyśle.
Argumentacja jako proces poznawczy
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013
wyjazdów turystycznych
PSYCHOLOGICZNE DETERMINANTY AGRESJI DZIECI I MŁODZIEŻY
PSYCHODYNAMICZNE PODEJŚCIE DO OSOBOWOŚCI (1): KLASYCZNA PSYCHOANALIZA
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
Rozumienie czytanego tekstu
DEPRESJA WYMIARY DEPRESJI.
Fazy rozwoju społecznego człowieka wg E. Ericsona
Irena Namysłowska Warszawski Ośrodek Psychoterapii i Psychiatrii
1.
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Podstawy rekreacji WYKŁAD III
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Przygotowała Agnieszka Rutkowska
Porozmawiajmy o silnych i słabych, czyli: * w sieci pozytywnych powiązań i * w sieci negatywnych powiązań Jak wiedza i doświadczenie pozwalają zrozumieć.
Projekt ROK DLA KLIMATU WŚRÓD SENIORÓW. O Fundacji Od 2009 roku budujemy społeczność zaangażowaną w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.
DIAGNOZA I TERAPIA PSYCHOPEDAGOGICZNA
Teorie osobowości Literatura podstawowa
1 Agata Wiśniewska, Konferencja Perspektywy rozwoju III sektora, Poznań, 15 maja 2008 r. Organizacje pozarządowe – miejsce pracy czy realizacji misji?
PSYCHOGIA BOHATERA WEDŁUG TERAPII KREATYWNEJ.
PROCESY I ZJAWISKA W PSYCHOTERAPII OSÓB UZALEŻNIONYCH OD ALKOHOLU
Charakterystyki osoby, które wyjaśniają spójne wzorce zachowania
Zaburzenia spostrzegania
Luk Zelderloo, Sekretarz Generalny EASPD Europejskie Stowarzyszenie Świadczeniodawców Usług dla Osób z Niepełnosprawnością
Relacja z pacjentem jako istotny element pracy lekarza Anna Dolczewska – Samela psycholog kliniczny, seksuolog, terapeuta tel.:
Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2
PRACA KOREKCYJNO – EDUKACYJNA Z OSOBAMI STOSUJĄCYMI PRZEMOC REFLEKSJE, UWAGI Z PRAKTYKI JERZY SZCZEPANIEC TARNOWSKI OŚRODEK INTERWENCJI KRYZYSOWEJ I WSPARCIA.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
P sychoanaliza (od gr. ψυχη = "psyche", "dusza" i ανάλυσις = "analiza") – zbiór teorii dotyczących struktury psychiki człowieka, jego rozwoju i funkcjonowania,
Czym może być choroba? poważnym zakłóceniem
Psychologiczne skutki sytuacji kryzysowych i sposoby ich łagodzenia
Cz. Nosala (1979, 1993) koncepcja problemu i ich podziału (taksonomii) Każda sytuacja poznawcza ukierunkowana na osiągnięcie jakiegoś celu zawiera następujące.
& PO WER nowe podejście do zdrowia psychicznego
dr hab. Adriana Schetz IF US
Zespół Stresu Pourazowego (PTSD)
RODZAJE DRÓG a RODZAJE EMOCJI
Zjawiska związane z pamięcią autobiograficzną w sesji genogramowej
Ogólnopolska Konferencja Naukowa
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
Ze spostrzeżenia w wyobrażenie.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Renata Durda Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie
Witajcie! Część 1 Przyczyny bólu pleców i sposoby zapobiegania
Zapis prezentacji:

Kto pod kim dołki kopie sam w nie wpada uwagi o przeniesieniu i przeciwprzeniesieniu w terapii par. Joanna Skowrońska Konferencja Fundacji Rozwoju Terapii Rodzin Na Szlaku O pułapkach w terapii rodzin i par Kraków 22 marca 2014

„Klasyczne” i „współczesne” spojrzenie na przeniesienie Na podstawie:Bateman A. & Holmes J. (192008) : Introduction to psychoanalysis, Contemporary Theory and Practice, rozdz. 5. „Klasyczne” „Współczesne” Definicja Przemieszczenie przeszłości w teraźniejszość ukształtowane przez przeszłe doświadczenia Organizuje obecne doświadczenie na podstawie modelu Rzeczywistość Zakłócenie – obiektywna rzeczywistość Subiektywna rzeczywistość Motywacja Popędy agresywne/seksualne związane z dziecięcymi pragnieniami, fantazjami, lękami Adaptacja: doświadczenie organizujące percepcję/afekty/poznanie niezbędne dla spójności ja Psychoanalityk Neutralny/czysty ekran - obiektywny Poprzez interakcje ma swój wkład w relacje - subiektywny Interwencje Interpretacja zakłóceń Refleksja nad tym jak pacjent konstruuje i organizuje doświadczenie związane z sytuacją analityczną Zmiana Zmniejszenie dziecięcych pragnień i mniej zakłóceń Sztywne psychologiczne schematy stają się bardziej elastyczne i na podstawie analitycznego doświadczenia powstają nowe

Podsumowanie: różnorodne znaczenia związane z definicją przeciwprzeniesienia Na podstawie:Bateman A. & Holmes J. (192008) : Introduction to psychoanalysis, Contemporary Theory and Practice, rozdz. 5. Ślepe punkty analityka albo jego opór (Freud, Sandler) Reakcje terapeuty na pacjenta, który reprezentuje ważne osoby z życia terapeuty (Freud) Wszystkie odpowiedzi analityka na pacjenta (Joseph) Świadome lub nieświadome reakcje terapeuty na przeniesienie pacjenta (Heimann, Sandler) Afektywny rezonans i empatia (Stern, Winnicott) Skutek projekcyjnej identyfikacji (Klein, Bion, Steiner, etc.) Część przestrzeni intersubiektywnej (Sullivan, Langs) 

Poziomy komunikacyjnej matrycy grupy/pary Na podstawie: Foulkes S. H Poziomy komunikacyjnej matrycy grupy/pary Na podstawie: Foulkes S. H. (1990): Selected Papers: Group dynamic processes and group analysis (1968) str. 175 - 187 Pokazuje się poprzez: Grupa/ para i terapeuta reprezentuje: Poziom bieżący Doświadczenia w i za zewnątrz grupy/pary i terapeuty Współzależne relacje Społeczność Społeczeństwo Powszechną opinię Poziom przeniesieniowy Reakcje przeniesieniowe Przymus powtarzania Pierwotna rodzinę, obecną rodzinę i bliskie otoczenie Poziom projekcyjny - Zjawisko odzwierciedlenia Prymitywne fantazje, relacje z obiektem, interapsychiczność podzielna w matrycy Wewnętrzne obiekty, obiekty częściowe Poziom pierwotny Uniwersalne symbole Archaiczne wyobrażenie