Spotkanie 5: 11.03.2014 Dawanie z siebie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„TA CHCESZ SZCZĘŚLIWYM BYĆ: TO JEDŹ DO LWOWA!” 15 XII 2012
Advertisements

uczyć się języka angielskiego
Patriotyzm przyszłości.
Reportaż fotograficzny
Język migowy Jego rola w komunikacji osób niesłyszących
Dwujęzyczne, dwukulturowe, dwumodalne:
Prof. Dr. Manfred Hintermair Świadomość potrzeb edukacyjnych studentów niesłyszących i słabosłyszących - jej znaczenie dla nauczania, uczenia się i funkcjonowania.
Net art czyli sztuka sieci
Wartości i wartościowanie w nowej podstawie programowej
Net art.
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
Podstawy metodologiczne ekonomii
AUTOPREZENTACJA.
GARŚĆ INFORMACJI O PJM I LINGWISTYCE MIGOWEJ. Beata Gorczyńska/Katarzyna Marczak.
Jan Alojzy Matejko.
Podstawowe grupy tematyczne
Disability Awareness – a New Challenge for Employees
Podkręć jak Beckham reż. G. Chadha W. Brytania 2002.
Gimnazjum Integracyjne nr 75
Niezwykle interesujący wykład dla studentów III roku stosunków międzynarodowych.
1 PRZESZŁOŚĆ TO DZIŚ Zmienione wydanie podręcznika dla kl. II liceum i technikum z serii Piotra Wydawnictwo Piotra Marciszuka STENTOR Warszawa 2009 CZĘŚĆ
Leca da Palmeira jest jednym z sołectw miejscowości Matosinhos leżącej na dystrykcie Porto, w regionie Północ, w podregionie Brande Porto w Portugalii.
Autor: Mgr. Irena Gomola Předmět: Výchova k občanství Třída: 8 A
MALARSTWO 1. POŁOWY XX Kamila Pietrykowska.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA PAWŁA II W BIELINACH
ANALIZA I NTERPRETACJA DZIEŁA SZTUKI
SZTUKA PO DRUGIEJ WOJNIE SWIATOWEJ Część I
Komputer w pracy ucznia na lekcjach sztuki..
Pomagając muzeom słuchać ludzi niesłyszących
Holandia i jej sztuka w XVII w.
Ujęcie językowe: pojęcia związane ze sztuką w języku migowym.
SIGN2BABY BOBOMIGI.
Spotkanie 3: Kursy na przewodników muzeów dla osób niesłyszących.
Gdzie ich szukać? Flickr.comFlickr.com – CC Open Clip Art LibraryOpen Clip Art Library – grafika w domenie publicznej.domenie publicznej.
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
NAUCZANIE DWUJĘZYCZNE
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Trudności osób niesłyszących w nabywaniu słownictwa w języku obcym
Podstawowe grupy tematyczne w malarstwie
Należy traktować teorie jako swego rodzaju strukturalne całości.
Malarstwo obrazem epoki
Czarodziejskie Mandale
Encyklopedie i słowniki jako podstawowe źródło informacji Oprac
COMENIUS ECO&ART PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
CLAUDE MONET      .
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Michał Nowiński 1D METody komunikacji.
Metody komunikacji.
BOBOMIGI: OD TEORII DO PRAKTYKI
Hermeneutyka i hermeneutyczne ujęcie prawa
Metody Komunikacji.
Studia oświatowe. PRELEGENT UCZESTNICY TEMAT WYKŁAD ODBIÓR.
GOŚĆ NIEPEŁNOSPRAWNY W MUZEUM dobre praktyki i praktyczne przykłady.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
SYMBOLIZM.
”FALSE FRIENDS” (Źródła ilustracji:
Spotkanie przyjaciół i fanów firmy Canon Zaproszenia specjalne na wernisaż godz. 18 Galeria Bunkier Sztuki Plac Szczepański 3a, Kraków WORLD.
Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
„Rzeźba w Książce’’. Upodobania twórcy zawsze nawiązywały do recyklingu. Swoją przygodę ze sztuką rozpoczął od malarstwa, później w swoich pracach zaczął.
Zawód: Aktor/aktorka. ● Jak zostać aktorem/aktorką? ● Jedną z możliwości jest zgłaszanie się na castingi - zdarza się, że dzięki temu osoby bez wykształcenia.
WYNIKI ANKIETY. CO TO JEST PATRIOTYZM? KTO TO JEST PATRIOTA?
PORTRET – temat w sztuce Przygotowala: Beata Hacia.
OSTATNIA WIECZERZA W malarstwie na przestrzeni epok
Lubimy czytać.
EDU-ART MIX czyli edukacyjne projekty artystyczne
Samy Molcho przedstawia „Miny i pojrzenia”
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Zapis prezentacji:

Spotkanie 5: 11.03.2014 Dawanie z siebie

https://www.tate.org.uk/art/artworks/de-chirico-the-uncertainty-of-the-poet-t04109 Giorgio de Chirico, The Uncertainty of the Poet [Niepewność poety], 1913, © DACS 2002 Przykład międzykulturowej perspektywy, która pojawia się w momencie, gdy muzeum dostrzega różnorodność swoich gości.

Sztuka gestu i ekspresji STUDIUM PRZYPADKU NR 1

Budowanie na bazie obserwacji Niesłyszący goście muzeum są bardzo spostrzegawczy i lubią bacznie przyglądać się dziełom sztuki. W sposób naturalny przyciąga ich tematyka związana z gestem i środkami wyrazu. W języku migowym można z łatwością uczyć klasycznych dyscypliny sztuki takich jak np. ikonografia czyli interpretowanie obrazów i symboli w sztuce.

Język symboli Zarówno w tradycji zachodnioeuropejskiej, jak i wschodnioeuropejskiej symbolika gestów i mimiki w sztuce klasycznej ma odpowiedniki w języku migowym: gesty i mimika mają bardzo bogate znaczenie.

http://wallacelive. wallacecollection. org/eMuseumPlus http://wallacelive.wallacecollection.org/eMuseumPlus?service=ExternalInterface&module=collection&objectId=65470 Antonio Cicognara Zwiastowanie ok.1480-1500 © Wallace Collection, Londyn

Philippe de Champaigne Zwiastowanie ok.1648 © Wallace Collection, Londyn http://wallacelive.wallacecollection.org/eMuseumPlus?service=ExternalInterface&module=collection&objectId=65068

http://wallacelive. wallacecollection. org/eMuseumPlus http://wallacelive.wallacecollection.org/eMuseumPlus?service=ExternalInterface&module=collection&objectId=64943 Bartolomé Esteban Murillo Zwiastowanie ok.1665-70 © Wallace Collection, Londyn

Matka Boska Hodigitria „Wskazująca drogę” Dionizy, ok.1500 Katedra Smoleńska Źródło: Wikimedia Commons

Matka Boska Włodzimierska ok.1130 Państwowa Galeria Tretiakowska, Moskwa

Państwo Andrews, Thomas Gainsborough, ok Państwo Andrews, Thomas Gainsborough, ok.1750, National Gallery, Londyn Źródło: Wikimedia Commons

Spuścizna niesłyszących STUDIUM PRZYPADKU NR 2

Odzyskiwanie przeszłości Rozumienie powszechnie znanych postaci historycznych, które były niepełnosprawne albo niesłyszące. Odkrywanie mniej znanych postaci, które były niepełnosprawne albo niesłyszące i zasługują na większą sławę.

Sir Joshua Reynolds 1723-1792 Rywal Gainsborougha Przewodniczący Królewskiej Akademii Sztuki Przyjaciel czołowych postaci historycznych Stracił słuch w wieku ok. 20 lat

The Academicians of the Royal Academy [Nauczyciele Akademii Królewskiej], Johan Zoffany, 1771-2, Royal Collection Źródło: Wikimedia Commons

Wpływ utraty słuchu Nie lubił rozmawiać z klientami, wolał skupić się na malowaniu obrazów Utrata słuchu sprawiła, że wyostrzyła się jego zdolność obserwacji, przez co jego portrety są innowacyjne i niezwykłe

Miss Jane Bowles, ok.1775, Wallace Collection http://wallacelive.wallacecollection.org/eMuseumPlus?service=ExternalInterface&module=collection&objectId=64926 Miss Jane Bowles, ok.1775, Wallace Collection Mała dziewczynka z psotnym wyrazem twarzy trochę zbyt mocno tuli swojego pieska – spójrz, jak źle czuje się ten pies! © Wallace Collection

Self-Portrait as a Deaf Man, ok.1775, Tate https://www.tate.org.uk/art/artworks/reynolds-self-portrait-as-a-deaf-man-n04505 Self-Portrait as a Deaf Man, ok.1775, Tate Reynolds czuł się wystarczająco pewnie, by sportretować siebie nie tylko jako starzejącego się, ale także jako niesłyszącego – ten obraz jest bardzo nietypowy dla czasów w których powstał

http://www. englishheritageimages http://www.englishheritageimages.com/self-portrait-of-joshua-reynolds-n070503/print/5405677.html Self-Portrait, Wearing Glasses, ok.1788, English Heritage, Apsley House Kolejny nietypowy portret – ludzi rzadko ukazywano z przyrządami korygującymi; fakt, że tak wybitny artysta ukazał samego siebie w sposób tak szczery, był rewolucyjny. © English Heritage Photo Library

Podejście Reynoldsa do niepełnosprawności oznaczało, że ukazywał on swych przyjaciół w sposób prawdziwy, co nie zawsze się im podobało. Twórcy pierwszego Słownika Języka Angielskiego, Samuelowi Johnsonowi nie podobało się, że został uwieczniony jako cierpiący na krótkowzroczność „mrugający Sam”.

Dziewczynka z truskawkami, 1772-3, Wallace Collection http://wallacelive.wallacecollection.org/eMuseumPlus?service=ExternalInterface&module=collection&objectId=64930 Dziewczynka z truskawkami, 1772-3, Wallace Collection Reynolds próbował nowych technik – próby te nie zawsze były udane, to jeden z przykładów, twarz dziewczynki zapada w pamięć. © Wallace Collection

Warsztaty dla osób niesłyszących bez względu na wiek, rok 2005 Warsztaty z osobami niesłyszącymi wszelkich grup wiekowych, dotyczące kolekcji Muzeum Wallace, które odbyły się po wykładzie o Sir Reynoldsie. © Miles Thomas

Efekt końcowy: Odsłonięcie Dziewczynki z truskawkami Obraz zaprojektowany przez dwóch niesłyszących artystów, ku pamięci ich słynnego poprzednika, który także był osobą niesłyszącą © Miles Thomas

Wniosek Historia sztuki w ujęciu atrakcyjnym dla osób niesłyszących pozwala na: nowe spojrzenie na dyscypliny klasyczne; odkrycie nowych ścieżek dla badań historycznych.

I wreszcie: Wykłady dla osób niesłyszących stały się formą sztuki samą w sobie; zapoczątkowały zupełnie nową jakość.

Również osoby słyszące mogą na tym skorzystać; o ile prościej jest pokazać sposób, w jaki zwierzęta są ze sobą połączone poprzez ruch ręki niż wyrażając to słowami: „Styl II, plecionka zoomorficzna” – które są zrozumiałe jedynie dla eksperta? Źródło: Wikimedia Commons