Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

Rodzic jako doradca zawodowy
Powiatowy Zespół Szkół w Lędzinach - 6 uczniów
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W POWIECIE KLUCZBORSKIM Miejsce: Aula Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza w Kluczborku Termin: 28 listopada 2007.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
POWSTANIE PUBLICZNEGO SPECJALNEGO KATOLICKIEGO OŚRODKA EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZEGO
Kontakt: Skarżysko – Kamienna ul. Szkolna 15 / 16 Tel/ fax
DORADCA ZAWODOWY? A kto to taki?
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SZKOLE– FUNKCJONOWANIE ZESPOŁU
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szymanowie
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
CENTRUM WSPÓŁPRACY SZKOŁY I RODZINY PUNKT KONSULTACYJNY.
Co dalej Gimnazjalisto ?
Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
Doradztwo zawodowe w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im
WYKONAWCA: AGNIESZKA WOŹNY NABÓR ELEKTRONICZNY DO SZKÓŁ ŚREDNICH.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Klasyfikacja zawodów „szkolnych” w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Łódź, 19 marca 2015 r. DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH nr 3 mgr Małgorzata Turyńska
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
ŚNIADANIE DAJE MOC 8 listopada 2011r. Uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Baryczy przyłączyli się do akcji „Śniadanie daje moc” Uczniowie.
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Losy absolwentów dane statystyczne Losy absolwentów dane statystyczne.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
PATRONAT PREZYDENT MIASTA CZĘSTOCHOWY DYREKTOR DELEGATURY KURATORIUM OŚWIATY W CZĘSTOCHOWIE CentrumInformacjiZawodowej Centrum Kształcenia Praktycznego.
LOSY ABSOLWENTÓW ROCZNIKA 2014/2015 W czerwcu 2015 nasze gimnazjum ukończyło 176 uczniów. Naukę w szkołach ponadgimnazjalnych podjęło 174 osoby: w liceach.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
Typy szkół ponadgimnazjalnych trzyletnie liceum ogólnokształcące trzyletnia szkoła specjalna przysposabiająca do pracy trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.
ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ z aktualną ofertą szkół ponadgimnazjalnych i placówek oświatowych podległych Powiatowi Kędzierzyńsko-Kozielskiemu! Powiatowy.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Konferencja w Zespole Szkół Specjalnych w Opolu 21 maja 2010 TEMAT: Absolwent szkoły przysposabiającej do pracy na rynku pracy. PROGRAM 9.00 – 9.10 Powitanie,
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
LOSY ABSOLWENTÓW SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO – WYCHOWAWCZEGO IM. WALDEMARA KIKOLSKIEGO W BIAŁYMSTOKU Białystok, 23 września 2015r.
Preferencje zawodowe uczniów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Białymstoku w roku szkolnym 2014/2015 Opracowała:
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.

PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
placówka przyjazna uczniom
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Powiatowe Targi Edukacyjne w Oświęcimiu
Kształcenie zawodowe młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. Św. Mikołaja w Kole.
Zmiany w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
REKRUTACJA 2018 / 2019 OŚRODEK SZKOLNO – WYCHOWAWCZY
Zapis prezentacji:

Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku 14 września 2016r

Cel badania: Celem badania losów absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 jest pozyskanie informacji o dalszym kształceniu absolwentów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego im. Waldemara Kikolskiego w Białymstoku. Dane o losach absolwentów, o tym jak potoczyły się ścieżki edukacyjne pozwolą usystematyzować wiedzę odnośnie ich dalszego kształcenia.

Założenia metodologiczne – w badaniu zastosowano: 1) Technikę wywiadu bezpośredniego poprzez: kontakty telefoniczne z rodzicami absolwentów oraz szkołami do których absolwenci składali dokumenty rekrutacyjne, rozmowy z wychowawcami klas, rozmowy z pedagogiem i psychologiem szkolnym. 2) Analizę dokumentacji szkolnej. 3) Analizę dokumentacji doradcy zawodowego.

Opis wyników W roku szkolnym 2015/2016 Publiczne Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku ukończyło dziewiętnastu absolwentów, w tym: sześciu uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim trzynastu uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym.

Absolwenci W roku szkolnym 2015/2016 absolwenci Publicznego Gimnazjum Nr 24 stanowili grupę składającą się z ośmiu dziewcząt (42%) Natomiast chłopcy stanowili 58% grupy absolwentów

Wszyscy uczniowie niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim złożyli dokumenty rekrutacyjne do szkół ponadgimnazjalnych, w tym czterech do Zespołu Szkół Nr 16 w Białymstoku i zostali przyjęci do Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej. Kierunki preferowane przez absolwentów to: pracownik pomocniczy obsługi hotelowej, kucharz i fryzjer. Natomiast dwoje absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 zostało przyjętych do Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Ogólnokształcących i technicznych w Białymstoku oraz liceum w Helenowie.

. . . Jedenastu absolwentów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym podjęło dalszą edukację. Dziesięciu (76,9%) podjęło naukę w Szkole Specjalnej Przysposabiającej do Pracy, w tym dziewięciu (69,2%) w Zespole Szkół Nr 16 w Białymstoku oraz jeden (7,7%) w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach. Jeden (7,7%) absolwent uczęszcza na Warsztaty Terapii Zajęciowej w Mońkach Dwóch absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku nie podjęło dalszej edukacji.

Wnioski: Wszyscy absolwenci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim po ukończeniu Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku podjęli dalszą edukację zgodnie ze swoimi preferencjami zawodowymi. 84,6% absolwentów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym po ukończeniu Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku uczestniczy w różnych formach kształcenia. Działania podejmowane w roku szkolnym 2016/2017 w Publicznym Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku przyczyniły się do świadomego wyboru kierunków kształcenia oraz podjęcia dalszej edukacji absolwentów placówki.

Opracowała: Urszula Makowska – doradca zawodowy