WYBRANE KIERUNKI SZTUKI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kompozycja układ elementów zestawionych ze sobą w taki sposób, aby tworzyły one harmonijną całość. Kompozycją określa się również samo dzieło, zawierające.
Advertisements

Sztuka modernistyczna
Wybrane przykłady dzieł sztuki
Piramida Luwru.
Pojęcia plastyczne czyli
Jacek Grześkowiak kl. IIIA
opracowała: Barbara Bilińska
Paul Cézanne
autor: Katarzyna Jarkiewicz
K U B I Z M. CHARAKTERYSTYKA STYLU.
Salvador Dali S u r r e a l i z m.
odejście od rzeczywistości rezygnacja z naśladowania natury
ABSTRAKCJONIZM Kierunek w sztuce, który świadomie rezygnuje z przedstawiania form obserwowanych w naturze, ogranicza się wyłącznie do wykorzystywania środków.
Sztuki plastyczne
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Impresjonizm w liryce młodopolskiej…
- izmy na przełomie wieków
HISTORIA MALARSTWA.
Historia Sztuki Pięknej
Zasady czytania obrazu
Konstruktywizm De Stijl Bauhaus.
SURREALIZM.
Tajemnice sztuki w pigułce.
POCZĄTKI AWANGARDY: FOWIZM, DIE BRUCKE, DER BLAUE REITER.
Surrealizm Światopogląd Postawa życiowa Ruch artystyczno-intelektualny
Rola malarstwa na przestrzeni dziejów
Geometria w Sztuce Dorian Wójtowicz i Szymon Sitkiewicz.
- izmy na przełomie wieków
MALARSTWO 1. POŁOWY XX Kamila Pietrykowska.
Surrealizm Joanna Jakacka.
Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach
SURREALIZM.
SPÓJRZ I PODZIWIAJ opracowała A.Goebel-Kutela
Moje zainteresowania Malarstwo.
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
MALARSTWO ABSTRAKCYJNE
Zasady kompozycji w architekturze krajobrazu
Impresjonizm.
Malarstwo 1. połowy XX wieku
National Gallery of Art w Waszyngtonie
FUTURYZM To z Włoch rzucamy w świat ten nasz manifest gwałtowności niszczycielskiej i podpalającej, którym ustanawiamy dziś Futuryzm, ponieważ chcemy uwolnić.
Malarstwo 1. połowy XX wieku
Ekspresjonizm.
Secesja Anglia i Francja – Art. Nouveau Niemcy – Jugendstil
Analiza i interpretacja dzieła sztuki LEKCJA JĘZYKA POLSKIEGO (III KLASA GIMNAZJUM, I KLASA LICEUM) 1 Vincent van Gogh.
Fowizm
Migoczące płótna- impresjonizm
malarz postimpresjonistyczny
PRYMITYWNA DOSKONAŁOŚĆ
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
WOJCIECH KILAR ( ).
Najwybitniejszy artysta XX wieku
PERIODYZACJA CO BYŁO PO KOLEI.
Opracowała Monika Skóbel
KUBIZM I JEGO PRZEDSTAWICIELE
opracowała Monika Skóbel
PABLO PICASSO POMAGA W DYSKALKULII ĆWICZENIA STYMULUJĄCE PODCZAS NAUKI MATEMATYKI W KLASACH 1-3 SZKOŁY PODSTAWOWEJ (Z WYKORZYSTANIEM REPRODUKCJI OBRAZÓW.
SZTUKA MŁODEJ POLSKI. Dominowało pojęcie „ars pro arte” (sztuka dla sztuki), zakładające pozbawienie sztuki jakichkolwiek zadań, funkcji (np. dydaktycznej,
SZTUKA WSPÓŁCZESNA.
Pablo Ruiz Picasso „Działanie jest podstawowym kluczem każdego sukcesu.” Pablo Picasso.
PABLO PICASSO Urodził się w 1881 roku w Maladze.
Sztuka abstrakcyjna Wassilij Kandynski 1866 – 1944
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Zapis prezentacji:

WYBRANE KIERUNKI SZTUKI I POŁOWY XX WIEKU

FOWIZM EKSPRESJONIZM KUBIZM ABSTRAKCJONIZM SURREALIZM DADAIZM

FOWIZM fowiści byli nazywani „dzikimi bestiami” sprzeciwiali się akademickiej rutynie CECHY MALARSTWA silny kontrast brak perspektywy i światłocienia deformacja kształtów stosowanie koloru sugestywnego (nie naśladującego obiektywnej barwy przedmiotu)

Henri Matisse,Michaela Maurice Valminck, Holowniki na Sekwanie Henri Matisse, Taniec Andre Derain, Most Westminsterski Henri Matisse,Michaela Maurice Valminck, Holowniki na Sekwanie

EKSPRESJONIZM ekspresja – sposób wyrażania emocji i uczuć wyrażanie osobistych przeżyć i doznań artysty CECHY MALARSTWA wzmożone działanie obrazu przez deformację dramatyczny rysunek silne kontrasty barwne stosowanie czerni w tle lub jako konturu

Ernst Kirchner, Scena uliczna,Berlin Emil Nolde, Ukrzyżowanie Edward Munch, Krzyk Ernst Kirchner, Scena uliczna,Berlin Emil Nolde, Ukrzyżowanie

KUBIZM (fr.cube-sześcian) ANALITYCZNY rozbicie formy przedmiotu na obrazie i ukazanie go z kilku stron wąska gama barw SYNTETYCZNY ponowne scalenie przedmiotów przy zachowaniu ich deformacji odrzucenie perspektywy linearnej budowanie równoległych lub przecinających się planów obrazu

Pablo Picasso, Panny z Awinionu Juan Gris, Portret Picassa Pablo Picasso, Trzech muzykantów

ABSTRAKCJONIZM-brak tematu SPONTANICZNY swobodne malowanie GEOMETRYCZNY kształtowanie formy obrazu kieruje rozwaga w podziale płótna Wassily Kandinsky, Kompozycja Piet Mondrian, Kompozycja II z czerwonym, błękitnym, czarnym i żółtym

Kazimierz Malewicz, Kompozycja suprematyczna Piet Mondrian, Szare drzewo Kazimierz Malewicz, Czarny kwadrat na białym tle

SURREALIZM (inaczej nadrealizm) wyrażanie poprzez obraz podświadomych lub zaczerpniętych ze snu skojarzeń Tomasz Sętowski, Malarz i modelka Salvador Dali, Kuszenie św. Antoniego

Joan Miro, kogut Marc Chagall, Ja i wieś Jarosław Jaśnikowski, Poszukiwacze pradawnych światów

DADAIZM (termin pochodzi od słowa „dada” – dziecięca zabawka konik) zerwanie z wszelkimi zasadami to swobodna twórczość oparta na nonsensie i chaosie artyści szokowali nazywając przedmioty codziennego użytku dziełami sztuki

Marcel Duchamp, L.H.O.O.Q. Mona Lisa z wąsami Marcel Duchamp, Fontanna

Prezentację wykonała: Anna Rybka-Orłowska