WARSZTATY EKOLOGICZNE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Advertisements

GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Opracowanie: mgr Dorota Fabianowicz. Edukacja leśna w polskich szkołach Kształtowanie właściwych postaw dzieci i młodzieży odbywa się na poszczególnych.
SPRAWOZDANIE Z PRACY Z MŁODZIEŻĄ ZA ROK 2015 KOŁO PZW KOLEJARZ-OFAMA OPOLE.
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0. Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to.
Mechanika płynów. Prawo Pascala (dla cieczy nieściśliwej) ( ) Blaise Pascal Ciśnienie wywierane na ciecz rozchodzi się jednakowo we wszystkich.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Czynniki występujące w środowisku pracy.. Cele lekcji Po zajęciach każdy uczeń: - Nazywa i wymienia czynniki występujące w środowisku pracy, - Wymienia.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
Wpływ wybranych czynników na wzrost fotosyntezy
MOJE CZYSTE MIASTO Relacja Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
To trzynastoosobowa grupa uczniów z Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego w Gryficach.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
 PODSUMOWANIE PROJEKTU „POSTAW NA SŁOŃCE”. Energia konwencjonalna : ● - spalanie paliw kopalnych ● - promieniowanie pierwiastków Energia Odnawialna:
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„Cztery pory roku” PRZYKŁADY WEBQUESTÓW
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
CZYSTA MAŁOPOLSKA FOLDER INFORMACYJNY 2015/2016 „CZYSTA MAŁOPOLSKA, TO PIĘKNA MOJA POLSKA” Nazwa szkoły- SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
SZKOLNY OŚRODEK BADANIA ŚRODOWISKA
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
Piątek Święto Ziemi Celem udziału w akcji związanej z obchodami Światowego Dnia Ziemi jest:  rozwijanie umiejętności dbania o otaczającą.
{ NADLEŚNICTWO OSTRÓW MAZOWIECKA –WCZORAJ, DZIŚ I JUTRO…
Rośnie góra śmieci!!. Menu  1.Jak jest pojemność standardowych pojemników na śmieci w Twoim miejscu zamieszkania? Jak często są opróżnianie?  2. Ile.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 7 w Rudzie Śląskiej.
WYNIKI ANKIETY: Co wiesz o elektrośmieciach?. Podstawowe informacje Termin przeprowadzenia badania ankietowego: r. – r. Cel badania:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
Mikroprocesory.
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Ucz i ucz się z TIK!.
Chcę więcej, mogę lepiej
Internat „JULIA Nasz Internat znajduje się w centrum miasta przy ul. Wysockiego co ułatwia dojazd do szkoły oraz do wielu innych miejsc i atrakcji w mieście.
Projekt edukacyjny- piękny…trudny okres dorastania
Pamiętajmy o ogrodach Wyjazd uczniów Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Tyszowcach do Roztoczańskiego Parku Narodowego.
romantyczne biografie
KOMPUTER. Każdy uczeń szkoły ponad gimnazjalnej (oprócz LO) będzie posiadał własny przenośny komputer ( laptop ) który zastąpi zeszyt, książki, itp.
Lekcja w… ciszy.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Najważniejsze informacje o dawstwie szpiku
K O B I E C E P I E R S I.
Metoda projektu.
Zespół Szkół im. Elizy Orzeszkowej
W BARWACH BIAŁO-CZERWONYCH
Spotkanie z położną „Od poczęcia do narodzin” w Grupie 0c
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Zespół Szkół nr 7 w Dąbrowie Górniczej październik 2016r.
HODOWLA FASOLI CEL DOŚWIADCZENIA:
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
W kwietniu nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu CZAS NA ZDROWIE. Głównym celem tego ogólnopolskiego projektu edukacyjnego jest promocja zdrowego.
Komutator –co to jest Komutator umożliwia przepływ prądu do wirnika synchronicznie z obrotem wirnika przełączając kierunek przepływu prądu i obrót wirnika.
Nasza szkoła w liczbach
Praktyki zawodowe - Niemcy
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Wyniki projektu naukowego
Mechanika płynów Dynamika płynu lepkiego Równania Naviera-Stokesa
PARK Narodowy Peneda-GERES
PREZENTACJA DLA KLASY 7 SP DO LEKCJI 1
Zapis prezentacji:

WARSZTATY EKOLOGICZNE

Warsztaty ekologiczne dla III kl. Gimnazjum nr 2 oraz IV kl Warsztaty ekologiczne dla III kl. Gimnazjum nr 2 oraz IV kl. SP w Radzyminie prowadzone przez zespół pięciu uczennic I kl. Technikum Architektury Krajobrazu: 1. Katarzyna Kępka 2. Dominika Artomska 3. Aneta Makarewicz 4. Magdalena Górska 5. Weronika Janczak z pomocą opiekuna Zespołu – p. Iwony Matusiewicz

Warsztaty nr 1 Temat: „Wpływ stosowania nawozów sztucznych i innych zanieczyszczeń na stan wody. Obserwacje fito- i zooplanktonu w wodzie z rzeczki Rządzy.”

Pomoce naukowe : 2 zestawy testów do pomiaru parametrów wody Słoiczki z wodą z kranu i z wodą, do której dostały się nawozy sztuczne Słoiczki z gnojówką oraz z wodą z Rządzy 8 mikroskopów Laptop połączony z mikroskopem i tablicą multimedialną Preparaty trwałe z protistami roślinnymi Świeże liście roślin Karty zadań dla każdego zespołu (w załączniku)

Cel i przebieg warsztatów Wzbudzenie zainteresowania problemami ekologicznymi Poznanie zagrożeń dotyczących zanieczyszczeń wody nawozami sztucznymi i innymi związkami chemicznymi Poznanie zależności między stanem środowiska a naszym stylem życia. Aby przedstawić wszystko dokładniej, podzieliliśmy całość na 4 części.

Sala i zespół gotowy na przyjęcie gimnazjalistów

Część I Po przyjściu uczniów na warsztaty , zostali oni podzieleni na pięć grup. Następnie jedna z uczennic przedstawiła cały zespół, który będzie z nimi pracował oraz opowiedziała o zadaniach do wykonania podczas projektu. Każdym zespołem opiekowała się 1 osoba z Zespołu Szkół Terenów Zieleni.

Przedstawienie Zespołu i zadań do wykonania

Część II Uczniowie podzieleni na 5 zespołów mieli do samodzielnego wykonania zbadanie jednego parametru dla 2 różnych próbek wody. Następnie musieli zapoznać się z opisem dotyczącym źródła tego parametru np. źródła fosforanów w wodzie oraz wpływu przekroczenia normy dla żyjących w wodzie organizmów. Na koniec każdy zespół opowiadał o swoim badaniu. Zespoły notowały wyniki na karcie zadań.

Badanie biochemiczne wody

Badanie biochemiczne wody

Badanie biochemiczne wody

Badanie biochemiczne wody

Badanie biochemiczne wody

Badanie biochemiczne wody

Podsumowaniem tej części warsztatów była rozmowa o wpływie różnych zanieczyszeń, również tych pochodzących z domów na życie organizmów w wodzie.

Podsumowanie I połowy warsztatów

Młodzież przedstawia wyniki badań

Cześć III Uczniowie gimnazjum pod okiem starszych koleżanek wykonywali świeże preparaty roślin oraz oglądali preparaty stałe protistów pod mikroskopem.

Mikroskopowanie

Jednocześnie chętni uczniowie obsługiwali mikroskop podłączony do tablicy multimedialnej. Na tablicy multimedialnej pokazywane były m. in. obecne w gnojówce bardzo liczne, szybko poruszające się organizmy 1-komórkowe, oraz preparaty stałe z okrzemkami i skrętnicą w czasie rozrodu.

Skrętnica, w czasie koniugacji

Część IV Gimnazjaliści z Kasią i Dominiką oraz z paniami nauczycielkami przeszli do szklarni, gdzie znajduje się założony przez uczniów naszej szkoły w szklanej butli „Zamknięty Ekosystem”.

Wspólnie zastanawialiśmy się, jak to jest możliwe, że od dziesięciu lat w szczelnie zamkniętym 25-litrowym naczyniu rosną rośliny. Przeanalizowaliśmy obieg wody, soli mineralnych i dwutlenku węgla w naczyniu i doszliśmy do wniosku, że jest to możliwe.

Opowiadanie historii, założenia zamkniętego ekosystemu

Zamknięty ekosystem