Polichno 16-18 lutego 2011. Ocena współpracy w zakresie handlowym marketingowym i operacyjnym Analiza grupy Propozycje zmian w celu zwiększenia wartości.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
„Konkurencyjność polskich producentów żywności po wejściu do UE” Iwona Szczepaniak grudzień 2005, Warszawa.
POPYT PODAŻ RÓWNOWAGA RYNKOWA.
1 Wyniki finansowe za I kw r. ULMA Construccion Polska S.A. Prezentacja dla inwestorów 21 maja 2012 r.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Podsumowanie po I kwartale 2011 roku TIM SA KONFERENCJA PRASOWA maj 2011.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Losy życiowe wychowanków Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Warszawie Maria Jóźwicka-Sadownik.
Fairtrade – dynamiczny rynek
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
Przedsiębiorcy i rozwój
Funkcjonowanie transportu lokalnego w Dzierżoniowie i w powiecie dzierżoniowskim Przygotował: Zygmunt Kuc Brzeg maja.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
UKŁADY SZEREGOWO-RÓWNOLEGŁE
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
Zajmujemy się sprzedażą: Produktów sanitarnych, wyposażenia łazienek.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
Listonic – Wygodna lista zakupów
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Produkcja skojarzona w systemie elektroenergetycznym
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku BUDOWLANA MARKA ROKU 2008.
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
POLSKA IZBA HANDLU Bruksela, 27 LUTEGO 2013
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
TEXT
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Dane wstępne na r. Informacja o sytuacji finansowej Banku BPS S.A. Informacja o sytuacji finansowej Banku BPS S.A.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Twój pomysł na biznes!.
zł bonusów od dostawców i producentów w I półroczu 2010 r zł Bonusów od producentów w I półroczu 2010 r zł Bonusów od dostawców.
Nowe Spółdzielnie w grupie
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Strona 1 Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie 2013 Poznań, Ireneusz Jeleń 664/
Szczecin Miasto Młodości i Przyszłości
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Jakich mieszkań najczęściej szukają klienci?
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Supermarkety i dyskonty
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
Nowe kampanie promocyjne pstrąga
Zapis prezentacji:

Polichno lutego 2011

Ocena współpracy w zakresie handlowym marketingowym i operacyjnym Analiza grupy Propozycje zmian w celu zwiększenia wartości sprzedaży 2

Polichno lutego 2011 Korzystne warunki zakupu- umowy z dostawcami Właściwy dobór asortymentu – umowy z producentami Zarządzanie centralne Analityka - sprawna kontrola działalności sklepu Korzystanie z nowoczesnych rozwiązań IT Cykliczna kontrola sklepów Właściwy poziom obsługi -szkolenia personelu w zakresie profesjonalnej obsługi klienta i organizacji pracy Zaplanowany i przestrzegany podział przestrzeni sklepowej - korzystanie ze sprawdzonych rozwiązań Promocje - uczestnictwo w gazetkach, promocjach weekendowych promocjach od producentów i dostawców CDPA – ciągła dostępność poszczególnych asortymentów – trzeba skutecznie tego wymagać Reklama i marketing- wszelkie plakaty, wywieszki, ulotki pełnią w sklepie funkcję cichego sprzedawcy 3

Polichno lutego Założone bonusy w 2010 – przy retro 1,5% z Tradis - bezpośrednie - > 1,0 % - pośrednie - > 2,0 % - pośr + bezpoś - > 3,0 % Założone bonusy w 2010 – przy retro 1,5% z Tradis - bezpośrednie - > 1,0 % - pośrednie - > 2,0 % - pośr + bezpoś - > 3,0 % 3 Spółdzielnie posiadają współczynniki zbliżone do założonych

Polichno lutego Założone bonusy w 2010 – przy retro 3,0 % z Tradis - bezpośrednie - > 1,5 % - pośrednie - > 2,0 % - pośr + bezpoś - > 3,5 % Założone bonusy w 2010 – przy retro 3,0 % z Tradis - bezpośrednie - > 1,5 % - pośrednie - > 2,0 % - pośr + bezpoś - > 3,5 % 5 Spółdzielni posiada współczynniki zbliżone do założonych

Polichno lutego Spółdzielni wypracowuje bonusy bezpośrednie i pośrednie powyżej średniej 8 8 Spółdzielni wypracowuje bonusy bezpośrednie lub pośrednie powyżej średniej 8

Polichno lutego Średnie zakupy na poziomie 22%

Polichno lutego Spółdzielnie zakupiły towar poniżej 22 % 22

Polichno lutego Spółdzielni zakupiło mleko w promocji Spółdzielni kupiło 96% mleka 12 Szczegóły akcji w czerwcu cena zakupu 1,58 zł netto, cena sprzedaży 1,75 brutto zatowarowanie od 3 czerwca 2010 r. gazetka nr.10 obowiązywała w dniach czerwca 2010 r. po gazetce cena zakupu 1,61 ustalona do 22 lipca 2010 r. Przy tej cenie można było to mleko sprzedawać po 1,99 brutto. Szczegóły akcji w listopadzie: cena zakupu 1,70 zł netto zakupu od do Przy tej cenie można było sprzedawać w cenie 1,99 brutto

Polichno lutego Spółdzielnie aktywnie ( powyżej 1 % ) uczestniczyły w ostatnich 11 promocjach gazetkowych. 24

Polichno lutego Spółdzielni zakupiło towar do gazetki na poziomie poniżej 0,5 % sumy zakupów 7 21 Spółdzielni zakupiło towar do gazetki na poziomie pomiędzy 0,5% a 1 % sumy zakupów 21

Polichno lutego Spółdzielnie posiadające dobre współczynniki: bonusy, zakupy w Tradis, gazetki, promocje. PSS KOŚCIERZYNA PSS PSZCZYNA PSS KRYNICA ZDRÓJ PSS PUŁAWY PSS ZAMBRÓW PSS ZŁOTÓW PSS BIELSK PODLASKI PSS GRAJEWO ASS AUGUSTÓW PSS SOKÓŁKA PSS ŁAPY PSS HAJNÓWKA PSS PRUSZCZ GDAŃSKI

Polichno lutego Spółdzielnie o słabych współczynnikach: bonusy, zakupy w Tradis, gazetki, promocje. PSS ŁOWICZ PSS USTROŃ PSS TARNOBRZEG PSS CZARNKÓW PSS MIASTKO PSS CZŁUCHÓW PSS WRONKI PSS STAROGARD GDAŃSKI

Polichno lutego 2011 W wielu Spółdzielniach osiągamy wspólnie nową jakość w sprzedaży, kontrolujemy sklepy, dbamy o jakość usługi sprzedaży 40% Spółdzielni współpracujących z nami reprezentuje bardzo dobry rynkowy poziom Osiągnęliśmy pewną dyscyplinę zakupowa co stwarza nam szansę utrzymać i zwiększyć naszą siłę negocjacyjną Współpraca ma na celu obopólne korzyści 14

Polichno lutego 2011 W wielu Spółdzielniach nasze propozycje trafiają w pustkę Spotykamy wiele zakupów poza ustaleniami W około 60% Spółdzielni biuro nie kieruje skutecznie sklepami !!! Konieczne są zmiany w Spółdzielniach związane z większym naciskiem na dział sprzedaży, przypisaniu mu zadań operacyjnych i marketingowych. Za dużo osób zajmuje się zakupem a za mało sprzedażą!!! 15

Polichno lutego Ocena współpracy w zakresie handlowym marketingowym i operacyjnym Analiza grupy Propozycje zmian w celu zwiększenia wartości sprzedaży 16

Polichno lutego

Polichno lutego

Polichno lutego Bardzo dobra sprzedaż Zadowalająca sprzedaż Słaba sprzedaż Średnia grupy zł 22 Spółdzielnie poniżej średniej

Polichno lutego

Polichno lutego Bardzo dobra sprzedaż Zadowalająca sprzedaż Słaba sprzedaż Średnia grupy zł 16 Spółdzielni poniżej średniej

Polichno lutego

Polichno lutego Spółdzielni posiada słabe parametry sprzedaży na m 2 i na pracownika

Polichno lutego % sklepy do 100 m 2

Polichno lutego % obrotu sklepy do 100 m 2 57% obrotu sklepy od 0 do 200 m 2

Polichno lutego Ocena współpracy w zakresie handlowym marketingowym i operacyjnym Analiza grupy Propozycje zmian w celu zwiększenia wartości sprzedaży 26

Polichno lutego % - 6%

Polichno lutego % Dyskonty: + 59% Supermarkety lokalne: + 46% Supermarkety międzynarodowe: + 60% Hipermarkety : +38% 2009 vs. 2005:

Polichno lutego % wszystkich sklepów 11% sprzedaży

Polichno lutego 2011 Położenie sklepu Otoczenie Ilość mieszkańców miasta Ilość mieszkańców w strefie oddziaływania i przyciągania Wskaźnik bezrobocia Konkurencja oddziaływująca na sklep Parametry pomagające ocenić istniejący sklep Wartość sprzedaży Ilość transakcji Marża Forma sprzedaży Powierzchnia sprzedaży 30

Polichno lutego 2011 Oceniamy lokalizację Dobry sklep Bieżąca działalność Słaby sklep Proponujemy zmiany Zła ocena i złe wyniki Ajencja, sprzedaż lub … 31

Polichno lutego 2011 Zarządzanie sklepami- nie zostawiamy sklepu samemu sobie Cykliczna kontrola sklepów -nadzór nad działalnością sklepu Przemyślane inwestycje- wprowadzamy nowoczesne i sprawdzone rozwiązania Zaplanowany i przestrzegany podział przestrzeni sklepowej - korzystanie ze sprawdzonych rozwiązań Właściwy dobór asortymentu – wymaga centralnego zarządzania Promocje - uczestnictwo w gazetkach, promocjach weekendowych promocjach od producentów i dostawców CDPA – ciągła dostępność poszczególnych asortymentów – trzeba skutecznie tego wymagać Właściwy poziom obsługi -szkolenia personelu w zakresie profesjonalnej obsługi klienta i organizacji pracy Korzystanie z nowoczesnych rozwiązań IT Analityka - sprawna kontrola działalności sklepu Reklama i marketing- wszelkie plakaty, wywieszki, ulotki pełnią w sklepie funkcję cichego sprzedawcy 32

Polichno lutego 2011 Proponujemy zmiany Sklep ma mniej niż 60 m 2 powierzchni Alkoholowy OgólnospożywczyMięsno - wędliniarski Piekarniczy Typ Żabka Salonik prasowy Sklep ma więcej niż 60 m 2 powierzchni Poprawiamy wydajność. Indywidualny program zwiększenia sprzedaży 33

Polichno lutego 2011 Zmiana w połączeniu ze zmianą marki Remodeling sklepu Specjalna akcja otwarciowa Reklama Promocje Degustacje Festyny Konkursy 34

Polichno lutego 2011 Wszystkie prognozy wskazują na to, że w kolejnych latach nastąpi kolejny spadek sklepów małych o powierzchni do 99 m. i nastąpi dalsza ekspansja sklepów wielkopowierzchniowych Badania wskazują, ze wraz z rozwojem rynku i wzrostem świadomości konsumentów sektor sklepów specjalistycznych będzie się rozwijać, coraz więcej ludzi będzie skłonnych zapłacić za jakość, rośnie też świadomość konsumentów, którzy szukają produktów lepszych, zdrowszych, czy o specyficznych właściwościach Musimy wzmocnić zarządzanie i sprzedaż. Kontrolować zmiany zachodzące na rynku i skuteczne reagować wprowadzając nowe rozwiązania jakie wymusza na Nas konkurencja 35

36