Wysoka jakość kształcenia efektem doskonalenia umiejętności kadry pedagogicznej Nr projektu: 2016-1-PL01-KA102-023940 Projekt finansowany przy wsparciu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Program Leonardo da Vinci Nr projektu: PL1-LEO Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
ERASMUS + Program Erasmus + wszedł w życie 1 stycznia 2014 roku. Realizacja programu zaplanowana jest na siedem lat czyli do 2020 roku. Program ma się.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Podstawowe informacje
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Projekt p.t.: „Mobilność i doświadczenie kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy” - realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Końskich.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Projekty zrealizowane w ZS1
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Wysoka jakość kształcenia efektem doskonalenia umiejętności kadry pedagogicznej Nr projektu: PL01-KA Projekt finansowany przy wsparciu.
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
PRAKTYCZNA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

Wysoka jakość kształcenia efektem doskonalenia umiejętności kadry pedagogicznej Nr projektu: 2016-1-PL01-KA102-023940 Projekt finansowany przy wsparciu Komisji Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji realizując projekt ze środków PO WER dofinansowała projekty, które przeszły pozytywnie procedurę selekcji: ocenę formalną i merytoryczną w programie Erasmus+ Kształcenie i Szkolenia Zawodowe, Akcja 1 Mobilność edukacyjna w konkursie w latach 2015 i 2016, ale nie zostały zaakceptowane do realizacji ze względu na wyczerpanie środków finansowych na ten cel (lista rezerwowa).  Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego”  jest realizowany w IV osi priorytetowej Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (PO WER).

PARTNERZY Casa da Educação centrum szkoleniowe zlokalizowane w Lizbonie (Portugalia), działające w celach kształcenia i szkolenia zawodowego. Centrum Kształcenia Praktycznego placówka oświatowa zlokalizowana w Warszawie (Polska), działająca w celach kształcenia i szkolenia zawodowego.

Casa da Educação Stwarza możliwości pracy dla europejskich organizacji kształcenia i szkolenia zawodowego, szkół, nauczycieli i uczniów, w celu ulepszenia ich umiejętności zawodowych i zwiększenia szans na zatrudnienie. Casa da Educação oferuje szeroki wybór dziedzin, w ramach których można odbywać praktykę job shadowing, staże i szkolenia np.: turystyka, hotelarstwo, środowisko, energia odnawialna, administracja, ekonomia, logistyka, kontrola publiczna, informatyka, sport, edukacja, handel, mechanika, mechatronika, gastronomia, stolarstwo, budownictwo, elektryka, elektronika itp. Ponadto Casa da Educação specjalizuje się w rozwoju kapitału ludzkiego dostarczając specjalistyczne usługi w obszarach szkoleń korporacyjnych oraz doradztwa w zakresie zarządzania. Dzięki wsparciu wysoko wykwalifikowanych krajowych i międzynarodowych konsultantów Casa da Educação wykorzystuje elastyczne metodyki pracy oraz bezpośrednio oferuje usługi szkoleniowe dostosowane do rzeczywistych potrzeb każdego odbiorcy. Misją placówki jest być postrzeganym jako globalne przedsiębiorstwo na poziomie międzynarodowym oraz jako lider w rozwijaniu kapitału ludzkiego w sposób długotrwały i zróżnicowany. Dlatego niezwykle istotne jest przewyższanie oczekiwań współpracujących instytucji partnerskich poprzez doskonalenie usług, stale aktualizując je zgodnie z rozwojem rynku światowego oraz podtrzymując wysokiej jakości standardy.

Liczba uczestników Czas trwania projektu 01.09.2016 r. – 31.08.2017 r. 15 W TYM: NAUCZYCIELE PRAKTYCZNEJ NAUKI ZAWODU PRZEDSTAWICIELE MAZOWIECKIEJ OŚWIATY

BUDŻET PROJEKTU 19,470 EUR 82 467,13 PLN

Cele projektu Podwyższenie i nabycie nowych umiejętności zawodowych poprzez praktykę job shadowing z zakresu kształcenia praktycznego młodzieży i kształcenia nauczycieli w portugalskich instytucjach szkolenia zawodowego. Nabycie wiedzy z zakresu szkolnictwa zawodowego w Portugalii ze szczególnym uwzględnieniem różnych form szkolenia praktycznego wspierającego doradztwo zawodowe, a także programów edukacyjnych w Portugalii zapobiegających przedwczesnemu wypadaniu z systemu edukacji. Zwiększenie aktywności i nabycie nowych kompetencji językowych uczestników. Podniesienie świadomości i zrozumienia innych kultur oraz budowanie sieci kontaktów międzynarodowych. Wspieranie potencjału, atrakcyjności i międzynarodowego wymiaru organizacji.

Wybór uczestników Kryteria formalne dot. wyboru uczestników: Jest dyrektorem, wicedyrektorem, kierownikiem bądź nauczycielem, nauczycielką praktycznej nauki zawodu w CKP w obszarze ekonomii, informatyki, budownictwa, stolarstwa, mechaniki pojazdowej, energetyki odnawialnej, elektryki, elektroniki, gastronomii, doradztwa zawodowego, Jest pracownikiem, pracownicą oświaty odpowiedzialnym/odpowiedzialną za szkolenie zawodowe w województwie mazowieckim. Uczy praktycznej nauki zawodu podczas zajęć dydaktycznych z uczniami lub na kwalifikacyjnym kursie zawodowym. Posiada znajomość języka angielskiego w stopniu pozwalającym na komunikowanie się i zostanie pozytywnie oceniony po przeprowadzeniu rozmowy w języku angielskim. Kryteria merytoryczne dot. wyboru uczestników: Wyrażenie chęci uczestniczenia w projekcie i terminowe złożenie formularza zgłoszeniowego. Odpowiednie uzasadnienie motywacji do wyjazdu na praktykę job shadowing. Wykazanie zaangażowania w opracowanie rezultatów projektu oraz w działania z nimi związane przez cały okres realizacji projektu. Opinia dyrektora CKP.

Harmonogram działań Rekrutacja uczestników Listopad/grudzień 2016 r. Przygotowanie językowo-kulturowe uczestników Styczeń 2017 r. Praktyka job shadowing w Portugalii 12 luty 2017 r. – 18 luty 2017 r. Upowszechnianie projektu luty – sierpień 2017 r. - na bieżąco

Przygotowanie językowo-kulturowo-pedagogiczne Kurs z języka angielskiego z uwzględnieniem słownictwa projektowego i branżowego (20 godz.). Przygotowanie kulturowe z zakresu wiedzy o Portugalii i elementami języka portugalskiego (8 godz.). Przygotowanie pedagogiczne (2 godz.).

Praktyki job shadowing w Portugalii Uczestnictwo w praktyce job shadowing z zakresu praktycznej nauki zawodu w Portugalii (Lizbona) w wybranym zawodzie. Zapoznanie się z następującymi tematami: Struktura organizacyjna systemu szkolnictwa w Portugalii. Klastry edukacyjne. Stosowane programy w portugalskiej szkole zawodowej. Rola nauczyciela – specjalisty w szkolnictwie zawodowym. Metody i sposoby pracy dydaktycznej z uczniami w szkole zawodowej.

Praktyki job shadowing w Portugalii Inspirujące formy motywujące uczniów do nauki zawodu. Formy doradztwa zawodowego zapobiegające przedwczesnemu kończeniu nauki. Harmonijna współpraca szkoły zawodowej z rynkiem pracy – praktyki zawodowe. Rola kompetencji miękkich i językowych w portugalskim szkolnictwie zawodowym. Dzieci emigrantów w portugalskiej szkole zawodowej. Uczestnictwo w seminarium zorganizowanym przez portugalskie Ministerstwo Edukacji na temat systemu edukacji w tym szkolnictwie zawodowym. Wymiana doświadczeń i obserwacji z portugalską kadrą pedagogiczną.

Instytucje szkolenia zawodowego, w których odbyły się praktyki job shadowing w Portugalii Centro de Formação Profissional da Indústria Electrónica, Energia, Telecomunicações e Tecnologias da Informação Pólo de Educação e Formação D. João de Castro Rua Jau - Alto de Santo Amaro 1300-312 Lisboa, Portugalia Agrupamento de Escolas de Alcochete Rua da Escola Secundária 2890-066 Alcochete, Portugalia Instituto do Emprego e Formação Profissional Rua de Xabregas 52, 1949-003 Lisboa, Portugalia Escola de Hotelaria e Turismo de Lisboa Rua Saraiva de Carvalho, nº 41, 1269- 099 Lisboa, Portugalia

Efekty projektu Zrealizowanie tygodniowych praktyk job shadowing w wybranym zawodzie w Portugalii. Nabycie wiedzy z zakresu szkolnictwa zawodowego w Portugalii ze szczególnym uwzględnieniem różnych form szkolenia praktycznego wspierającego doradztwo zawodowe, a także programów edukacyjnych w Portugalii zapobiegających przedwczesnemu wypadaniu z systemu edukacji. Potwierdzenie zdobytych umiejętności dokumentem Europass Mobility. Nabycie kompetencji międzykulturowych i nawiązanie partnerskiego dialogu, poszerzenie kompetencji w zakresie pracy zespołowej, przedsiębiorczości, a także umiejętności uczenia się, nauczania młodzieży i dorosłych, rozumowania i rozwiazywania problemów wychowawczych. Umiejętność współpracy w międzynarodowym środowisku i porozumiewanie się w grupie. Rozwój osobisty uczestników.

Efekty projektu Zwiększenie aktywności językowej uczestników. Elastyczne reagowanie na zachodzące zmiany. Wyostrzenie spojrzenia na funkcjonowanie praktycznej nauki zawodu w Polsce na tle portugalskich placówek szkolenia zawodowego. Oszacowanie słabych i mocnych stron kształcenia praktycznego w CKP Warszawa. Zapoznanie się z rzeczywistymi warunkami panującymi w portugalskim szkolnictwie zawodowym zdobywając wiedzę i doświadczenie z zakresu osiągnięć technodydaktycznych, technologii informacyjno- komunikacyjnych, metod pracy z uczniem, a także skutecznego ich wdrożenia.

Efekty projektu Stworzenie we współpracy z WCIES systemu doradztwa zawodowego opierającego się na praktycznej nauce zawodu w CKP. Wdrożenie stworzonego w/w systemu doradztwa zawodowego poprzez udział uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum Zespołu Szkół Integracyjnych nr 75 przy ul. Bartosika w Warszawie oraz dzieci z prywatnego przedszkola „Rośnij z Didasko” przy ul. Siennickiej w Warszawie w spotkaniach pt. „Mali zawodoznawcy”. W ramach spotkań uczniowie zapoznali się z CKP, różnymi zawodami i uczestniczyli w praktycznych zajęciach w pracowni krawieckiej, cukierniczej i budowlanej szyjąc, piekąc i tworząc rozmaite drobiazgi i wypieki, które rozpromienione i z buziami pełnymi uśmiechu mogli zabrać do domu. Stworzenie na bazie zdobytej wiedzy programu profilaktycznego zapobiegającego wczesnemu wypadaniu z systemu edukacji.

Efekty projektu Stworzenie scenariusza zintegrowanych zajęć praktycznych (pracownia spawalnicza, zbrojarska, budowlana) w obszarze zmonitorowanych procesów edukacyjnych w wybranych zawodach. Przeprowadzenie zajęć otwartych z wykorzystaniem stworzonych scenariuszy.

Certyfikacja nabytych umiejętności Dokument Europass Mobility. Imienny Certyfikat uczestnictwa w praktyce job shadowing wystawiony w języku polskim i angielskim przez portugalską organizację przyjmującą CASA da EDUCAÇO.

Upowszechnianie Publikacja na stronie internetowej Centrum Kształcenia Praktycznego Warszawa. Formalne i nieformalne spotkania na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym. Publikacja w formie broszury informacyjnej przedstawiająca osiągnięte rezultaty. Spotkanie prezentujące rezultaty realizowanego projektu.

Dziękuję za uwagę Małgorzata Słowik Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach PO WER z Europejskiego Funduszu Społecznego