WNIOSEK - definicja 1) TO, CO Z CZEGOŚ WYNIKA, WYNIK ROZUMOWANIA, KONKLUZJA; 2) TWIERDZENIE WYPROWADZONE Z INNYCH ZDAŃ UZNANYCH ZA PRAWDZIWE Słownik języka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Jak pisać pracę dyplomową?
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DOTYCZĄCYCH REKLAMY
Autor: Adrianna Dzikielewska
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Adrianna Dzikielewska
Spójność logiczna projektu.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Gdy zostanę MAMĄ… Gdy zostanę TATĄ…
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Studium Przypadku (case study)
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
Zadanie konkursowe nr 4 „Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka,
Zasady wyboru i wytyczne do opisu dobrych praktyk Dr inż. Janusz Adamczyk.
“PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA”
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
w praktyce pedagogicznej
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
Co chcieliśmy osiągnąć?
ROZPRAWKA.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
Czy Samorząd Uczniowski oraz koło PCK mogą być sposobem zaangażowania wielu uczniów w życie szkoły?
Szko ł a Podstawowa nr 65 im. Juliusza S ł owackiego ul. Pojezierska 10, Ł ód ź
Proces tworzenia oprogramowania Proces tworzenia oprogramowania jest zbiorem czynności i związanych z nimi wyników, które prowadzą do powstania produktu.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Modelowanie Kognitywne
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Co to jest spacer edukacyjny?
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Poziom rozszerzony Opracowała Anna Horodelska Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praca w zespole.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
cykliczne projekty edukacyjne z Niemcami
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Tytuł Autor(ka) Wydział/Jednostka … UW
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Zastąp modne wyrazy Niektóre modne wyrazy, warto zastąpić synonimami, bowiem są często używane w błędnym znaczeniu.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Tworzenie wniosków i rekomendacji warsztaty szkoleniowe 24 maja 2017 przygotowała: Anna Karge

WNIOSEK - definicja 1) TO, CO Z CZEGOŚ WYNIKA, WYNIK ROZUMOWANIA, KONKLUZJA; 2) TWIERDZENIE WYPROWADZONE Z INNYCH ZDAŃ UZNANYCH ZA PRAWDZIWE Słownik języka polskiego PWN

REKOMENDACJA - definicja 1) POCHLEBNA, POZYTYWNA OPINIA O KIMŚ/ CZYMŚ, 2) POLECENIE KOGOŚ LUB CZEGOŚ, 3) POZYTYWNA LUB NEGATYWNA OCENA WARTOŚCI SPÓŁKI I JEJ AKCJI, 4) POLECENIE, ZALECENIE, 5) ZBIÓR DOBRYCH PRAKTYK,

DOBRA PRAKTYKA - DZIAŁANIE, KTÓRE PRZYNIOSŁO (PRZYNOSI) KONKRETNE POZYTYWNE REZULTATY, - ZAWIERA POTENCJAŁ INNOWACJI - TRWAŁE I POWTARZALNE - MOŻLIWE DO ZASTOSOWANIA W PODOBNYCH WARUNKACH W INNYM MIEJSCU LUB PRZEZ KOGOŚ INNEGO

PO CO NAM REKOMENDACJE? POWSTAJĄ PO PRZEANALIZOWANIU ZEBRANYCH DANYCH, WNIOSKÓW, ZDEFINIOWANIE PROBLEMU POZWALA ZDECYDOWAĆ, CO TRZEBA POPRAWIĆ I JAKĄ PRAKTYKĘ DO TEGO DOBRAĆ, SŁUŻĄ TEMU, ABY OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA DANE DZIAŁANIE DOSTAŁY INFORMACJE ZWROTNĄ, CO DZIAŁA DOBRZE, A CO NALEŻY POPRAWIĆ, POMYSŁY, PROPOZYCJE ROZWIĄZAŃ DO WDROŻENIA

JAK PISAĆ REKOMENDACJE? OKREŚLIĆ ADRESATA, KTO MOŻE COKOLWIEK ZDZIAŁAĆ W OKREŚLONEJ SFERZE, * TRZEBA ODNOSIĆ SIĘ DO KONKRETNEGO ZAGADNIENIA LUB PROBLEMU I PODAWAĆ ARGUMENTY, * REDAGOWAĆ SZCZEGÓŁOWE DZIAŁANIA (MAŁYMI KROKAMI), * NIE MOŻNA ROBIĆ TAK, ŻE W JEDNEJ REKOMENDACJI ZAPISUJE SIĘ WSZYSTKIE ZALECENIA

JĘZYK REDAGOWANIA REKOMENDACJI POZBAWIONY EMOCJI, ZAZNACZAJĄCY DYSTANS DO SPRAWY, TAKTOWNY, OBIEKTYWNY, ODWOŁUJĄCY SIĘ DO FAKTÓW, UŻYTECZNY, POZBAWIONY SPECJALISTYCZNEGO ŻARGONU, UŻYWAĆ SŁÓW NIENARZUCAJĄCYCH, ZAMIAST TEGO ZASTOSOWAĆ ZWROTY „WARTO, ABY…” DOKŁADNIE OPISUJĄCY PRZYKŁADY POZYTYWNE, NIE „PRZEMYCAĆ” ZŁEJ INFORMACJI POD POZROEM DOBREJ, np. „…jest ok., chociaż… ”

PRZYKŁADY REKOMENDACJI Utrzymać różnorodne formy diagnozowania możliwości edukacyjnych uczniów, aby w sposób efektywny mogły być wykorzystywane w trakcie procesu dydaktyczno– wychowawczego. Utrzymać bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych - kontynuować prowadzenie ciekawych zajęć, które są atrakcyjne dla uczniów i w których chętnie uczestniczą.

W ciągu miesiąca Sekretarz stanu ds W ciągu miesiąca Sekretarz stanu ds. polityki społecznej powinien zająć się zagadnieniem podatności młodocianych na naruszenie nietykalności cielesnej podczas ich przewożenia oraz w czasie długotrwałego transportu lub transportu wykonywanego w późnych godzinach do obiektów sądowych i z powrotem lub między ośrodkami resocjalizacyjnym.  

JAKIE PYTANIA WARTO SOBIE ZADAĆ… 1) Czy rekomendacja dotyczy tylko jednego konkretnego problemu lub zagadnienia? 2) Czy poszczególne działania są w przejrzysty sposób wyróżnione w treści rekomendacji? 3) Czy wszystkie proponowane działania bezpośrednio związane są z przedmiotem rekomendacji?  

4) Czy wdrożenie danej rekomendacji jest możliwe z praktycznego punktu widzenia?   5) Czy istnieją alternatywne lub uzupełniające działania, które można by rekomendować? 6) Czy rekomendacja identyfikuje stan rzeczy pożądany w przyszłości i/lub konkretne działania prowadzące w tym kierunku, a nie zaledwie opisuje problem i wzywa do wprowadzenia zmian?