„DO HISZPANII PO WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
Advertisements

Program Leonardo da Vinci
Akademia przyszłości -program rozwoju Gimnazjum nr 18 im
Proces rekrutacyjny Rekrutacja placówek oraz uczestników/czek będzie prowadzona w Biurze Projektu, które mieści się we Wrocławskim Centrum Doskonalenia.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Projekt „The better teachers the better education process” w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach zrealizowany w ramach.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
"Dobry zawód - pewna przyszłość,
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Program Leonardo da Vinci Nr PL/08/LLP-LdV/IVT/ Wzrost mobilności oraz kwalifikacji zawodowych uczniów.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Szkolenie dla opiekunów Centów
Wstęp Dlaczego zmieniły się zasady rekrutacji do przedszkoli i szkół publicznych? Od dnia 18 stycznia 2014 roku obowiązuje znowelizowana ustawa o systemie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Zagraniczny staż szansą na europejskie kwalifikacje.
SPOTKANIE INFORMACYJNE 7 MAJA 2014
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
STAŻYŚCI NA JĘZYKACH SPOTKANIE INFORMACYJNE 13 PAŹDZIERNIKA 2014 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
„Być hotelarzem w Saragossie i nie tylko…” Praktyki zawodowe.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Projekt numer: ESF – 1 – PL1 – LEO01 – Uczniowie z Malborka wybierają zawody z przyszłością Projekt: „Staże i praktyki zagraniczne dla osób.
P ROGRAM O PERACYJNY K APITAŁ L UDZKI WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW E UROPEJSKIEGO F UNDUSZU S POŁECZNEGO P RIORYTET III W YSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY PODDZIAŁANIE.
Projekt Leonardo da Vinci
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Mobilność techników CE SZANSA szansą na dobry początek kariery zawodowej „Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO W RAMACH PROJEKTU „MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W MAŁOPOLSCE Joanna Szatan-Kenderow.
Jedynymi elementami przemieszczania się między kolejnymi slajdami są ikony umieszczone w prawym dolnym rogu każdego slajdu. lub Zdjęcia: Po kliknięciu.
Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Praktyki zagraniczne w Irlandii. Głównym celem naszego projektu jest: podniesienie umiejętności praktycznych zawodowych uczniów poprzez realizację praktyk.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Od 1 listopada 2015 roku rusza unijny projekt Erasmus+ "Our school is getting international!" G ł ówne cele projektu: podniesienie poziomu kluczowych kompetencji.
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Rekrutacja do klas pierwszych gimnazjum. Weryfikacja dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
Na rok szkolny 2016/2017. Zarządzenia nr 6 z dnia 27 stycznia 2016 r. w sprawie rekrutacji uczniów do publicznych szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny.
DWUJĘZYCZNA OBSŁUGA FIRMY NA POTRZEBY RYNKU MIĘDZYNARODOWEGO Uniwersytet w Białymstoku OFERTA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH.
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
 Dowód osobisty lub paszport  Kartę EKUZ  Telefon - włączony roaming  Ubrania robocze  Dzienniczek praktyk  Słownik budowlany  Przewodnik o Irlandii.
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Kształcenie dualne.
Studiujesz – praktykuj! Program stażowy dla studentów WES
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„Szczęście sprzyja odważnym”
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Europass.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2018/2019
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
Systemy internetowe do obsługi projektów
PRAKTYCZNA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Eurologis. Staże dla uczniów w zagranicznych przedsiębiorstwach 1. 06
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu „uczenie się przez całe życie” – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
Zespół Szkół i Placówek Oświatowych w Skale
Zapis prezentacji:

„DO HISZPANII PO WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI” Projekt realizowany z funduszy programu PO WER

Główne założenia projektu: Trzytygodniowy staż uczniów i absolwentów ZSR CKP w Białymstoku u pracodawców w Granadzie (Hiszpania) w dwóch turach: 28.01.-17.02.2018 (28 osób) w zawodach: technik rolnik, technik mechanizacji rolnictwa, technik weterynarii, technik turystyki wiejskiej. 27.05.- 16.06.2018 (28 osób) w zawodach: technik architektury krajobrazu, technik informatyk, technik obsługi turystycznej,

Główne założenia projektu: 5 - dniowy tydzień praktyk z wolnymi weekendami, W projekcie uczestniczy po 8 uczniów z każdej specjalności (z możliwością dokonania przesunięć w liczbie osób z poszczególnych zawodów), Uczniowie/absolwenci podczas praktyk podlegają opiece 3 opiekunów z naszej szkoły, Praktyki zostaną zaliczone na poczet praktyk zawodowych w danym roku szkolnym (ocenę wystawi opiekun z ZSR CKP w Białymstoku),

Zaświadczenia i certyfikaty: Europass „Mobilność” - dokument ten pozwoli uczestnikom projektu stworzyć portfolio opisujące karierę zawodową, zwiększając szanse jego posiadaczy na krajowym i europejskim rynku pracy (potwierdza on okresy nauki oraz szkolenia w ramach tzw. „europejskiej ścieżki kształcenia”), System ECVET - Europejski system transferu osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym; europejski dokument, który ma na celu wspieranie uczenia się przez całe życie, europejskiej mobilności osób uczących się oraz elastycznych ścieżek kształcenia prowadzących do osiągnięcia kwalifikacji. BHP - wydany przez inspektora lub specjalistę bhp, Kurs pierwszej pomocy - wydany przez uprawnionego ratownika medycznego, Uczestnictwo w projekcie - wydany przez szkołę po zakończeniu trwania projektu (zawiera czas trwania mobilności, miejsce odbywania praktyk oraz zakres nabytych umiejętności), Kurs języka angielskiego - wydany przez szkołę.

Rekrutacja uczestników projektu: Wymagane dokumenty aplikacyjne: CV i list motywacyjny, formularz rekrutacyjny (wypełniany podczas rozmowy kwalifikacyjnej), Termin przyjmowania zgłoszeń do I tury –do 06 października 2017 r. i do II tury- do 19 stycznia 2018 r. Rekruter- mgr Agnieszka Perkowska.

Selekcja uczestników: Etap pierwszy – złożenie kompletnych dokumentów aplikacyjnych (do 29 września 2017 r.), Etap drugi – komisja rekrutacyjna na podstawie złożonych dokumentów, średniej ocen, oceny wychowawcy i pedagoga szkolnego przyznaje punkty; pod uwagę brane są również elementy takie jak: zaangażowanie w życie szkoły, ambicje i wyraźna chęć uczestnictwa w projekcie*, Etap trzeci - rozmowa kwalifikacyjna z uczniami / absolwentami, którzy złożyli dokumenty aplikacyjne, sprawdzająca również znajomość języka angielskiego, przynajmniej w stopniu komunikatywnym (październik 2017 r.), Etap czwarty – wyniki rekrutacji (lista zakwalifikowanych osób oraz lista rezerwowa zostanie wywieszona w październiku 2017)**, * Punkty będą przydzielane zgodnie z regulaminem rekrutacyjnym, który zostanie podany do wiadomości publicznej. ** Rozpatrzenie odwołań- dyrektor ZSR CKP w Białymstoku październik 2017

Przygotowanie uczestników do mobilności: 40-godzinny kurs języka angielskiego, Spotkanie z pedagogiem, psychologiem i policjantem, Zajęcia z zakresu „Pierwszej pomocy w nagłych wypadkach” i BHP, Przygotowanie kulturowe: w celu poznania zwyczajów, tradycji oraz kuchni Hiszpanii i Andaluzji.

Obowiązki uczestników mobilności: Terminowe wypełnianie dokumentów wymaganych w projekcie (m.in. sprawozdanie z odbytego stażu w ciągu 14 dni od powrotu z praktyk, wyrobienie karty EKUZ), Przestrzeganie regulaminu uczestnictwa w projekcie oraz przepisów wewnętrznych zagranicznych pracodawców, Dbałość o jakość mobilności (m.in. aktywne uczestnictwo w kursie języka hiszpańskiego w Andaluzji).

Podróż i wsparcie indywidualne uczestników: Podróż samolotem: 2 dni podróży, 19 dni mobilności, zapewniony transport na i z lotniska (zarówno w Polsce jak i w Hiszpanii), Ubezpieczenie NNW, KL (poszerzone o pracę) oraz OC, Zapewniony transport lokalny w Hiszpanii, Zakwaterowanie i całodzienne wyżywienie w rezydencji położonej w ścisłym centrum Granady, Wycieczki oraz program kulturalno-rozrywkowy, Zapewnione miejsca odbywania staży, Kieszonkowe.

Nie samą pracą i nauką człowiek żyje …

Andaluzja: prowincja Granada

Granada - tu w czasie wolnym od nauki na pewno nie będziesz się nudzić: morze, góry, unikalna architektura Alhambry, a także słynne na całym świecie tapas bary nie zostawią ci na to czasu. Granada jako miasto uniwersyteckie przez cały rok jest też pełna atrakcji kulturalnych w przystępnych cenach.

Erazmus+ w podróży Kompleks pałaców Alhambra de Granada jest jednym z ważniejszych zabytków całej Hiszpanii. Bogactwo arabskich ornamentów w zestawieniu z renesansowym Pałacem Karola V i ogrodami letniej rezydencji Generalife robią niezwykłe wrażenie wizualne, a jednocześnie pozwalają lepiej zrozumieć andaluzyjską mieszankę kultur.

Granada po hiszpańsku znaczy „owoc granatu” - granat stał się symbolem prowincji i klasycznym motywem miejscowej ceramiki. Zabarwiona cygańskimi wpływami tradycja ludowa Granady kusi turystów pełnymi kolorów straganami. Symbolem kultury hiszpańskiej jest także flamenco.

Dziękuję za uwagę i zapraszam do zadawania pytań Dziękuję za uwagę i zapraszam do zadawania pytań!  Zapraszam do składania dokumentów aplikacyjnych i uczestnictwa w projekcie!  Wykonały: mgr Agnieszka Perkowska i Ewa Szorc