Test zaliczeniowy Przykład.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYSZUKIWANIE ZAAWANSOWANE PRZY WYKORZYSTANIU DODATKOWYCH FUNKCJI I OPERATORÓW.
Advertisements

Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
PRACA Z APLIKACJAMI SYSTEM PRZEMIESZCZANIA oraz NADZORU WYROBÓW AKCYZOWYCH EMCS PL 1.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
Literary Reference Center Przewodnik
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Źródła informacji. Społeczeństwo informacyjne społeczeństwo charakteryzujące się przygotowaniem i zdolnością do użytkowania systemów informatycznych,
III SESJA ZIMOWEJ SZKOŁY LEŚNEJ PRZY IBL „Strategia rozwoju lasów i leśnictwa w Polsce do roku 2030” Leśne Centrum Informacji - transfer wiedzy o środowisku.
Repozytoria uczelniane i ich rola w projekcie SYNAT Warszawa Maj 2013 Jak Cię widzą, tak Cię piszą…
MOL NET+ Jak po raz pierwszy zalogować się do katalogu? oraz przykładowe katalogi innych bibliotek oraz biblioteki cyfrowe.
Magdalena Garlińska Generator wniosków o dofinansowanie Program INNOCHEM.
Wprowadzenie do baz danych. Terminologia Specyfika baz danych (1) 1.Trwałość danych –Długi czas życia – kilka, kilkadziesiąt, kilkaset lat –Niezależność.
Dr Agata Michalska-Olek Adwokat Poznań. Art [Umowa spedycji]  § 1.Przez umowę spedycji spedytor zobowiązuje się za wynagrodzeniem w zakresie działalności.
Jak tworzymy katalog alfabetyczny? Oprac.Regina Lewańska.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Krótki przewodnik po bibliotece
System akredytacji AKSES
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Głęboki Internet Źródła informacji skierowującej jako punkty startowe
i otwarta platforma IT Uniwersytet Warszawski (Centrum Deliberacji IS)
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Zespół roboczy ds. otwartego dostępu do publikacji naukowych
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
Wyniki projektu naukowego
Nazwa firmy Plan biznesowy.
Full Text Finder Przegląd Publication Finder
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Sprzedaż produktu lub usługi
Quick Tips Tutorial Jak uzyskać dostęp do raportów EBSCOhost i EBSCO Discovery Service w EBSCOadmin support.ebsco.com.
Konflikt interesów.
Przewodnik Udoskonalanie listy wyników w wyszukiwarce naukowej
Wstęp do Informatyki - Wykład 8
Formularze ewaluacji informacji Tryby oceny
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
PROGRAMY DO KONTROLI RODZICIELSKIEJ
Git - system kontroli wersji
Jak dostosować witrynę internetową usługi Microsoft SharePoint Online
Spotkanie informacyjno-szkoleniowe
Spotkanie informacyjne projektu Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK Zadanie 4 (IINiB)
Jak korzystać z usługi Video s i Raportu Kontaktów
ROLA DYSTRYBUTORA W PROCESIE DOSTARCZANIA INFORMACJI MEDYCZNEJ
P o l i t e c h n i k a K r a k o w s k a Biblioteka Główna / OIN
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Google – sposoby wyszukiwania
Data Management Plan (DMP) w bibliotece. Nowe zadania i narzędzia
Pobranie logo programu Microsoft Partner Network Instrukcja
Cytowania i H-indeks pod kontrolą
SKJ Serwer WWW Michail Mokkas.
CZYNNIK LUDZKI JAKO POTENCJALNE ŹRÓDŁO ZAGROŻEŃ W SYSTEMIE OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH OPRACOWAŁ: ppłk mgr inż. Janusz PARCZEWSKI, tel
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
ETO w Inżynierii Chemicznej
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Wyniki projektu naukowego
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Program na dziś Wprowadzenie Logika prezentacji i artykułu
a silverchair information system
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
PRAKTYKI STUDENCKIE W ECOVIS SYSTEM REWIDENT
Kompetencje informatyczne – III etap edukacyjny
Platforma LearningApps
MONITORING PRASY TAI – krok po kroku….
Polska Platforma Medyczna:
pracę programu Outlook
Platforma LearningApps
Tworzenie dokumentu HTML
Zapis prezentacji:

Test zaliczeniowy Przykład

Metody i kryteria oceniania Test mieszany: wyboru, pytania otwarte 15 pytań/zadań, za każde pytanie można otrzymać max. 2 punkty 27-30: bardzo dobry, 25-26: dobry plus, 21-24: dobry, 18-20: dostateczny plus, 12-17: dostateczny, 11-0: niedostateczny

1. Podaj definicję researchingu. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

1. Podaj definicję researchingu. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. Odpowiedź: Researching to profesjonalne (efektywne), odpłatne wyszukiwanie i udostępnianie danych o wysokiej jakości.

2. Wymień co najmniej 3 zasady kodeksu etyki zawodowej researchera. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

2. Wymień co najmniej 3 zasady kodeksu etyki zawodowej researchera. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. Odpowiedź: Utrzymanie dobrego imienia zawodu poprzez uczciwość, kompetencje i zachowanie poufności. Udzielanie klientom jak najaktualniejszych i najbardziej relewantnych w stosunku do zapytania odpowiedzi, w terminie i za wynagrodzeniem ustalonym uprzednio z klientem. Pomaganie klientom w zrozumieniu wykorzystanych źródeł informacji oraz ustaleniu stopnia ich wiarygodności.

Kodeks etyki zawodowej researchera (brokera informacji) Association of Independent Information Professionals – AIIP Code of Ethical Business Practice (1989 r.), brak polskiego oddziału stowarzyszenia http://www.aiip.org/About/Code-of-Ethical-Business-Practice Utrzymanie dobrego imienia zawodu poprzez uczciwość, kompetencje i zachowanie poufności. Udzielanie klientom jak najaktualniejszych i najbardziej relewantnych w stosunku do zapytania odpowiedzi, w terminie i za wynagrodzeniem ustalonym uprzednio z klientem. Pomaganie klientom w zrozumieniu wykorzystanych źródeł informacji oraz ustaleniu stopnia ich wiarygodności. Przyjmowanie zleceń wyłącznie zgodnych z prawem i nie działających na szkodę zawodu. Dotrzymywanie klauzuli poufności. Szanowanie praw własności intelektualnej. Dotrzymywanie zasad umów licencyjnych i innych kontraktów. Informowanie klientów o zobowiązaniach wynikających z praw własności intelektualnej oraz umów licencyjnych. Utrzymywanie zawodowych kontaktów z bibliotekami i przestrzeganie zasad dostępu do ich zbiorów. Ponoszenie odpowiedzialności za stosowanie się do tego kodeksu przez własnych pracowników. Źródło: http://www.reporterzy.info/272,etyczne-zasady-infobrokeringu.html (30.09.2015)

3. Wymień co najmniej 3 zadania zawodowe researchera wyznaczone w Krajowym standardzie kompetencji zawodowych Broker informacji (researcher) (262204). …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

3. Wymień co najmniej 3 zadania zawodowe researchera wyznaczone w Krajowym standardzie kompetencji zawodowych Broker informacji (researcher) (262204). …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. Odpowiedź: Wyszukiwanie informacji istotnych do zapytania. Dobieranie metody realizacji zlecenia (rozpoznawanie potrzeb informacyjnych, budowanie strategii wyszukiwania i dobierania źródeł). Ocenianie jakości źródeł informacji i selekcja informacji.

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej 2013 Krajowy standard kompetencji zawodowych Broker informacji (researcher) (262204) Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej 2013 Dostęp: http://www.kwalifikacje.praca.gov.pl/dane_kompetencji!browse.action?reload=true, (aby skorzystać z zasobu, należy założyć konto) Zadania zawodowe Wyszukiwanie informacji istotnych do zapytania. Dobieranie metody realizacji zlecenia (rozpoznawanie potrzeb informacyjnych, budowanie strategii wyszukiwania i dobierania źródeł). Ocenianie jakości źródeł informacji i selekcja informacji. Analizowanie źródeł z zastosowaniem metodologii dziedzinowych. Prowadzenie dokumentacji realizacji zlecenia. Tworzenie raportów, baz danych i innych opracowań infobrokerskich. Monitorowanie źródeł informacji i aktualizacja zasobów informacyjnych. Przestrzeganie obowiązujących procedur, przepisów, norm oraz zasad poufności informacji. Organizowanie stanowiska pracy zgodnie z zasadami i przepisami BHP, ochrony ppoż., ergonomii i ochrony środowiska. Źródło: Krajowy standard kompetencji zawodowych Broker informacji (researcher), s.8.

4. Zdefiniuj 4 podstawowe warunki licencji Creative Commons oznaczone poniższymi znakami graficznymi. ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Cztery podstawowe warunki licencji CC Uznanie autorstwa. Wolno kopiować, rozprowadzać, przedstawiać i wykonywać objęty prawem autorskim utwór oraz opracowane na jego podstawie utwory zależne pod warunkiem, że zostanie przywołane nazwisko autora pierwowzoru. Użycie niekomercyjne. Wolno kopiować, rozprowadzać, przedstawiać i wykonywać objęty prawem autorskim utwór oraz opracowane na jego podstawie utwory zależne jedynie do celów niekomercyjnych. Na tych samych warunkach. Wolno rozprowadzać utwory zależne jedynie na licencji identycznej do tej, na jakiej udostępniono utwór oryginalny. Bez utworów zależnych. Wolno kopiować, rozprowadzać, przedstawiać i wykonywać utwór jedynie w jego oryginalnej postaci – tworzenie utworów zależnych nie jest dozwolone.

5. Wskaż co najmniej 3 kryteria oceny informacji (metoda jakościowo-heurystyczna). …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

5. Wskaż co najmniej 3 kryteria oceny informacji (metoda jakościowo-heurystyczna). …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. Odpowiedź: Spójność Autorstwo Odpowiedniość formatu Cel Dostępność Obiektywność Bezpieczeństwo informacji Aktualność Kompletność i dokładność https://researchingh20.wordpress.com/jakosc-informacji/

6. Zdefiniuj poniższe strategie wyszukiwawcze. On the web……………………………………………………………………………………………………………………………………………… Via the web………………………………………………………………………………………………………………………………………………

6. Zdefiniuj poniższe strategie wyszukiwawcze. On the web……………………………………………………………………………………………………………………………………………… Via the web……………………………………………………………………………………………………………………………………………… Odpowiedź: On the web – wyszukiwanie podstawowych informacji, zwykle wykorzystywana jest jedna wyszukiwarka horyzontalna (powierzchniowe zasoby danych), np. Google, Yahoo, Bing, WolframAlpha Via the web – wyszukiwanie złożone/wielowarstwowe/wieloetapowe za pomocą różnych narzędzi wyszukiwawczych, wyszukiwanie w ukrytych zasobach Internetu (głębokie zasoby danych); wymaga znajomości multiwyszukiwarek, wyszukiwarek specjalistycznych, katalogów tematycznych, baz danych, serwisów, zasobów open access; stosuje się w celu eksploracji zasobów naukowych, badawczych, komercyjnych, informacyjnych

7. Uporządkuj etapy strategii The Big 6 Skills (Wielka Szóstka) Wybór optymalnej strategii wyszukiwawczej, pozyskanie informacji z różnych źródeł – ………. Identyfikacja problemu, rzeczywistej potrzeby informacyjnej hipotetycznego klienta – ………. Przetwarzanie informacji: analiza, synteza, tworzenie dokumentów pochodnych – ………. Filtracja: wybór, ocena, wartościowanie, selekcja źródeł i informacji – ………. Udostępnienie informacji/produktu pochodnego w formie i treści odpowiedniej do zapytania klienta – ………. Akredytacja informacji, czyli zapewnienie jakości i wiarygodności – ……….

7. Uporządkuj etapy strategii The Big 6 Skills (Wielka Szóstka) Wybór optymalnej strategii wyszukiwawczej, pozyskanie informacji z różnych źródeł – ………. Identyfikacja problemu, rzeczywistej potrzeby informacyjnej hipotetycznego klienta – ………. Przetwarzanie informacji: analiza, synteza, tworzenie dokumentów pochodnych – ………. Filtracja: wybór, ocena, wartościowanie, selekcja źródeł i informacji – ………. Udostępnienie informacji/produktu pochodnego w formie i treści odpowiedniej do zapytania klienta – ………. Akredytacja informacji, czyli zapewnienie jakości i wiarygodności – ………. Odpowiedź: Identyfikacja problemu, rzeczywistej potrzeby informacyjnej hipotetycznego klienta – 1 Wybór optymalnej strategii wyszukiwawczej, pozyskanie informacji z różnych źródeł – 2 Filtracja: wybór, ocena, wartościowanie, selekcja źródeł i informacji – 3 Przetwarzanie informacji: analiza, synteza, tworzenie dokumentów pochodnych – 4 Akredytacja informacji, czyli zapewnienie jakości i wiarygodności – 5 Udostępnienie informacji/produktu pochodnego w formie i treści odpowiedniej do zapytania klienta – 6

8. Sformułuj następujące kwerendy, korzystając z operatorów algebry Boole’a: Potrzeba informacyjna: informacje na temat miasta lub stanu Nowy Jork – ……………………………………………………………. Potrzeba informacyjna: informacje na temat miasta Nowy Jork – ……………………………………………………………..

8. Sformułuj następujące kwerendy, korzystając z operatorów algebry Boole’a: Potrzeba informacyjna: informacje na temat miasta lub stanu Nowy Jork – ……………………………………………………………. Potrzeba informacyjna: informacje na temat miasta Nowy Jork – …………………………………………………………….. Odpowiedź: Potrzeba informacyjna: informacje na temat miasta lub stanu Nowy Jork – Nowy Jork (miasto OR stan) Potrzeba informacyjna: informacje na temat miasta Nowy Jork – Nowy Jork (miasto NOT stan)

Operatory algebry Boole’a Składnia: termin A AND termin B AND termin C Przykład: Kwerenda: prezydent miasto państwo Wynik: strony zawierające wszystkie wskazane słowa, nie muszą one jednak występować obok siebie i pojawiać się w tej samej kolejności A AND B Koniunkcja (iloczyn/mnożenie) Operator AND – piszemy wielką literą Domyślna reguła logiczna Wynik zawiera elementy z obu zbiorów

Operatory algebry Boole’a Składnia: termin A OR termin B OR termin C Przykład: Kwerenda: prezydent OR miasto OR państwo Wynik: strony zawierające słowo prezydent lub miasto lub państwo Grupowanie słów w wynikach poprzez zastosowanie nawiasu Kwerenda: prezydent (miasto OR państwo) strony odnoszące się do prezydenta miasta lub prezydenta państwa A B OR Sumowanie logiczne Operator OR– piszemy wielką literą Wynik zawiera elementy ze zbioru A lub ze zbioru B

Operatory algebry Boole’a Składnia: termin A termin B NOT termin C Przykład: Kwerenda: prezydent miasto NOT państwo Wynik: strony odnoszące się do prezydenta miasta, wykluczenie stron związanych z prezydentem państwa A AND NOT B B Negowanie logiczne Operator NOT– piszemy wielką literą Wynik zawiera elementy tylko ze zbioru A

9. Sformułuj następujące kwerendy, korzystając z operatorów filtrujących (składnia specjalna): Potrzeba informacyjna: informacje na temat miasta Nowy Jork, pliki w formacie .doc – ……………………………………………………… Potrzeba informacyjna: informacje na temat miasta Nowy Jork, strony z rozszerzeniem .gov – …………………………………………… Potrzeba informacyjna: strony podobne do http://www.ukw.edu.pl/ – …………………………………………………… Potrzeba informacyjna: strony zawierające w swojej treści słowo ekspertyza – ……………………………………………………

9. Sformułuj następujące kwerendy, korzystając z operatorów filtrujących (składnia specjalna): Potrzeba informacyjna: informacje na temat miasta Nowy Jork, pliki w formacie .doc – ……………………………………………………… Potrzeba informacyjna: informacje na temat miasta Nowy Jork, strony z rozszerzeniem .gov – …………………………………………… Potrzeba informacyjna: strony podobne do http://www.ukw.edu.pl/ – …………………………………………………… Potrzeba informacyjna: strony zawierające w swojej treści słowo ekspertyza – …………………………………………………… Odpowiedź: Potrzeba informacyjna: informacje na temat Nowego Jorku, pliki w formacie .doc – Nowy Jork filetype:doc Potrzeba informacyjna: informacje na temat Nowego Jorku, strony z rozszerzeniem .gov – Nowy Jork inurl:gov Potrzeba informacyjna: strony podobne do http://www.ukw.edu.pl/ – related:http://www.ukw.edu.pl/ Potrzeba informacyjna: strony zawierające w swojej treści słowo ekspertyza – intext:ekspertyza

Składnia specjalna intitle: inurl: intext: inanchor: site: link: Uwaga! Między operatorem a terminem nie ma spacji Składnia specjalna Operator filtrujący Składnia/przykład Cel zastosowania intitle: intitle:muzeum – zwraca strony zawierające w tytule strony słowo muzeum ogranicza przeszukiwanie do tytułów stron inurl: inurl:edu – zwraca strony, w których adresie wystąpi rozszerzenie edu wyszukiwanie do adresów stron WWW intext: intext:konserwacja – zwraca strony, w których treści wystąpi słowo konserwacja powoduje przeszukiwanie wyłącznie treści stron, ignoruje hiperłącza, adresy stron i ich tytuły inanchor: inanchor:jacek – zwraca strony, które posiadają w swoich strukturach odsyłacze do stron zawierających w opisie słowo jacek (np. kurski, santorski, kuroń) ogranicza wyszukiwanie do hiperłączy strony (podczas tworzenia hiperłączy poza znacznikami html podawane są opisy), element inanchor: przeszukuje opisy stron site: rekrutacja site:umk.pl – zwraca strony podające zasady rekrutacji na UMK pozwala ograniczyć obszar wyszukiwania do dowolnej witryny lub domeny link: link:tvn24.pl – zwraca strony, które zawierają łącza do serwisu TVN24.pl zwraca listę stron, które zawierają odsyłacze do wskazanego adresu

filetype: related: info: cache: Operator filtrujący Składnia/przykład Cel zastosowania filetype: archiwa filetype:pdf – zwraca strony tematycznie dotyczące archiwów, zapisane w formacie pdf pozwala na wyszukiwanie różnych rodzajów plików related: related:www.umk.pl – zwraca strony podobne do UMK, a więc szkół wyższych wyszukuje strony podobne/pokrewne do wskazanej info: info:www.helion.pl – wyświetlone zostaną odnośniki do stron zawierających kopię strony Wydawnictwa Helion, linki do tej strony i jej podstron oraz strony podobne pozwala wyświetlić hiperłącza do stron zawierających więcej informacji nt. wskazanej strony (poszukiwania obejmują hiperłącza, podstrony, strony zawierające wskazany adres) cache: cache:www.yahoo.com – zwraca archiwalną stronę wyszukiwarki Yahoo! odszukuje kopię strony zaindeksowaną przez Google, nawet jeśli oryginał strony nie jest już dostępny Opracowanie: M. Kowalska http://www.google.pl/intl/pl/help/operators.html

10. Podaj i krótko scharakteryzuj 3 usługi Google, które adresowane są do specjalistów z zakresu wyszukiwania i badania informacji. ……………………………………………………

10. Podaj i krótko scharakteryzuj 3 usługi Google, które adresowane są do specjalistów z zakresu wyszukiwania i badania informacji. …………………………………………………… Odpowiedź: Google Scholar – wyszukiwarka publikacji naukowych Google Trendy – narzędzie służące do badania trendów wyszukiwania Google Twoja Wyszukiwarka – usługa pozwalająca na stworzenie wyszukiwarki tematycznej z filtrowanymi źródłami danych

11. Z jakich podstawowych elementów zbudowany jest rekord publikacji znalezionej w wyszukiwarce Google Książki? ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

11. Z jakich podstawowych elementów zbudowany jest rekord publikacji znalezionej w wyszukiwarce Google Książki? …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. Odpowiedź: Nazwa rekordu; adres rekordu (link skierowujący); autor/autorzy/współautorzy publikacji; data wydania; opis treści publikacji; opcja podglądu fragmentu publikacji lub jej całości; opcja innych wydań publikacji; opcja tłumaczenia strony; ikona publikacji (okładka, strona redaktorska, „zagięta karta” w przypadku opcji podglądu)

Budowa rekordu: Google Książki nazwa rekordu link/adres opcje eksploracji rekordu ikona/okładka z „zagiętą kartą” = podgląd data wydania opis autor współautor

12. Z jakich podstawowych elementów zbudowany jest rekord artykułu znalezionego w wyszukiwarce Google Scholar? ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

12. Z jakich podstawowych elementów zbudowany jest rekord artykułu znalezionego w wyszukiwarce Google Scholar? …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. Odpowiedź: Tytuł artykułu; autor artykułu; tytuł czasopisma, w którym znajduje się artykuł; data wydania; adres źródła artykułu (link skierowujący); informacja o cytowaniu artykułu; opcja powiązanych artykułów; opcja wszystkich wersji artykułu; opcja zacytowania artykułu; opcja zapisania rekordu w Mojej Bibliotece

Budowa rekordu: Google Scholar

13. Wymień 4 opcje filtrujące (zawężanie wyników) w Szukaniu zaawansowanym Google. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

13. Wymień 4 opcje filtrujące (zawężanie wyników) w Szukaniu zaawansowanym Google. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. Odpowiedź: Język; region; zakres czasowy; wybór witryny lub domeny; miejsce występowania hasła; format pliku; typ licencji autorskiej

14. Usługa Wyszukiwanie obrazem w Google Grafika służy wyłącznie do wyszukiwania plików graficznych. Prawda Fałsz

14. Usługa Wyszukiwanie obrazem w Google Grafika służy wyłącznie do wyszukiwania plików graficznych. Prawda Fałsz Odpowiedź: Fałsz – usługa ta pozwala na wyszukiwanie obrazem różnych formatów plików związanych tematycznie z obrazem.

15. Czym jest Graf Wiedzy (Google). …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

15. Czym jest Graf Wiedzy (Google). ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. Odpowiedź: Graf Wiedzy – funkcja wyszukiwania semantycznego, kontekstowego; sieciuje różne formaty i warianty odpowiedzi na zapytanie informacyjne (kwerendę); pozwala na wieloaspektowe eksplorowanie danych; polska wersja pojawiła się w 2013 r.

15. Rozwiń następujące skrótowce: RCIN - …………………………………………………….. FBC - ………………………………………………………. CEON - …………………………………………………….

15. Rozwiń następujące skrótowce: RCIN - …………………………………………………….. FBC - ………………………………………………………. CEON - ……………………………………………………. Odpowiedź: RCIN – Repozytorium Cyfrowe Instytutów Naukowych FBC – Federacja Bibliotek Cyfrowych CEON – Centrum Otwartej Nauki