Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej 2014-2020 dla subregionu ciechanowskiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89) Urząd Marszałkowski.
Advertisements

Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Spotkanie informacyjne PRZEDMIOT DOFINANSOWANIA W RAMACH DZIAŁANIA 11.4 OCHRONA RÓŻNORODNOŚCI BIOLOGICZNEJ REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Informacja na temat stanu prac nad przygotowaniem samorządu województwa do przyszłej perspektywy finansowej UE Toruń, maj 2012 r. Departament.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA Czerwiec 2015r.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
PROGRAM OPERACYJNY „ROZWOJU WOJEWÓDZTW POLSKI WSCHODNIEJ" Warszawa, 30 marca 2006.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Ogólne uwarunkowania i doświadczenia współpracy z samorządami na terenie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu Konferencja „Współpraca Lasów.
Kryteria wyboru projektów w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Nowa perspektywa finansowa Zarys RPO v.1 Toruń, lipiec 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA 2014 – 2020 Realizacja projektów w ramach.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Białystok, Skoncentrowanie na wynikach (ukierunkowanie na rezultaty, koncentracja tematyczna, ramy wykonania) Rezerwa wykonania (6% całkowitej.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA HARMONOGRAM NABORÓW WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W TRYBIE KONKURSOWYM NA 2016 ROK.
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w roku 2014 Jolanta Rudnicka Biuro Ewaluacji Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO r. Departament.
Lokalna Strategia Rozwoju dla obszaru działania LGR „Mòrénka” Adam Rogala Dyrektor Biura Stowarzyszenia Wdzydzko-Charzykowska Lokalna Grupa Rybacka „Mòrénka”
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu siedleckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Siedlce,
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻARY NA LATA
WSPARCIE LOKALNYCH STRATEGII ROZWOJU W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA Warszawa roku.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ciechanowskiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego.
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Głubczyce do roku 2020
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Finansowanie działań związanych z rozwojem selektywnego zbierania odpadów komunalnych - środki unijne Gdańsk, 14 listopada 2016 r. Regionalny Program.
Dofinansowanie UE [PLN]
Wykorzystanie środków unijnych przez powiat działdowski w ramach RPO WiM na lata Planowane nabory w nowej perspektywie Departament.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Nowa perspektywa finansowa Wstępny zarys RPO
Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Formy wspierania przedsiębiorców przez Gminę Wałbrzych
STAN WDRAŻANIA RPO - LUBUSKIE 2020
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Informacja dotycząca realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego za 2014 rok  
Stan realizacji RPO WM na lata wg stanu na r.
Możliwości rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
lokalny PROGRAM REWITALIZACJI GMINY TYCZYN NA LATA
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Możliwości finansowania działań służących poprawie jakości powietrza w Regionalnym Programie Operacyjnym Lubuskie 2020 Zielona Góra, 18 maja 2018 r.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, czerwca 2018 r.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
„Poprawa efektywności systemu ratownictwa medycznego poprzez modernizację i doposażenie Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym.
Postęp wdrażania RPO WSL
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Gdańsk, marca 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Rządowy Program na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Stan realizacji RPO WM wg stanu na r.
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Program rozwoju gminnej
Zapis prezentacji:

Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej 2014-2020 dla subregionu ciechanowskiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ciechanów, 18 lipca 2016 r.

Obszary Strategicznej Interwencji

Regionalne Inwestycje Terytorialne – podstawowe informacje Regionalne Inwestycje Terytorialne (RIT) to mechanizm wprowadzony przez Samorząd Województwa Mazowieckiego skierowany do pięciu subregionów. RIT realizuje politykę rozwoju opisaną w SRWM do 2030 roku skierowaną do OSI. Podstawą RIT jest współpraca JST, która pozwala na kompleksowe, spójne, skoordynowane i skoncentrowane działania prorozwojowe na obszarze danego subregionu. Dokumentem warunkującym realizację projektów w formule RIT są Plany Inwestycyjne dla subregionów objętych OSI-problemowymi.

Regionalne Inwestycje Terytorialne – podstawowe informacje Projekty w ramach Planów Inwestycyjnych muszą posiadać charakter zintegrowany i stanowić logiczną całość. Projekty zintegrowane należy rozumieć jako wiązki projektów realizowane w ramach różnych Planów Inwestycyjnych objętych Programem. Nabór wniosków na projekty wspófinansowane z EFRR wskazane w Planie Inwestycyjnym dla subregionów objętych OSI-problemowymi odbywa się w trybie konkursowym, w tym również poprzez ogłaszanie odrębnych postępowań na wybór inwestycji wynikających z tych Planów Inwestycyjnych. Projekty towarzyszące współfinansowane z EFS będą promowane przyznaniem dodatkowych punktów podczas oceny wniosków projektowych.

Partnerstwo RIT w subregionie ciechanowskim Podstawą realizacji RIT jest współpraca oparta na porozumieniu pomiędzy liderem subregionu – Miastem Ciechanów – a innymi jednostkami samorządu terytorialnego układu przestrzenno-funkcjonalnego, charakteryzującego się wspólnymi uwarunkowaniami, potrzebami i kierunkami rozwoju.

Obszar realizacji Planu Inwestycyjnego dla subregionu ciechanowskiego, wraz z wyszczególnieniem obszarów bezpośredniej realizacji zadań inwestycyjnych mławski m. Ciechanów ciechanowski pułtuski płoński

Niska jakość i przepustowość sieci drogowej; Problemy Obszaru zawarte w Planie Inwestycyjnym dla subregionu ciechanowskiego Objętego OSI problemowymi w ramach Regionalnych Inwestycji Terytorialnych Niska jakość i przepustowość sieci drogowej; Słaba dostępność do usług publicznych; Wysokie bezrobocie na całym obszarze; Niski poziom PKB na mieszkańca; Wzrastający poziom emisji zanieczyszczeń powietrza. 7

Cel główny Planu Inwestycyjnego: Zapewnienie warunków sprzyjających harmonijnemu, zrównoważonemu rozwojowi subregionu ciechanowskiego poprzez zawiązanie partnerstwa mającego na celu wspólne przygotowanie projektów zgłaszanych do realizacji w ramach RIT, przewidzianych do dofinansowania z RPO WM 2014 – 2020.

Ograniczenie niskiej emisji w subregionie ciechanowskim Projekty wiodące I Projekt pod nazwą: Ograniczenie niskiej emisji w subregionie ciechanowskim (kwota: 149 950 000 zł) II Projekt pod nazwą: Poprawa spójności komunikacyjnej, społecznej i gospodarczej subregionu ciechanowskiego (kwota: 145 113 088 zł) Kwota łącznie: 295 063 088 zł

Alokacja środków na zgłoszone projekty Działanie Alokacja w RPO WM (po kursie 4,24) Ciechanów 2.1.1 e-usługi dla Mazowsza 23 320 000 zł   3.1.2 Rozwój mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) 90 312 000 zł 4.2 Efektywność energetyczna 63 923 292 zł 19 600 000 zł 4.3.1 Ścieżki rowerowe oraz parkingi „Parkuj i jedź” 214 864 086 zł 130 350 000 zł 5.3 Dziedzictwo kulturowe – zabytki – preferencja dla RIT 99 979 200 zł 5 000 000 zł  5.3 Dziedzictwo kulturowe – kultura – preferencja dla RIT 51 466 562 zł 11 997 180 zł  6.1 Infrastruktura ochrony zdrowia 94 440 150 zł 6 577 400 zł 6.2 Rewitalizacja obszarów zmarginalizowanych 63 600 000 zł 32 000 000 zł 7.1 Infrastruktura drogowa – drogi wojewódzkie 250 160 000 zł 7.1 Infrastruktura drogowa – drogi lokalne 147 552 000 zł 87 058 508 zł RAZEM 948 171 528 zł 292 563 088zł Projekt główny (I wiązka) 4.3 (50 000 000 zł) Projekt główny (II wiązka) 6.2 (20 000 000 zł)

Działania planowane w ramach I Projektu Wiodącego Działania inwestycyjne wspierające zrównoważoną mobilność miejską, w tym budowa ciągów pieszo-rowerowych, przystanków dla komunikacji miejskiej oraz dróg obwodowych; Działania inwestycyjne obejmujące budowę drogowo-kolejowego węzła przesiadkowego w Ciechanowie; Działania inwestycyjne obejmujące termomodernizacje budynków komunalnych i użyteczności publicznej na obszarze subregionu ciechanowskiego.

Lokalizacja działań planowanych w ramach I Projektu

Działania planowane w ramach II Projektu Wiodącego Działania inwestycyjne obejmujące rewitalizację obszarów zmarginalizowanych i poprawę dostępności do zasobów kultury; Działania inwestycyjne obejmujące przebudowę infrastruktury drogowej dla poprawy spójności komunikacyjnej z siecią drogową TEN-T; Działania inwestycyjne obejmujące swoim zakresem infrastrukturę zdrowotną na terenie subregionu ciechanowskiego.

Lokalizacja działań planowanych w ramach II Projektu Dokładną lokalizację działań realizowanych w ramach II Projektu przedstawiono na mapie. Wyrażam nadzieję, że realizacja zaprezentowanych Państwu dwóch wiązek projektów zawartych w Planie Inwestycyjnym dla Miasta Ostrołęki i Subregionu Ostrołęckiego wyraźne wpłynie na poprawę życia mieszkańców całego subregionu. Wierzę, że poprzez realizację wspomnianego Planu, środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, będą efektywniej wykorzystywane z korzyścią dla Państwa subregionu i całego województwa mazowieckiego.

Uchwała w sprawie przyjęcia Planu Inwestycyjnego

Dziękuję za uwagę