WYNIKI BRANŻOWE
Statystyka branżowa Dane: GUS
Struktura opakowań IV kw. 2004 IV kw. 2005 Butelka 54 % 54 % Puszka 37 % 38 % KEG 9 % 8 % 2004 2005 Puszka 35 % 37 % KEG 11 % 9 % Dane: ZPPP
Rynek krajowy milion Hl 35 30 25 20 15 10 5 1995 1996 1997 1998 1999 +5.1% 30 +1.6% +6.7% +6.8% +5.7% +0.4% 25 +12.9% +9.5% 20 +14.3% milion Hl +9.6% 15 10 5 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 Dane: GUS / ZPPP
Przemysł piwowarski ma znaczący wkład w gospodarkę: zapewnia wpływy do budżetu tworzy miejsca pracy przyczynia się do wzrostu wydatków na konsumpcję jest partnerem dla rządu prowadzi społecznie odpowiedzialny biznes
Wpływy do budżetu Wpływy z akcyzy 2002 2 104, 5 mln zł (szacunki rynkowe) 2002 2 104, 5 mln zł 2003 2 238,8 mln zł 2004 2 410,7 mln zł 2005(I-XI) 2 442,00 mln zł Dane: Ministerstwo Finansów
Wpływy do budżetu Ogółem wpływy do budżetu Akcyza 2,5 mld VAT 2,9 mld CIT 0,2 mld Podatki lokalne 0,4 mld 6,0 mld Dane: ZPPP
Zatrudnienie Branża zapewnia ponad 186 tys. miejsc pracy w pełnym wymiarze godzin Bezpośrednie zatrudnienie w polskich browarach jest szacowane na 15 tys. osób Sektor dostawców stwarza 56 tys. miejsc pracy na pełny etat W gastronomii pracuje ponad 91 tys. osób Sektor detaliczny daje ponad 24 tys. miejsc pracy na pełny etat Branża jest źródłem dochodu dla ok. 0,5 mln gospodarstw domowych Dane: Ernst and Young 2005
Wydatki na konsumpcje Wydatki na piwo w 2005 roku wyniosły ponad 14,5 mld zł Przeciętnie – 92 centy wydane z 1 Euro na towary i usługi pozostaje w kraju Produkcja piwa zwiększyła się 3-krotnie od 1990 roku Zmieniły się preferencje konsumenckie (z alkoholi mocnych na piwo) Dane: Ernst and Young 2005
Partner dla rządu Branży przedstawiono propozycję zaangażowania się i podjęcia merytorycznej współpracy przy analizie systemu podatkowego i parapodatkowego
Społecznie odpowiedzialny biznes Przemysł piwowarski prowadzi kampanie społeczne i inne działania w sferze społecznej odpowiedzialności biznesu