Launch Skody Yeti – Sukces masz w naturze Odwaga w planowaniu mediów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
EURO 2012 w serwisie Media2.pl. jeden z czołowych i najczęściej odwiedzanych serwisów branżowych w Polsce udostępniający najświeższe informacje z rynku.
Advertisements

Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Gdzie szukać pracy???. Znajomi i rodzina Najlepiej mówić wszystkim, dookoła, że szukasz pracy. Osoby znające Cię z dobrej strony mogą udzielić Ci rekomendacji.
Wyszukiwanie zaawansowane w środowisku internetowym Maja Wilczewska-Wojczyszyn.
Jak dzięki mediamikser.pl być bliżej ludzi tworzących rynek mediów i reklamy?
Jak bezpiecznie korzystać
CYBERPRZEMOC.
Województwo pomorskie –
Strategia skutecznego szukania informacji w Internecie
Tworzymy kanały tematyczne odnoszące się do różnych dziedzin życia:
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Zasady bezpieczeństwa w sieci
Po przeprowadzeniu I etapu projektu znaliśmy sytuację społeczności lokalnej na temat segregacji elektroodpadów, dlatego pierwszym krokiem kampanii było.
Babyboom.pl Prezentacja serwisu
OFE Sakiewka - OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY. Target Osoby w wieku lat Osoby w wieku lat Mobilni (komunikacja miejska) Mobilni (komunikacja miejska)
MEDIA TRENDY 2010 TurboDymoMan zawstydza w Internecie Tomasz Broda, Kierownik Zespołu ds. Komunikacji w Internecie Polkomtel SA Mariusz Majewski, Dyrektor.
Oferta działań ambientowych
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Historia reklamy Słowo reklama pochodzi z języka łacińskiego reclamo, reclamare i oznacza ogłaszać, krzyczeć. Najstarsze reklamy pojawiły się w starożytnej.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Zasady bezpiecznego korzystania z internetu
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Jak bezpiecznie korzystać z internetu?
OBECNIE CAŁA POLSKA ŻYJE REKORDOWO WYSOKĄ KUMULACJĄ W NAJPOPULARNIEJSZEJ LOTERII W KRAJU. KAŻDY Z NAS LICZY NA TO, ŻE DZIŚ WIECZOREM TO ON BĘDZIE SKAKAŁ.
Kilka zaleceń ułatwiających wykorzystanie „tradycyjnej” wiedzy o marketingu w planowaniu strategii e-marketingowej. Jerzy Iwanciw - materiał do ćwiczeń.
Bądź bezpieczny w sieci
L. Firma powstała w 2000 r. jako wydawca magazynu Aktivist, a przez kolejne 14 lat sukcesywnie wzbogacała swoje portfolio o kolejne brandy. Valkea Media.
DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE STARTUPY W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Daria Kowalska.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
W świecie bezpiecznego internetu
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
NACZELNA RADA ADWOKACKA -kampania informacyjna „Zapytaj adwokata” Warszawa, kwiecień 2016.
Campaign Effectiveness Study Raport z kampanii reklamowej Miasta Łodzi.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
Towaroznawstwo Grupa 1011 Nr albumu
Need For Speed Hot Pursuit Turbo Dziewczyny
Sony Ericsson Vivaz – Fashion Show
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
INNOWACYJNE AKCJE SPECJALNE i EVENTY
Pantene Aqua Light INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TRESCI VIDEO
Innowacja w planowaniu mediów
„Every Baby is Johnson’s Baby” Najlepsze wykorzystanie kontentu
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
Pasmo filmowe Wiesz Co Dobre
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ listopad – luty 2016
Kategoria: BEST USE OF CONTENT
INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TREŚCI VIDEO
HOOP - Dzień Przytulania
ChupaChuck – wyluzuj! Innowacyjne wykorzystanie Internetu i mediów interaktywnych.
Kategoria: BEST USE OF CONTENT
Discreet Beyonce Przełamywanie schematów komunikacyjnych w danej kategorii produktowej.
Odwaga w planowaniu mediów
Blend-a-med 3D White Fresh – Event otwartości
Okno na Hooptymistyczny świat
Łaciate krowy w mieście
Kategoria:ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
NESCAFE Budzik w iPhone
Mobilna Bankowość Best Use of Content.
Bebilon Mama Wraca Do Pracy
INNOWACYJNE DOTARCIE DO SPECYFICZNEJ GRUPY DOCELOWEJ
Jak znaleźć wycieczkę zagraniczną?
Jak znaleźć wycieczkę zagraniczną?
Innowacyjne wykorzystanie Internetu i mediów interaktywnych
OFENSYWA REKLAMOWA 2015.
REKLAMA INTERNETOWA Katarzyna Czepółkowska. Marketing internetowy ■ Marketing internetowy – forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony.
SEO/SEM – daj się znaleźć użytkownikowi
Zapis prezentacji:

Launch Skody Yeti – Sukces masz w naturze Odwaga w planowaniu mediów

Yeti wkracza do miast - Wyzwania 1a Głównym celem kampanii było zbudowanie świadomości pierwszego w portfolio marki Skoda samochodu z kategorii SUV.

KOMENTARZ LEKTORA 1b Kampania Skoda Yeti 4x4 – Sukces masz w naturze Wyzwaniem tej kampanii było zbudowanie świadomości nowego modelu Skody – Yeti. Jest to pierwszy w portfolio marki Skoda samochód w kategorii SUV. Podeszliśmy do tego zadania w niestandardowy i odważny sposób. Naszym celem było zainteresowanie Yeti i wywołanie naturalnego Word Of Mouth, dlatego kampania została podzielona na 3 fazy. W każdej z faz wykorzystany został inny mix mediów zestawiony w sposób, który jeszcze nigdy nie był wykorzystany do komunikacji samochodu.

Kogo szukał Yeti czyli - do kogo chcieliśmy dotrzeć? 2a Rodzina jest dla mnie ważniejsza niż kariera Nieważny samochód jakim jeżdżę, aby się przemieszczać Spędzanie czasu z rodziną sprawia mi przyjemność Lubię wolność, jaką daje mi podróżowanie samochodem Lubię przebywać blisko natury Gdy polubię jakąś markę, zazwyczaj pozostaję jej wierny(a)

KOMENTARZ LEKTORA 2b Naszą grupą docelową są mieszkańcy dużych miast (powyżej 100 tyś), głównie mężczyźni, w mniejszym stopniu kobiety. Są to osoby, dla których liczą się prawdziwe wartości. Osoby poszukujące niezawodnego samochodu na weekend i na co dzień, aby spędzać swój wolny czas z rodziną blisko natury. Są to głównie pragmatycy, do których niełatwo trafić w standardowy sposób.

Teaser – Cała Polska szuka Yeti 3a Relacja naocznego świadka pojawia się w gazecie Nagroda za znalezienie Yeti Do poszukiwań włącza się cała Polska

KOMENTARZ LEKTORA 3b Pierwszą fazą kampanii była faza teaserowa wykorzystująca narzędzia viralowe – miały na celu wytworzenie szumu wokół marki. Ożywiliśmy legendę o Yeti i zaangażowaliśmy ludzi do poszukiwania tego stwora w górach. Jedna z gazet zaoferowała nawet nagrodę w wysokości 100 tyś za znalezienie Yeti. Założeniem tych działań było wywołanie w ludziach podatności na słowo Yeti – aby po wprowadzeniu byli już nim zainteresowani. Efektem tej fazy było ponad 50 relacji w gazetach, polskich i zagranicznych portalach internetowych oraz szereg międzynarodowych publikacji mediowych. Nawet tak szanowany portal jak BBC umieścił wzmiankę o naszym Yeti.

Cała prawda o Yeti 4a Wchodząc do zoo widzimy drogowskaz Odsłonięcie klatek z Yeti Interakcja z Yetim Duże zainteresowanie ludzi Yeti

KOMENTARZ LEKTORA 4b II etapem była faza demaskująca prowadząca do spektakularnej premiery nowego modelu Skody. Połączyliśmy tutaj element zaskoczenia oraz zabawy. Prezentacja samochodu nastąpiła w ogrodach zoologicznych w największych miastach w Polsce. O całej akcji informowaliśmy w prasie oraz w Internecie. Do przeprowadzenia akcji wybraliśmy zoo, ponieważ nasza grupa docelowa ceni sobie wysoko rodzinne wartości i właśnie tam można ich spotkać z dziećmi. Akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem i mnóstwo ludzi odwiedzało klatki z Yeti w zoo.

Zdobądź prawdziwe informacje o Yeti 5a Zdobądź Yeti! Spot telewizyjny: Wygoogluj Yeti! Było to innowacyjne podejście, ponieważ angażowało i wywoływało akcję. Kampania AdWords w przeglądarce była dopełnieniem kampanii telewizyjnej.

KOMENTARZ LEKTORA 5b Ostatnim etapem była faza promocyjna - regularna kampania multimediowa z wykorzystaniem telewizji, prasy, outdooru, Internetu oraz ambientu. Niestandardowym elementem tego etapu jest końcówka spotu reklamowego - po raz pierwszy na polskim rynku bezpośrednio odsyła do wyszukiwarki internetowej, a nie bazuje na budowie świadomości dedykowanego adresu internetowego. Równocześnie na stronach Google emitowana była reklama Adwords kierująca bezpośrednio internautów do konkursu i strony promocyjnej. Taka kampania sprowokowała konkurentów i na początku można było zauważyć, że umieszczali na swoich stronach reklamowych słowo Yeti, aby podpiąć się pod wysokie wyniki wyszukiwania, które ono generowało.

Wyniki kampanii 6a

KOMENTARZ LEKTORA 6b Możemy mówić o Efekcie Yeti-wolumen wyszukań Wygraj Yeti urósł wyprzedzając zapytania o bilety lotnicze (jedno z najpopularniejszych zapytań w googlu). Wykorzystaliśmy nowo zaobserwowany trend współkonsumpcji mediów. Zintegrowanie telewizji z Internetem przyniosło rezultaty-zapewniło ruch na stronie konkursowej i wywołało burzliwą dyskusję. Statystyki oglądalności potwierdzają sukces kampanii. W kilka dni stronę konkursową odwiedziło ponad 100 000 unikalnych użytkowników. Buzz wokół akcji wywołany przez specjalistów i blogerów przysporzył jedynie impetu i informacja o Yeti trafiła bezpośrednio do grupy docelowej. Dzięki temu szumowi udało nam się przebić do świadomości konsumenta z marką, która wprowadziła pierwszy model w kategorii SUV.