Gildia Testowa Sposób na koordynację testów w „dużym scrumie”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Agile w praktyce, czyli jak to robimy naprawdę
Advertisements

Praca w zespole Tomasz Filipionek.
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania
Role w zespole projektowym
Metodyki prowadzenia projektów - SCRUM
FIT Środowisko Testów Integracyjnych
Projektowanie Aplikacji Komputerowych
Partycypacja pracowników w procesie zarządzania personelem w Urzędzie Gminy Tarnowo Podgórne rozwiązania.
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Zbieranie wymagań Analiza systemów informatycznych Wykład.
Wymagania jakości w Agile Programming
Dalsze elementy metodologii projektowania. Naszym celem jest...
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
co daje, kiedy jest potrzebne i jak je zaimplementować mimo oporów?
Adam Gabryś , v1.1,
Innowacje organizacyjne w usługach
Kandydat na Wiceprzewodniczącego ds. HR
Zarządzanie projektami IT
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
GRYWALIZACJA W PROCESIE ROZWOJU KOMPETENCJI I EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Microsoft Solution Framework
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Magdalena kurzyńska Sławomir Kwasiborski
Sponsorzy konferencji: Patronat konferencji: : Organizator: : Partnerzy konferencji: Koordynacja i dbanie o spójność terminologiczną w dużych projektach.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Odyseja umysłu w Gimnazjum nr 3 w roku szkolnym 2010/2011 Prowadząca (Trener) Dorota Michałowska.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Dzień z życia Product Ownera w Tablica.pl
Metodyki wytwarzania i utrzymywania aplikacji
„Top Model Współpracy w Województwie Pomorskim” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Bazy i Systemy Bankowe Sp. z o.o. ul. Kasprzaka 3, 85 – 321 Bydgoszcz
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Waterfall model.
Zarządzanie zagrożeniami
ŁUKASZ DZWONKOWSKI Modele zwinne i ekstremalne. Podejście tradycyjne
Proces tworzenia oprogramowania Proces tworzenia oprogramowania jest zbiorem czynności i związanych z nimi wyników, które prowadzą do powstania produktu.
Agile Manifesto Manifest Zwinnego Wytwarzania Oprogramowania
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
Artur Milewski SCRUM.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
7/1/ Projektowanie Aplikacji Komputerowych Piotr Górczyński Cykl życia systemu.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Strategia rozwoju PFWB Najważniejsze informacje Walne Zgromadzenie r.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
 Współpraca pomiędzy medycyną i psychologią  Podejście systemowe i psychoanalityczne  Partnerstwo  Akceptacja i dostępność  Za kryzysem psychicznym.
Wstęp do systemów informatycznych Scrum – praca w małych zespołach.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Analiza skuteczności lokalnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie z perspektywy pomocy społecznej Barbara Kowalczyk Katarzyna Rys Na podstawie.
T ESTY JEDNOSTKOWE W C# Alicja Majka, A GENDA Wprowadzenie do środowiska Czym są testy jednostkowe i po co je stosować? XUnit, NUnit Pokrycie.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zarządzanie Procesami mgr Natalia Płomińska. Dziesięć kroków doskonalenia procesów (Page 2010)  1. Sporządź listę procesów  2. Wybierz proces i przygotuj.
Innowacyjne metody zarządzania jakością oprogramowania Przeglądy oprogramowania i standard IEEE 1028 Bartosz Michalik
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”. Debaty oświatowe a zasady konsultacji publicznych.
Od (web)aplikacji biznesowych po (web)game dev Testowanie i spełnianie oczekiwań.
Organizacja zespołu w różnych metodykach zarządzania projektami
Agile Programming a jakość
Scrum z perspektywy testera
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
Równościowe zarządzanie projektem
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Raport po ocenie 360° - fragment
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół wspierający
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół konsultantów
Zapis prezentacji:

Gildia Testowa Sposób na koordynację testów w „dużym scrumie” Dorota Sternalska

Kim jestem Zawodowo: Scrum Master Herszt gildii testowej Prywatnie: Podróże

AGENDA Tester – osoba z perspektywą testową Duży scrum Po co nam tester w zespole scrumowym Duży scrum 3, 4 ... 9 zespołów scrumowych. AGENDA Gildia testowa od kuchni Gildia organizacyjnie i w czasie pracy. Wyzwania na przyszłość Co dalej...?

Podróż w czasie

OSOBNO ZESPÓŁ 1 ZESPÓŁ 2 ZESPÓŁ 3 ZESPÓŁ 4 ZESPÓŁ 5 1 SCRUM BEZ TESTERA ZESPÓŁ 2 DOCHODZĄCY ZESPÓŁ 3 JEST TESTER ZESPÓŁ 4 1 SCRUM ZESPÓŁ 5 PERSPEKTYWA 5

Zespół 1: Osobno

Zespół 1: Osobno Długie wydania Różne cele Brak synchronizacji Strategia testów Różnorodne testy Perspektywa klienta

Zespół 2: Bez testera

Zespół 2: Bez testera Skupienie na implementacji, brak czasu na testy Mała różnorodność testów Brak strategii Deweloperzy testują Na koniec sprintu coś działa

Zespół 3: Tester „dochodzący”

Zespół 3: Tester „dochodzący” Nie uczestniczy w bieżącej pracy Nie zna ustaleń dotyczących funkcjonalności Nie jest na 100% w żadnym zespole Perspektywa testera/klienta

Zespół 4: Jest tester

Zespół 4: Jest tester Tylko tester testuje Brak czasu na testowanie Perspektywa testera Różne testy Na koniec sprintu coś działa

Zespół 5: Osobny zespół tylko do testów

Zespół 5: Jeden scrum tylko do testów Długi feedback – 2 sprinty Testowanie nieaktualnej implementacji Testerzy nie uczestniczą w definiowaniu wymagań Strategia testowa Osoby zajmujące się testowaniem w jednym zespole Perspektywa klienta

Co dalej?

OSOBNO 1 2 3 4 1 SCRUM 5 Perspektywa klienta BEZ TESTERA Deweloperzy testują 2 DOCHODZĄCY - - - 3 JEST TESTER Testy w zespole w sprincie Najważniejsze rzeczy dla nas to: Tester w zespole Strategia + plan Deweloperzy testuja Najbliżej 2 i 4 Podejść inaczej do problemu 4 1 SCRUM Strategia i plan 5 17

Tester – osoba z perspektywą testową 01 Strategia, plan testów 02 Perspektywa klienta + interakcje Co ma z tego klient Patrzy na produkt jako całość Edukacja Integracja innymi produktami Uczestniczy w zbieraniu wymagań 03 Dobre testerskie praktyki

Zespół DOŚWIADCZENIE KLIENT JAKOŚĆ NAZWA Nazwa Czy może być programista? Czy tylko ta osoba za jakość? Większość zespołów w pogodni za funkcjonalnościami... Deweloperzy nie są skłonni do przeprowadzania testów W ten sposób doszliśmy do tego, że chcemy aby w każdym zespole była osoba z perspektywą Podzieliliśmy na 8 zespołów JAKOŚĆ

Wyzwania 3, 4 ... 9 zespołów scrumowych Wspólne środowisko do testów automatycznych Testy wydania: wydajnościowe, regresja, migracja itp. Jedno podejście: spójna strategia testowa, wczesne wychwytywanie zależności Gildia testowa Produkt szybko się rozrasta Stanęliśmy przed wyzwaniem jak to skoordynować Te same narzędzia Testy pisane tak samo – wspólny deployment, jedne wyniki Ktoś powinien je zdefiniować Jak chcemy testować W ten sposób stworzyliśmy gildię – wirtualny zespół Nazewnictwo! W skład której wchodzą wszystkie osoby z perspektywą testową ze wszystkich zespołów scrumowych

Gildia Testowa od kuchni Definiuje regresję na podstawie analizy wpływów, definiuje zakres testów interakcji Dodatkowe testy do wykonania w sprintach 1 Pilnuje, aby rozwój środowiska do testów automatycznych był w jednym kierunku. Definiuje ulepszenia dla środowiska i testów. Testy automatyczne 2 Definiuje strategię testową oraz planuje testy produktu w danym wydaniu. Testy całego produktu 3 Gilida powinna koordynować pracę związaną z testami TESTY 1: Część duzego systemu Testy po sprincie Częśc z tych testów jest wykonywana manualnie Omawiamy na spotkaniach gildii co kto implementuje, szukamy interakcji AUTOMATY: Problem na poczatku Dzięki zmianom częściej niż na noc TESTY 2: Na początku releasu plan Kontakt z testami systemowymi EDUKACJA: Z obszarów dotyczących jakości, testowania i spojrzenia z perspektywy klienta Uświadamianie dlaczego testowanie jest ważne Przedszkolanka ;) Robi review specyfikacji, map myśli do testów eksploracyjnych. Pomaga w podejmowaniu decyzji w pojedynczych scrumach Wzajemna pomoc i edukacja 4

Gildia testowa - organizacyjnie Lista mailingowa Grupa na hangoucie Strona intranetowa Kontakt Raz w tygodniu Każdy ma wpływ na agendę Sprawy bieżące, burze mózgów Spotkania Uczestniczy w SOS planingu Zarządza backlogiem Koordynuje pracę Herszt gildii Spotkaia otwarte Na spotkaniach całego zespołu Na standupach W mailach Komunikacja

Gildiowe standardy w zespołach Specyfikacje przez przykłady (Specification by example) Testy eksploracyjne Testing DOJO Jak wygląda nasza praca i co robią członkowie gildii? Wymysliliśmy kilka rzeczy które każdy zespół musi przestrzegać Cel: śwaidomośći, zaangażowanie, tworzenie wymagań Na początku tworzymy specyfikacje, PO + zespół. ZANIM zaczniemy kodować Specflow + C#, wyniki jenkins + excel, jira... Rezygnacja z wymagań EKSPLORACJA: Do każdego epika Pod kontrolą wersji razem z wynikami Xmind DOJO: Testowanie w parach Zapraszamy inne osoby Zapisujemy na tablicy, analiza później SPOTKANIA Aktywne uczestnictwo Komunikaty gildia – zespół AUTOMATY: Usprawnienia Framework Zmiany w środowisku - akceptacja Spotkania scrumowe i spotkania gildii Środowisko automatyczne

Manifest Przygotowanie strategii testowej Identyfikowanie interakcji pomiędzy funkcjonalnościami Trzymanie perspektywy klienta Pilnowanie środowiska automatycznego Nadzorowanie i pilnowanie tworzenia narzędzi testowych Definiowanie dodatkowych zadań testerskich Edukowanie i innowacje w testach

Wyzwań ciąg dalszy Komunikacja 01 Wspólny cel 02 Edukacja 03 9 zespołów scrumowych... Ustalenia ze spotkań gildii Komunikacja 01 Proaktywność DoD Wspólny cel 02 Implementacja się rozpływa Jedna osoba kontra 8 deweloperów – prosto wrócić do innego modelu Siła nawyku Charles Duhigg Ważne rzeczy: nie bójmy się zmian i korzystajmy z doświadczeń 03 Po co w ogóle nam testy? Edukacja

Dziękuję za uwagę ? Kontakt: d.sternalska@gmail.com ? ? ?