Mów mi „Mistrzu”! Czy z sierotki da się zrobić „urodzonego handlowca”? Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon Projekt dofinansowany Edycja 2017 Mów mi „Mistrzu”! Czy z sierotki da się zrobić „urodzonego handlowca”?
Kosztowne hobby, kredyt we frankach i podglądanie najlepszych, czyli o prawdziwych powodach, które robią z kogoś dobrego handlowca, szefa, człowieka! Nauczenie ludzi bycia mistrzowskim w swoim zajęciu jest stosunkowo proste, gdy samemu jest się rzeczywiście mistrzem praktyki, a uczeń ma prawdziwą motywację I szef, i handlowiec bez pasji, hobby, motywacji zawsze będzie pracował ze stratą dla efektu!
Jakim cudem da się błyskawicznie zmienić zespół i wykorzystać jego energię? Uczę w bardzo prosty a skuteczny sposób odpowiedzialności! Pewnie już wiesz, że najważniejszą rzeczą, za którą odpowiadasz w życiu są Twoje reakcje emocjonalne i własne życie – to nie inni Cię wkurwiają…, to… Jeśli to nie Ty odpowiadasz za efekt swojej pracy, to kto? A skoro nie ty, to nie masz żadnego wpływu na wynik. Jeśli nie masz wpływu na wynik, jesteś marionetką! To nie ja – to inni. To nie ja – to… Jeśli twierdzisz, że nie masz na coś wpływu, to tym samym pozwalasz, by to coś kierowało Tobą!
Kiedyś powalił mnie prosty i genialny tekst Briana Tracy: Jeśli coś ci w życiu nie odpowiada, to po prostu zmień to, biorąc za to pełną odpowiedzialność! Pamiętaj! Masz wpływ tylko na to, za co jesteś gotów wziąć odpowiedzialność! Za to wszystko pozostałe kieruje niestety Tobą!
Wykres Gantta i szaleństwo zmiany celów, czyli o problemach pracowników ze swoimi szefami
Co da się spieprzyć, zanim się zacznie? Czyli o magii prospectingu! Jak Twój zespół nauczyć wreszcie, że największym marnowaniem czasu jest praca, do której nie znajdują czasu, by się przygotować i właściwie ją zorganizować! Jak dobierasz klientów i kolejność działań? Tylko nieliczni pracują z głową!
O sztuce dopasowania, które ratuje nie tylko relacje!
Czy facet potrafi sprzedawać kobiecie, a kobieta mężczyźnie? Jak płeć mózgu determinuje sprzedaż? Czy kobietom i mężczyznom trzeba inaczej sprzedawać? A Jeden oddech zabija sprzedaż? Kobieta kupuje węchem, uszami, dotykiem i oczami. Musi odpowiadać na pytania, by zrozumieć! Mężczyzna kupuje rękami, ruchem i oczami. Musi się coś dziać, by się czuli przekonani.
W jaki sposób korzystasz z tego, że to ruch jest głównym zmysłem sprzedaży?
Gra pozawerbalna, o której większość ma nikłe pojęcie, a aż daje ponad 83% efektu sprzedaży Gesty, rekwizyty, postawa ciała, podsuwane obrazy, świadome i nieświadome oddziaływanie na słuch, węch, dotyk, komunikacja emocjonalna, tempo, ruchy, kotwiczenie cudzych emocji i setki innych sposobów dają więcej w sprzedaży od całego gadania!
Presupozycje, obrazy i żart, czyli narzędzia zbyt rzadko używane Każdy obraz emocjonalny, także werbalny, mówi więcej niż treści abstrakcyjne! Większość nie umie używać do skutecznej sugestii ani słów, ani skojarzeń, ani języka obrazów i rozluźniających żartów – a Ty robisz to po mistrzowsku? Przecież tego da się nauczyć!
Przeciw nudzie, czyli sztuka skupienia uwagi, zaciekawiania i zaskakiwania Jeśli to co robisz, mówisz, jest nudne dla klienta, pracownika, partnera, to przegrasz nawet, gdy podajesz najmądrzejsze i najbardziej atrakcyjne treści!
Jak sobie radzić z dziwactwami, a zwłaszcza z agresją klientów? Tobie to zachowanie wydaje się często nienormalne. Dla niego to zwykły wyraz przeżywanych emocji. Może on Ciebie też ma za odmieńca i dziwaka?
Kontraktowanie, czyli cudowne narzędzie skutecznych kontaktów
4 proste modele pracy gwarantujące efektywne zmiany Jak najczęściej buduję skuteczny model zmian w zespole? Cztery sposoby: 1. Wykorzystujemy niezadowolenie, narzekanie, by uzyskać energię niezbędną do zmian i zamieniamy je w dobre projekty. 2. Ustawiamy wspólnie priorytety i usuwamy nieefektywne działania wychodząc od mocno rozszerzonej zasady Pareto. 3. Startujemy od uporządkowania organizacji czasu i pracy. 4. Niekonwencjonalnie a skutecznie uczę technik sprzedaży.
Dziękuję dr Mariusz Salamon Salamon Consulting ms@salamon.pl www.salamon.pl za koordynację działań w Państwa branży odpowiada wiceprezes ds. sprzedaży Łukasz Pietras lp@salamon.pl , tel. 53 53 00 214 Salamon Consulting: Szkolisz się tak skutecznie, że kochasz to, co robisz 16