„Uzależnienie od gier komputerowych i Internetu”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kiedy, jak i dlaczego komputer uzależnia?
Advertisements

Dzień bezpiecznego Internetu 2011
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
Program Bezpieczeństwo w sieci
„Moje dziecko i Internet”
7 punktów Kodeksu 2.0.
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
KOMPUTER Narzędzie, które mnie kształci i rozwija
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Kodeks 2.0 Szkoła Podstawowa nr 3 im. M. Konopnickiej Krosno r. szk. 2012/2013.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Jak zapewnić bezpieczeństwo i zabawę w grach wideo Bezpieczeństwo dzieci podczas gier internetowych porady dla rodziców.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Opracowanie: Barbara Ptak Joanna Bazgier
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
PROGRAMY SPOTYKANE W ŻYCIU CODZIENNYM
Źródła informacji w Bibliotece szkolnej
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
INTERNET 10 PORAD DLA RODZICA.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Szkoła Podstawowa Nr 3 w Słupcy Uczniowie klas III
Ankieta była anonimowa i objęła 80 Rodziców
KLASOWY KODEKS 2.0 KLASA V e ROK SZKOLNY 2013/2014
Bezpieczni w komputerowym świecie
Kontrola rodzicielska
Czy to już uzależnienie?
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Autor: Justyna Radomska
Komputery dla uczniów w czytelni służą zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, informacyjnych oraz przygotowaniu do swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie.
SZANSE I ZAGROŻENIA INTERNETU
Szkoła z klasą 2.0 Martyna Pietrowicz.
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
Kodeks 2.0 „Szkoła z klasą 2.0” ma na celu wprowadzenie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno - komunikacyjnych w edukacji.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Bezpieczny w internecie każdego dnia
Zasady bezpieczeństwa w Internecie
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
Szkoła z klasą 2.0 czyli TIK wśród nas
Nowe technologie w edukacji
OBRAZKOWY KODEKS 2.0 Klasa IIC
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Zasady bezpiecznego korzystania z internetu
Ankieta „Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci?”. Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci? W badaniu ankietowym przeprowadzonym w kwietniu 2014 r. wzięło udział.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Jak bezpiecznie korzystać z internetu?
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Czy to już uzależnienie?
KOMPUTER I INTERNET.
Bez tajemnic” Wojciech Korthals klasa „0” Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Żelistrzewie.
Projekt z zakresu profilaktyki. Uczniowie klasy IIA Kamil Gwara Daniel Cichaczewski Konrad Gutowski Projekt wykonany pod opieką pedagoga Magdaleny Durki.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Debata szkolna Zestawienie Odpowiedzi na pytania udzielone przez uczniów klas I-VI (SP7 Głogów)
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Aleksander Kuliński klasa II A
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
TIK w szkole.
Szkolny Kodeks 2.0  .
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Zapis prezentacji:

„Uzależnienie od gier komputerowych i Internetu” Małgorzata Olczyk

Plan zebrania: Przedstawienie zastosowania komputera, jako narzędzia edukacyjnego. Omówienie wyników ankiet naszych uczniów. Wykaz gier najpopularniejszych w naszej szkole. Zdjęcia z gier popularnych w naszej szkole. Pokaz opakowania złej i dobrej gry. Dane o uzależnieniach polskich i zagranicznych uczniów.

1. Przedstawienie zastosowania komputera, jako narzędzia edukacyjnego. Płyta CD lub DVD Słowniki językowe, Encyklopedie, Podręczniki multimedialne, Lektury, Gry edukacyjne.

1. Przedstawienie zastosowania komputera, jako narzędzia edukacyjnego. Prezentacja prac uczniów Paint – „Wiosna” Word – Książka pt. „Matematyczny Świat” Excel – Dane w tabelach i na wykresach Power Point – prezentacja „O mnie”

1. Przedstawienie zastosowania komputera, jako narzędzia edukacyjnego. Programy użytkowe dostępne gry Internetowe (pasjans, szachy, puzzle, językowe, matematyczne, logiczne), darmowe programy (Mistrz klawiatury, Karta rowerowa, Dyktanda), OpenOffice, Do tworzenia stron www,

2. Omówienie wyników ankiet naszych uczniów.

2. Omówienie wyników ankiet naszych uczniów.

2. Omówienie wyników ankiet naszych uczniów.

2. Omówienie wyników ankiet naszych uczniów.

2. Omówienie wyników ankiet naszych uczniów.

2. Omówienie wyników ankiet naszych uczniów.

2. Omówienie wyników ankiet naszych uczniów.

2. Omówienie wyników ankiet naszych uczniów.

Ważne odpowiedzi !!! Czy rodzice pozwalają Ci codziennie grać w gry komputerowe? TAK 50% TAK 65% Czy rodzice wiedzą w jakie gry grasz? TAK 62% TAK 75% Czy rodzice pozwalają Ci codziennie korzystać z Internetu? TAK 64% TAK 60% Czy rodzice kontrolują Cię, gdy korzystasz z Internetu? NIE 63% NIE 60%

3. Wykaz gier najpopularniejszych w naszej szkole. Hitman krwawa forsa, GTA, Call of duty, Colin, Mario, Milionerzy, Icy tower, The Sims, Ubieranki, Wizaż

4. Zdjęcia z gier popularnych w naszej szkole.

5. Pokaz opakowania złej i dobrej gry.

6. Dane o uzależnieniach polskich i zagranicznych uczniów. Profesor Charlton chce, abyśmy zdawali sobie sprawę z dewastującego wpływu jaki ma uzależnienie od gier. „Uzależnienie może wyniszczyć graczom potrzeby pracy, domu i życia towarzyskiego". W ankiecie przeprowadzonej przez Charltona: 50% przyznało, że nie wysypia się prawidłowo, 40% - ich życie koleżeńskie ucierpiało, 40% - czas spędzany przed komputerem jest powodem sporów z domownikami, 35% - zrezygnowali z posiłków na rzecz nieodstępywania komputera, 35% - gry komputerowe odbijają się na ich ocenach w szkole i życiu zawodowym. 75%  polskich dzieciaków czuje dumę, gdy są liderami w grach komputerowych.

6. Dane o uzależnieniach polskich i zagranicznych uczniów. Już ośmiolatki mają swój osobisty komputer. EUROPA POLSKA 92% 3 razy w tyg. 96% 57% codziennie 72% Co 4 dziecko - kontaktuje się w Internecie z nieznajomymi Co 7 dziecko - widziało w sieci materiały związane z seksem Co 14 dziecko - spotkało się twarzą w twarz z nieznajomym poznanym przez Internet. 75%  polskich dzieciaków czuje dumę, gdy są liderami w grach komputerowych.

DOBRE RADY Rozmawiać z dzieckiem, Nagradzać je i chwalić, Wspólne grać lub uczyć się przy komputerze, Kontrolować, co dziecko robi przy komputerze, Umieścić komputer we wspólnym pokoju i obserwować twarz dziecka, Ustalić zasady korzystania z domowego komputera,

KONIEC Dziękuję za uwagę