Dni wstępne Wydział Elektroniki Mikrosystemów i Fotoniki MECHATRONIKA ELETRONIKA I TELEKOMUNIKACJA 25, 26 września 2017
WŁADZE WYDZIAŁU DZIEKAN dr hab. inż. Rafał Walczak, prof. PWr PRODZIEKAN DS. OGÓLNYCH dr hab. inż. Jarosław Domaradzki, prof. PWr PRODZIEKAN DS. DYDAKTYKI dr inż. Waldemar Oleszkiewicz PRODZIEKAN DS. STUDENCKICH dr inż. Artur Wiatrowski
PROGRAM 1. POWITANIE 2. WYSTĄPIENIE DZIEKANA 3. BIBLIOTEKA 4. BIURO KARIER 5. PEŁNOMOCNIKA REKTORA DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH 6. PRZEDSTAWICIEL KOMISARIATU AKADEMICKI INKUBATOR PRZEDSIĘBIERCZOŚCI SCANMED – OPIEKA MEDYCZNA SPRAWY ORGANIZACYJNE WYDZIAŁOWY SAMORZĄD STUDENCKI WYDAWANIE DOKUMENTÓW - SALA 110 BUD. C2
DZIEKAN dr hab. inż. Rafał Walczak, prof. PWr
10 kwietnia 2001 r. 1 stycznia 2002 roku Senat PWr podjął decyzję o powołaniu Wydziału Elektroniki Mikrosystemów i Fotoniki (WEMiF, W-12) 1 stycznia 2002 roku Wydział rozpoczął działalność
WEMiF - Kampus Główny
WEMiF - Kampus Długa
RANKING STUDIA I STOPNIA
STUDENCKIE KOŁA NAUKOWE Nazwa koła Opiekun Zarząd Rok utworzenia SNS Optoelektronika i Mikrosystemy dr hab. inż. Sergiusz Patela Dariusz Przybylski Bartłomiej Żurek Laura Jasińska 1997 Stowarzyszenie Polskich Entuzjastów Nanotechnologii – SPENT prof. dr hab. inż. Teodor Gotszalk Cezary Wawrzyniak Arkadiusz Wojtuś 2002 Mikroinżynieria, Mikroelektronika, Mikrosystemy - M3 dr inż. Michał Krysztof Maciej Sasowski Marta Turkiewicz 2000 MikroCpp Krzysztof Urbański Jakub Mnich Paweł Polański Szymon Rzążewski 2008 Transparentna Elektronka – TE Danuta Kaczmarek Agata Poniedziałek Joanna Indyka Aleksandra Jurkowska SNS Nanoelektronika i Mikrosystemy NaMi Regina Paszkiewicz Piotr Pokryszka 2009 Akwatronik Jan Dziuban Michał Pręcikowski 2015
Wydział kształci studentów na kierunkach: 1. Elektronika i Telekomunikacja (EiT) - studia I stopnia specjalność: Elektronika cyfrowa (EC) Inżynieria elektroniczna i fotoniczna (IEF) - studia II stopnia specjalność: Optoelektronika i technika światłowodowa (EOT) Mikrosystemy EMS) Electronics, Photonics, Microsystems (studia w języku angielskim (EPM)) 2. Mechatronika (MTR) studia I stopnia (kierunek prowadzony wspólnie z Wydziałem Elektrycznym -W5 i Wydziałem Mechanicznym-W10) Studia I stopnia trwają 7 semestrów , studia II stopnia trwają 3 semestry 3. Elektronika (EKA) - studia III stopnia
Gdzie pracują i mogą pracować absolwenci .... Nokia, Toshiba, Toyota, Philips, Siemens, Dell, Motorola, Wabco, Volvo, Lumel, firmy montażowe, przemysł spożywczy, sprzęt medyczny, centra rozwojowe R&D ...
BIBLIOTEKA KLASYCZNA i ELEKTRONICZNA +48 71 320 23 03 www.biblioteka.pwr.edu.pl biblioteka.wyp@pwr.edu.pl bud. A-1, II piętro - pok. 307 i 307a
BIURO KARIER +48 71 320 46 07 www.biurokarier.pwr.edu.pl bud. H-14, I piętro - pok. 1.01
AKADEMICKI INKUBATOR PRZEDSIĘBIORCZOŚCI +48 71 320 43 82 www.inkubator.pwr.edu.pl inkubator@pwr.edu.pl bud. D-21, I piętro - pok. 105
SAMODZIELNA SEKCJA DS.WSPARCIA OSÓB Z NIEPEŁNOSPARWNOŚCIĄ +48 71 320 43 20 www.swon.pwr.edu.pl pomoc.n@pwr.edu.pl bud. C-13, I piętro - pok. 1.09
BEZPIECZEŃSTWA Komenda Policji Wrocław Śródmieście PROBLEMY BEZPIECZEŃSTWA Komenda Policji Wrocław Śródmieście +48 71 340 43 58 Ul. Grunwaldzka 6
OPIEKA MEDYCZNA SCANMED
STOŁÓWKA KAWIARNIA KLUB STUDENCKI Strefa Kultury Studenckiej STOŁÓWKA KAWIARNIA KLUB STUDENCKI Budynek C-18
Sprawy organizacyjne
dr inż. Artur Wiatrowski Prodziekan ds. studenckich Sprawy Studenckie dr inż. Artur Wiatrowski Prodziekan ds. studenckich
Dziekanat +48 71 320 40 47 www.wemif.pwr.edu.pl dziekanat.wemif@pwr.edu.pl bud. C-2, I piętro - pok. 216, 217
Pracownicy dziekanatu mgr inż. Kamilla Zawisza kierownik dziekanatu, tel. 71-320-40-47 inż. Małgorzata Maj asystent ds. dydaktyki, tel. 71-320-40-48 lic. Małgorzata Nowak obsługa toku studiów, tel. 71-320-33-80 mgr Anna Przygoda obsługa toku studiów, tel. 71-320-36-62
Dziekanat przyjmuje studentów w godzinach: poniedziałek: 11:00-15:00 wtorek: 11:00-15:00 środa: nieczynne czwartek: 09:00-12:30 piątek 09:00-12:30
Sprawy związane z tokiem studiów / socjalne ŚCIEŻKA KOMUNIKACJI Sprawy związane z tokiem studiów / socjalne Odpowiedni Prodziekan Dziekan Prorektor
ŚCIEŻKA KOMUNIKACJI Sprawy organizacyjne Kierownik Dziekanatu Dziekan Prorektor
Wsparcie materialne W celu niesienia pomocy studentom w zakresie pomocy materialnej i socjalnej w Politechnice Wrocławskiej został utworzony Dział Pomocy Socjalnej dla Studentów i Doktorantów. Dział mieści się w bud C-13, w pokojach 1.01, 1.02, 1.02b, 1.04.
Wsparcie materialne Przyjmowanie wniosków odbywa się w pok. 1.01 bud. C-13 w godzinach: Poniedziałek 8:00 – 15:00 Wtorek 10:00 – 15:00 Środa 8:00 – 15:00 Czwartek 8:00 – 15:00 Piątek 8:00 – 15:00 Karolina Żołnacz – Specjalista ds. pomocy materialnej tel. (71) 320 43 71 e-mail: karolina.zolnacz@pwr.edu.pl
ORAGNIZACJA STUDIÓW Sem. I Sem. II Sem. III Sem. IV Sem. V Sem. VI Studia stacjonarne I-go stopnia egzamin dyplomowy tytuł: inżynier Sem. I Sem. II Sem. III Sem. IV Sem. V Sem. VI Sem. VII wybór specjalności ostateczny termin zaliczenia praktyk
ORAGNIZACJA STUDIÓW wclps 1h = 45min Formy zajęć dydaktycznych Przykład – kurs Sieci komputerowe 11000 w – 1h/tyg. C – 1h/tyg. L – 0h/tyg. P – 0h/tyg. S – 0h/tyg. 1W 2C 1 pkt. ECTS wykład 1 pkt. ECTS ćwiczenia wclps w – wykład c – ćwiczenia l - laboratorium p – projekt s - seminarium 1h = 45min
ORAGNIZACJA STUDIÓW Kalendarz akademicki
ORAGNIZACJA STUDIÓW I 07:30 - 08:15 08:15 - 09:00 II 09:15 - 10:00 Bloki zajęciowe I 07:30 - 08:15 08:15 - 09:00 II 09:15 - 10:00 10:15 - 11:00 III 11:15 - 12:00 12:15 - 13:00 IV 13:15 - 14:00 14:15 - 15:00 V 15:15 - 16:00 16:10 - 16:55 VI 17:05 - 17:50 18:00 - 18:45 VII 18:55 - 19:40 19:50 - 20:35
REGULAMIN STUDIÓW WYŻSZYCH W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ obowiązujący od 01 października 2015 r. www.pwr.edu.pl Studenci Organizacja dydaktyki Regulamin studiów
Regulamin studiów Urlopy długoterminowe (§18): zdrowotny (potwierdzenie choroby przez Przychodnię) wychowawczy (potwierdzenie Urzędu Stanu Cywilnego) zawodowy – praktyki zagraniczne lub studia za granicą dziekański – przekroczenie dopuszczalnego deficytu punktów ECTS po danym semestrze studiów, wg tabeli zatwierdzonej przez Radę Wydziału Elektroniki PWr. można uzyskać dwa, jednosemestralne urlopy dziekańskie w trakcie danego stopnia studiów.
Regulamin studiów Urlopy krótkoterminowe – do 10 dni kalendarzowych (§18) jeden raz w semestrze: zdrowotny (potwierdzenie choroby) naukowy (zgoda opiekuna pracy dyplomowej lub nauczyciela akademickiego z tytułem naukowym profesora lub ze stopniem naukowym doktora habilitowanego, wskazanego przez dziekana) Krótkoterminowych urlopów nie udziela się w ciągu ostatnich 7 dni trwania zajęć w semestrze i w okresie sesji. Krótkoterminowe nieobecności studenta na zajęciach spowodowane niemożliwymi do uniknięcia ani przewidzenia nagłymi przyczynami student usprawiedliwia bezpośrednio u prowadzącego zajęcia, dokumentując powód nieobecności. Urlop krótkoterminowy + krótkoterminowe nieobecności studenta nie mogą przekroczyć 10 dni roboczych w semestrze.
UCZESTNICTWO W KURSACH Regulamin studiów UCZESTNICTWO W KURSACH Student wpisany na semestr lub student, który uzyskał zgodę na studiowanie bez wpisu na semestr, ma prawo i obowiązek studiowania wszystkich kursów/grup kursów, na które jest zapisany. Zajęcia dla studentów pierwszego roku studiów pierwszego stopnia, w tym i wykłady, są obowiązkowe.
PORTAL STUDENCKI-EDUKACJA.CL ZAKŁADANIE SPRAWY SKŁADANIE PODAŃ OBSŁUGA ZAPISÓW
PORTAL STUDENCKI-EDUKACJA.CL Założenie sprawy w systemie Edukacja.CL i wygenerowanie oraz wydrukowanie podania/wniosku Podpisanie podania/wniosku Przekazanie podania/wniosku do Dziekanatu przez system Dostarczenie podania/wniosku wraz z ewentualnymi załącznikami do Dziekanatu Dostarczone podanie musi być zgodne z dokumentem wygenerowanym z systemu.
PORTAL STUDENCKI-JSOS INDEKS ELEKTRONICZNY POŚWIADCZENIE WPISÓW INFORMACJE O URLOPACH SKREŚLENIA WZNOWIENIA PRZENIESIENIA BILANS DOROBKU
INDEKS ELEKTRONICZNY zaliczenie / egzamin Wystawienie oceny przez prowadzącego w systemie JSOS i wysłanie komunikatu do studenta 2 dni robocze Student nie robi nic Student zatwierdza ocenę w systemie Student zgłasza reklamację Ewentualna korekta oceny przez prowadzącego Automatyczne zatwierdzenie oceny w systemie
„Kto za mnie załatwi sprawę?” osobiście pisemne upoważnienie poświadczone notarialnie pisemne upoważnienie złożone w obecności pracownika Dziekanatu prośba – nie dzwonią rodzice!
Elektroniczna Poczta Studencka Każdy student otrzymuje konto pocztowe nr_indeksu@student.pwr.edu.pl Konto należy aktywować pod adresem http://student.pwr.edu.pl Skrzynkę należy regularnie sprawdzać i korzystać z niej w komunikacji z uczelnią!
Oprogramowanie Microsoft (DreamSpark) Każdy student otrzyma wiadomość aktywacyjną na adres poczty studenckiej Możliwość pobrania oprogramowania – strona wemif.pwr.edu.pl, odnośnik „Dostęp do MSDNAA” Oprogramowanie do wykorzystania na dowolnej liczbie urządzeń Dostęp do Office365 na laptop/tablet/smarton
Szkolenie BHP – nowe zasady Od roku akademickiego 2016/2017 obowiązkowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy dla studentów rozpoczynających naukę w Politechnice Wrocławskiej prowadzone będą w formie kształcenia na odległość na centralnej platformie e-learningowej Szczegółowe informacje o harmonogramie i realizacji szkolenia znajdują się pod adresem: szkoleniebhp.pwr.edu.pl
Szkolenie BHP – nowe zasady
Szkolenie BHP – nowe zasady
SAVOIR-VIVRE NA UCZELNI Formy grzecznościowe w e-mailach, czyli jak napisać e-wiadomość, by Twój profesor był zadowolony?
SAVOIR-VIVRE NA UCZELNI e-mail ma charakter oficjalny. TEMAT NAGŁÓWEK Szanowna Pani Szanowny Panie Szanowny Panie Dziekanie TREŚĆ Jeżeli wysyłacie pracę zaliczeniową, napiszcie, z jakiego przedmiotu ZWROT POŻEGNALNY Z poważaniem Z wyrazami szacunku POD KAŻDYM LISTEM NIE ZAPOMNIJCIE SIĘ PODPISAĆ!!! imię nazwisko rok studiów, kierunek, wydział
SAVOIR-VIVRE NA UCZELNI e-mail wysyłamy tylko ze skrzynki pocztowej studenckiej! numer_albumu@student.pwr.edu.pl Oczywiście używamy polskich znaków i dbamy o poprawną pisownię. Adres e-mail jest Waszą wizytówką. Wysyłając wiadomość oficjalną z adresu słodkamisia24@gmail.com czy pogromca-lasek98@wp.pl, nie zostaniecie potraktowani poważnie Dziekanat nie odpowiada na takie wiadomości (SPAM)
SAVOIR-VIVRE NA UCZELNI JAK SIĘ ZWRACAĆ DO WYKŁADOWCÓW? Po pierwsze, każdy dobrze wychowany człowiek wie, że młodszy kłania się starszemu, podwładny przełożonemu. DOBRA RADA. Pamiętajcie o właściwym tytułowaniu. Kadra uczelni wyższych jest na tym punkcie bardzo wrażliwa. Musicie pozbyć się licealnego nawyku zwracania się do wszystkich "pani/panie profesorze". Na uczelni każdy ma swój tytuł lub stopień naukowy i dużym nietaktem będzie, jeżeli pomylicie doktora z profesorem lub na odwrót.
SAVOIR-VIVRE NA UCZELNI CO NALEŻY A CZEGO NIE NALEŻY? Podczas zajęć NALEŻY wyłączyć telefon lub ustawić na profil milczący! Podczas zajęć NIE NALEŻY jeść, pić i żuć gumy! NIE NALEŻY spóźniać się na zajęcia! Podczas zajęć NIE NALEŻY rozmawiać! NIE NALEŻY ŚCIĄGAĆ!!!
SAVOIR-VIVRE NA UCZELNI STRÓJ - wprawdzie na polskich uczelniach nie obowiązują mundurki, jednak powinniście zachować umiar. Ubrania powinny być czyste i schludne. DOBRA RADA - na egzaminy, zwłaszcza ustne zawsze zakładajcie strój galowy. Nie należy za bardzo przesadzać z fryzurą czy makijażem. Panowie powinni pamiętać o krawacie
SAVOIR-VIVRE NA UCZELNI I NIE TYLKO Panowie powinni pamiętać o przepuszczaniu koleżanek w drzwiach. Panie natomiast o tym, że to one powinny na powitanie pierwsze wyciągnąć rękę do mężczyzny.
DOKUMENTY, KTÓRE WYMAGAJĄ PODPISU Ślubowanie (wymagany podpis studenta) Potwierdzenie odbioru ELS (wymagany podpis studenta, jeśli ELS była wydana) Oświadczenie o podaniu aktualnego adresu do doręczeń Umowa o świadczeniu usług edukacyjnych
DOKUMENTY, KTÓRE PAŃSTWO OTRZYMAJĄ Karta zobowiązań NIE ZGUBIĆ!!! Elektroniczna Legitymacja Studencka (ELS) Zaświadczenie o studiowaniu (2 egz.) Umowa o świadczenie usług edukacyjnych Kalendarz akademicki Informator biblioteczny Wykaz kursów
ELEKTRONICZNA LEGITYMACJA STUDENCKA WPŁATA NA INDYWIDUALNE KONTO STUDENCKIE 17,00 ZŁ OSOBY, KTÓRE NIE WPŁACIŁY DO 15.09.2017R., OTRZYMAJĄ LEGITYMACJE W TERMINIE PÓŹNIEJSZYM (PIĄTEK, 29.09.2017)
INAUGURACJA ROKU AKADEMICKIEGO 2.10.2017 r. (poniedziałek) DZIEŃ REKTORSKI
MIĘDZYWYDZIAŁOWA INAUGURACJA ROKU AKADEMICKIEGO MECHATRONIKA 12.10.2017 r. (czwartek) GODZ. 10.00 AULA PWR GODZINY DZIEKAŃSKIE 9.00-13.00
WYDAWANIE DOKUMENTÓW s.110 b.C-2
ROLA I ZADANIA SAMORZĄDU STUDENCKIEGO