Terminale intermodalne w regionie łódzkim – stan obecny i potencjał rozwojowy mgr inż. Robert Kruk mgr inż. Przemysław Brona
Terminale intermodalne w regionie łódzkim – stan obecny i potencjał rozwojowy Ciągi transportowe do przewozu ładunków Terminale intermodalne Potencjał rozwoju przewozów intermodalnych w województwie łódzkim
Ciągi transportowe do przewozu ładunków Terminale intermodalne w regionie łódzkim – stan obecny i potencjał rozwojowy Ciągi transportowe do przewozu ładunków Ciągi transportowe według umowy AGTC1: C-E20 C-E65 C-E65/1 1) Umowa o ważnych międzynarodowych liniach transportu kombinowanego i obiektach towarzyszących, Genewa 1991 Źródło: opracowanie własne na podstawie mapy PKP PLK S.A.
Sieć TEN-T (sieć bazowa do ruchu towarowego) Terminale intermodalne w regionie łódzkim – stan obecny i potencjał rozwojowy Ciągi transportowe do przewozu ładunków Sieć TEN-T (sieć bazowa do ruchu towarowego) Źródło: opracowanie własne na podstawie mapy PKP PLK S.A.
Ciągi transportowe do przewozu ładunków Terminale intermodalne w regionie łódzkim – stan obecny i potencjał rozwojowy Ciągi transportowe do przewozu ładunków Międzynarodowe korytarze towarowe RFC5 i RFC8 Korytarz RFC5 Bałtyk – Adriatyk, korytarz nr 5 (północ – południe), w większości pokrywający się z ciągiem C-E65 Korytarz RFC8 Morze Północne – Morze Bałtyckie (wschód – zachód), w większości pokrywający się z ciągiem C-E20
Terminale intermodalne Terminale intermodalne w regionie łódzkim – stan obecny i potencjał rozwojowy Terminale intermodalne Terminale przeładunkowe w transporcie intermodalnym: 2 duże terminale intermodalne: terminal Spedcont – Łódź Olechów, terminal PCC Intermodal – Stara Wieś k. Kutna, oraz 4 mniejsze funkcjonujące, jako punkty przeładunkowe jednostek intermodalnych: terminal Loconi Intermodal – Radomsko, terminal Erontrans – Radomsko, terminal Erontrans – Stryków, terminal Loconi Intermodal – Łódź Chojny
Terminale intermodalne Terminale intermodalne w regionie łódzkim – stan obecny i potencjał rozwojowy Terminale intermodalne Źródło: opracowanie własne na podstawie mapy PKP PLK S.A.
Terminale intermodalne – podstawowe parametry Terminale intermodalne w regionie łódzkim – stan obecny i potencjał rozwojowy Terminale intermodalne – podstawowe parametry Nazwa terminala Terminal Spedcont – Łódź Olechów Terminal PCC Intermodal – Kutno Terminal Loconi Intermodal- Radomsko Erontrans – Radomsko Erontrans – Stryków Terminal Locini Intermodal – Łódź Chojny Miasto / Stacja obsługująca Łódź Olechów Stara Wieś k. Kutna Radomsko Stryków Łódź Chojny Operator terminala Spedcont PCC Intermodal Loconi Intermodal Erontrans Liczba torów i długość 2 x 700 m 4 x 700 m 3 x 600 m 1 x 320 m 1 x 600 m Powierzchnia składowa 42 800 m2 / 5000 TEU 4000 TEU 2500 TEU 2000 TEU b.d. Możliwości przeładunkowe 80 000 TEU/rok 250 000 TEU/rok 33 280 TEU/rok 10 000 TEU/rok 16 000 TEU/rok Urządzenia przeładunkowe 2 suwnice, 4 reachstackery,1 wózek do przeładunku pustych kontenerów 2 suwnice, 6 reachstackery 4 reachstackery 2 reachstackery 1 reachstacker
Potencjał rozwoju przewozów intermodalnych w województwie łódzkim Terminale intermodalne w regionie łódzkim – stan obecny i potencjał rozwojowy Potencjał rozwoju przewozów intermodalnych w województwie łódzkim Transport międzynarodowy: Połączenia na Daleki Wschód (tzw. Nowy Szlak Jedwabny) Połączenia do krajów Europy Zachodniej (punkty przeładunkowe w Niemczech, Holandii, Belgii) Źródło: Mercator Institue for China Studies
Potencjał rozwoju przewozów intermodalnych w województwie łódzkim Terminale intermodalne w regionie łódzkim – stan obecny i potencjał rozwojowy Potencjał rozwoju przewozów intermodalnych w województwie łódzkim Transport krajowy Połączenia z portami w Trójmieście oraz zespołem portów Szczecin- Świnoujście
Potencjał rozwoju przewozów intermodalnych w województwie łódzkim Terminale intermodalne w regionie łódzkim – stan obecny i potencjał rozwojowy Potencjał rozwoju przewozów intermodalnych w województwie łódzkim Budowa centrów logistycznych w ramach Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (ŁSSE), Tereny inwestycyjne w okolicach Strykowa, Terminal intermodalny w Zduńskiej Woli Karsznicach.
Dziękuję za uwagę mgr inż. Robert Kruk mgr inż. Przemysław Brona Terminale intermodalne w regionie łódzkim – stan obecny i potencjał rozwojowy Dziękuję za uwagę mgr inż. Robert Kruk mgr inż. Przemysław Brona Zakład Dróg Kolejowych i Przewozów INSTYTUT KOLEJNICTWA